۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین اولين افسري كه در پايگاه بوشهر عليه شاه قيام كرد
کد خبر: ۲۳۶۷۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

به بهانه سالگرد شهادت خلبان شهیدعاملی؛

اولين افسري كه در پايگاه بوشهر عليه شاه قيام كرد

شهیدعاملی اولين افسري بود كه در پايگاه بوشهر عليه شاه قيام كرد.

اولين افسري كه در پايگاه بوشهر عليه شاه قيام كرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ شهيد محمدصادق عاملي، سال 1331 در خانواده‌اي مومن و زحمتكش چشم به جهان گشود، اولين چيزي كه در زندگي از پدرش آموخت قرائت قرآن بود ضمناً در دوره ابتدايي رساله مراجع عظام و نيز تجويد كامل قرآن را با علاقه فراوان فرا گرفت و دوره متوسطه را نيز در دبيرستان حكيم نظامي به اتمام رسانيد.

وي در اين مدت زندگي مشقت و سختي‌هاي زيادي را پشت سر گذاشت، پس از طي دوره متوسطه به دانشكده افسري رفته و ليسانس اقتصاد را اخذ نمود و از طرف دانشكده به آمريكا براي گذراندن دوره فني هواپيمائي اعزام شد، مدت زيادي را در آمريكا به سر برد و ماهي پانزده هزار تومان دريافت مي‌نمود هنگامي كه از خارج برگشت او را به بوشهر فرستادند.

وي علاقه زيادي به خواندن و مطالعه كتب مختلف اسلامي و انقلابي داشت و كتاب‌هاي مفيد و سودمند براي قشر افسران جوان را بين آنان توزيع مي‌نمود، نسبت به رسيدگي به مستمندان خيلي مقيد بود و دائماً پول در اختيار پدرش مي‌گذاشت و مي‌گفت: به فقرا برسانيد.

وي اولين افسري بود كه در پايگاه بوشهر بر عليه رژيم منفور شاهنشاهي قيام كرد و 2 بار از سوي ضد اطلاعات نيروي هوائي به زندان افتاد، دفعه آخر محكوم به اعدام شده بود، وي دائماً در آرزوي پيروز شدن نظام جمهوري اسلامي بود به لحاظ اين كه انقلاب اسلامي تمام معادلات سياسي و نظامي استكبار شرق و غرب، و در رأس آنها آمريكاي جنايتكار را در هم مي ريخت و همه توطئه‌هاي آنان را نقش بر آب مي‌كرد.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي، دشمنان كشور توسط شخص صدام جنگي ناخواسته و نابرابر را عليه نظام نوپايمان آغاز كردند، شهيد محمد صادق پس از آغاز تهاجم بعثيان راهي جبهه حق عليه باطل شد و به مبارزه با كفار و متجاوزين پرداخت و در تمام مدت حضور در جبهه از روحيه بالايي برخوردار بود، وي در جنگ هاي نامنظم سوسنگرد شركت نمود، پس از مدتي نبرد با متجاوزين بعثي در مورخه 1359/12/28 در اثر تركش خمپاره به مقام شهادت نائل آمد.

در قسمتی از نوشته‌هایش که در نوار ضبط شده چنین می‌گوید: با داشتن زندگی شیرین و دارا بودن حقوق مکفی، داوطلبانه و با اصرار خودم به جبهه می‌روم؛ چون تشخیص داده ام جنگ با این بعثیون عراق لازم و ضروری است.

پيام شهيد:

از ملت مي‌خواهم در اين امر ضروري يعني مبارزه با كفار و متجاوزين برخورد جدي داشته باشند؛ چون دشمنان از هر راهي براي شكست اسلام و انقلاب دريغ نمي‌كنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان