۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین عده‌ای به دنبال زنده کردن اشرافیت پیش از انقلاب هستند/ مسئولان بجای حل مشکلات درگیر فضای انتخاباتی شده اند
کد خبر: ۲۳۶۵۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۶:۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

عده‌ای به دنبال زنده کردن اشرافیت پیش از انقلاب هستند/ مسئولان بجای حل مشکلات درگیر فضای انتخاباتی شده اند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه عده‌ای به دنبال زنده کردن اشرافیت دوران قبل انقلاب هستند، ابراز کرد: درگیری‌های سیاسی و انتخابات نباید به عاملی تبدیل شود که حل مشکلات مردم مورد غفلت قرار بگیرد.

عده‌ای به دنبال زنده کردن اشرافیت پیش از انقلاب هستند/ مسئولان بجای حل مشکلات درگیر فضای انتخاباتی شده اند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های سیاسی عبادی این هفته شهر قزوین در مسجدالنبی با مرور اتفاقات سال 95، اظهار کرد: سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شد؛ برای اینکه ما نزد رهبرمان شرمنده نباشیم باید آمارهای روشنی از اشتغال و خودکفایی، تولید و فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی در کشور و حمایت از تولیدات داخلی و کارخانجات ورشکسته ارائه دهیم.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: اگر ما تولیدات باکیفیت داخلی خود را رها کرده و نگاه به سمت تولیدات خارجی و کشورهای بیگانه باشد، در این شرایط کارگران کشورهای خارجی را صاحب شغل می‌کنیم و چرخ صنعت و تولید بیگانگان را به چرخش درمی‌آوریم؛ اما در کشور خودمان با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل به سال تشدید، تکثیر و تصویب تحریم‌های تحقیرآمیز تبدیل شد.

این خطیب نمازجمعه ادامه داد: علیرغم همه امتیازات نقدی که دولت ما به مستکبران داد و وعده‌های نسیه‌ای که گرفت؛ غربی‌ها هیچ وقت قصد عمل به وعده‌های خود را ندارند و خدای متعال بارها در قرآن به ما فرموده که دشمن هیچ زمانی نمی‌خواهد خیری به مسلمانان برسد.

وی تاکید کرد: دولتمردان باید بدانند که از طناب پوسیده دشمن نمی‌توان کمک گرفت و به دیوار در حال فروپاشی نظام غرب نمی‌توان تکیه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: اگر به نظام در حال تخریب غرب تکیه کنیم زیر آوار آلودگی آنها قرار خواهیم گرفت. ما نباید عزت و اقتدار خود را که حاصل تنفس در فضای دینی و معرفت و ولایت است، رها کرده و به نظام پوسیده استکبار امیدوار باشیم.

امسال، سال ارائه آمارهای غیرواقعی در حوزه اشتغال بود
وی تصریح کرد: علیرغم همه اعتمادها و لبخندهایی که از سوی دولتمردان ما نثار دشمن شد، غصب و غارت میلیاردها دلار از اموال ایران در سال جاری صورت گرفت که کمتر دچار چنین خسارت بزرگی از سوی دشمن شده بودیم.

عابدینی با بیان اینکه امسال، سال ارائه آمارهای غیرواقعی در حوزه اشتغال، تورم بود، ابراز کرد: متاسفانه آنچه امروز مردم می‌بینند بسیار متفاوت است از آنچه دولتمردان به عنوان آمار مطرح می‌کنند.

وی عنوان کرد: در سال جاری بی مهری و نامهربانی نسبت به تاسیسات هسته‌ای و علم و دانش صورت گرفت و سال حقوق‌های نجومی و تشدید اشتهای سیری ناپذیر زیاده خواهان بود؛ زیرا عده‌ای به دنبال زنده کردن اشرافیت دوران قبل انقلاب هستند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: در سال جاری مواردی هم جای خرسندی برای همه ما داشت، مواردی چون اقتدار نظامی و دفاعی و پیشرفت‌های موشکی، سال وحدت و انسجام دینی و انقلابی در راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن، سال حماسه و ایثار و فداکاری آتش نشانان در حادثه پلاسکو که از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: پیروزی مقاومت در سوریه، عراق و یمن، کسب پیروزی‌های افتخارآمیز فرزندان ما در عرصه ورزشی و درخشش در عرصه های علمی مسابقات بین المللی از دیگر اتفاقات خوشایند در سال جاری بود.

این خطیب نمازجمعه بیان کرد: وظیفه اصلی مسئولان ما به خصوص در ایام نزدیک به انتخابات این است که به دنبال حل مشکلات کارگرانی که زندگی اقتصادی آنها با رکود و مشکل مواجه شده و شرکت‌های آنها تعطیل شد، باشند.

وی با اشاره به اینکه استاندار و مسئولان ما دغدغه حل مشکلات مردم را دارند؛ اذعان کرد: درگیری‌های سیاسی و انتخابات نباید به عاملی تبدیل شود که مردم مورد غفلت قرار بگیرند، متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی از مسئولان ما به جای حل مشکلات جامعه درگیر فضاهای انتخاباتی شده اند.

حضرت زهرا(س) حلقه وحدت و محبت بین همه فرقه‌های اسلامی است
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با تبریک میلاد بانوی یگانه عالم حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) حلقه ارتباط، وحدت و محبت بین همه فرقه‌های اسلامی و مسلمان است.

وی ادامه داد: همه فِرق اسلامی نسبت به حضرت زهرا(س) اظهار محبت و دوستی دارند؛ بنابراین از طریق ایشان باید وارد سیطره حکومت حضرت رسول اکرم (ص) شد.

عابدینی عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند:" من شهر علم و حکمت هستم و علی (ع) دروازه ورودی آن است"، اگر فاطمه زهرا(س) نبود امیرالمومنین کفوی برای همسری نداشت بنابراین این حدیث مشمول حال حضرت زهرا(س) نیز می‌شود.

وی اضافه کرد: هرکس که قصد ورود به حکمت و دانش پیامبر(ص)، دین و قرآن را دارد، امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) دروازه ورود به این حکمت و دانش هستند.

امام جمعه قزوین گفت: سبک زندگی ما باید الگو گرفته از زندگی حضرت زهرا(س) باشد و تمرین کنیم در مسیر سیره این بانوی بزرگوار قرار بگیریم، زیرا ائمه مرکز صداقت و درستی هستند.

وی در پایان بیان کرد: حلول سال جدید را پیشاپیش خدمت همه مردم دنیا تبریک می‌گویم و از خدای متعال می‌خواهیم همراه تحول طبیعت زندگی همه ما دچار تحول معنوی نیز شود و یادمان باشد هر روزی که در آن معصیت خدا نشود، آن روز عید است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان