۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین توزیع ۱۰۰۰ بسته غذایی در "طرح فرشتگان رحمت"
کد خبر: ۲۳۶۴۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ ساعت: ۱۳:۲۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس جمعیت هلال احمر قزوین خبر داد:

توزیع ۱۰۰۰ بسته غذایی در "طرح فرشتگان رحمت"

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین گفت: امسال ۱۰۰۰ بسته غذایی شامل ۱۰ قلم جنس با ارزش ریالی یک میلیون ریال در قالب "طرح فرشتگان رحمت" تهیه شده و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

توزیع ۱۰۰۰ بسته غذایی در "طرح فرشتگان رحمت"
داود ارجینی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به برنامه‌های این سازمان در ایام نوروز اظهار کرد: دو طرح "امداد و نجات نوروزی" و "ایمنی سفرها" با حضور اعضای جوانان اجرا خواهد شد.

وی افزود: در طرح ایمنی سفرهای نوروزی با برپایی دو ایستگاه پُست، اعضای جوانان در میدان مینودر و دوراهی همدان مستقر خواهند بود این افراد هر روز از صبح تا عصر در مکان‌های مذکور، مستقر بوده و علاوه بر بحث راهنمایی مسافران، نکات ایمنی را نیز به آنها یادآور می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: آموزش کمک‌های اولیه، توزیع 5 تا 7 هزار بروشورهای سلامت و نقشه اماکن تاریخی و دیدنی شهر به صورت روزانه در بین مسافران، برپایی چادرهایی جهت اقامه نماز و استراحت مسافران از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین یک تیم سیار در سرای تاریخی سعدالسطنه که بیشترین مراجعین و مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده، حضور خواهند داشت.

ارجینی عنوان کرد: در طرح "امداد و نجات نوروزی" نیز، 4 پایگاه امدادی ثابت خواهیم داشت که این پایگاه‌ها در طول سال نیز فعال هستند.

فعالیت 180 نیروی هلال احمر قزوین در طرح نوروزی 
این مسئول بیان کرد: از تاریخ 25 اسفند تا 15 فروردین سال آینده، این پایگاه‌ها با حال و هوای نوروزی به صورت 24 ساعتِ آماده خدمات رسانی به مسافران خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت 300 نفر روز تیم‌های امداد و نجات و 2000 نفر روز در طرح ایمنی سفرهای نوروزی اضافه کرد: 100 نفر از اعضای جوانان هلال احمر در بحث ایمنی سفر و حدود 80 نفر در طرح امداد و نجات، طی این 20 روز با ما همکاری خواهند داشت همچنین 13 فروردین، روز طبیعت نیز در منطقه باراجین حضور خواهند داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین با اشاره به اجرای طرح فرشتگان رحمت گفت: این طرح یکی از طرح‌هایی است که در آستانه عید نوروز برای کمک به افراد نیازمند و ترجیحا به افراد بی‌بضاعتی که بیمار بوده و عضو کمیته امداد و بهزیستی نیستند، اجرا می‌شود.

وی در ادامه با قدردانی از کمک‌های خداپسندانه خیران برای اجرای این طرح بیان کرد: کلیه کمک‌ها با همکاری و مساعدت خیرین صورت می‌گیرد که امسال نیز 1000 بسته غذایی شامل 10 قلم جنس و با ارزش ریالی یک میلیون ریال تهیه شده و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

ارجینی در پایان گفت: با توجه به گسترده بودن این طرح، حدود 40 نفر از اعضای داوطلب هلال احمر قزوین در اجرای طرح فرشتگان رحمت با ما همکاری دارند.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان