۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۸۱ نفر آمار مصدومان چهارشنبه سوری امسال/ فوتی و قطع عضو نداشتیم
کد خبر: ۲۳۶۳۹۱ نویسنده: دکتر پیمان نامدار تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین اعلام کرد:

۸۱ نفر آمار مصدومان چهارشنبه سوری امسال/ فوتی و قطع عضو نداشتیم

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین با بیان اینکه فوتی و قطع عضو نداشتیم، بیان کرد: طبق آمار اعلام شده از سوی علوم پزشکی قزوین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری استان قزوین در سال جاری ۸۱ مورد بود.

۸۱ نفر آمار مصدومان چهارشنبه سوری امسال/ فوتی و قطع عضو نداشتیم
دکتر پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ درباره آخرین آمار مصدومان حوادث آخرین چهارشنبه سال اظهار کرد: آمار مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین، 15 نفر مصدوم بود که 10 نفر به بیمارستان اعزام و 5 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین در ادامه افزود: از 15 مصدوم اعلام شده 14 نفر مرد و یک نفر خانم بودند که از این آمار 7 مورد سوختگی، 5 مورد پارگی و بریدگی و سه مورد دیگر مصدومیت چشم و صورت بود.

وی اذعان کرد: طبق آمار اعلام شده از سوی علوم پزشکی قزوین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری استان قزوین در سال جاری 81 مورد بود که 11 مورد به بیمارستان اعزام شدند و 70 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

این مسئول ادامه داد: از کلیه مصدومان حوادث چهارشنبه سوری 66 نفر مرد و 15 مورد خانم بودند.

به گفته دکتر نامدار 31 مورد از مصدومان سوختگی، 33 مورد بریدگی و پارگی و بقیه مصدومیت صورت و دست بوده است.

کاهش 12 درصدی مصدومان حادثه چهارشنبه آخرسال

وی درباره نواحی آسیب دیده ابراز کرد: آسیب چشم 27 مورد، صورت 6 مورد، پا 10 مورد، سوختگی دست 38 مورد، گردن 2 مورد و اندام دیگر 4 مورد بود، کلیه نواحی دچار آسیب 88 مورد بود که برخی از مصدومان از دو ناحیه دچار آسیب شده بودند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین عنوان کرد: تعداد مصدومان سال گذشته 92 مورد بود که نسبت به سال جاری این آمار با 12 درصد کاهش مواجه شد که این موضوع جای خرسندی دارد؛ همچنین در سال جاری فوتی و قطع عضو در مصدومان نداشتیم.

وی تصریح کرد: در تعداد بستری مصدومان 58 درصد کاهش، در سوختگی‌‎ها 22 درصد کاهش و درمان سرپایی 8 درصد افزایش وجود داشت.

دکتر نامدار در پایان گفت: در حوادث روز گذشته 2 دستگاه آمپولانس دچار آسیب شد که یکی از این دستگاه‌ها برای پایگاه بوئین زهرا و دیگری برای مولوی قزوین بود که یکی از متهمان توسط پلیس بازداشت شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان