۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تاج; فدراسیون فوتبال و جیووا مدعی هستند و این موضوع در دادگاه مطرح شده است/صوفی‌زاده و بهاروند رای اعتماد گرفتند
کد خبر: ۲۳۶۳۷۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تاج; فدراسیون فوتبال و جیووا مدعی هستند و این موضوع در دادگاه مطرح شده است/صوفی‌زاده و بهاروند رای اعتماد گرفتند

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون فوتبال صبح امروز در آکادمی ملی المپیک با حضور اعضای مجمع آغاز شد.

تاج; فدراسیون فوتبال و جیووا مدعی هستند و این موضوع در دادگاه مطرح شده است/صوفی‌زاده و بهاروند رای اعتماد گرفتند

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، مجمع سالیانه و عمومی فدراسیون فوتبال ایران با حضور اعضای مجمع با 30 دقیقه تاخیر از ساعت 10 امروز در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

از اهم دستور جلسه مجمع فوق می‌توان به تصویب گزارش عملکرد مالی فدراسیون در سال 95 و همچنین انتخاب نائب رئیس دوم (رئیس سازمان لیگ و نائب رئیس فدراسیون فوتبال) اشاره کرد.

* از وزارت ورزش تا این لحظه محمدرضا داورزنی معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی در سالن حضور دارد.

* در ابتدای جلسه علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون صحبت هایش را با خوشامد گویی آغاز کرد و گفت در همین ابتدا وارد دستور جلسه می شوند. 

عناوین دستور جلسه به شرح زیر است:
تعیین ناظرین
تصویب صورتجلسه مجمع قبلی
سخنرانی تاج و داورزنی
ارایه گزارش مالی 94 و 95 و حسابرس مستقل
تصویب صورتهای مالی 94 و 95
تصویب برنامه های 96
انتخابات برای پست نایب رییس دوم و سوم
انتخاب بازرس و حسابرس مستقل

* در جلسه از 74 عضو مجمع 54 عضو مجمع حضور دارند. 

* احمدی و غفاری و نوتاش به عنوان ناظرین مجمع انتخاب شدند. 

* بهرامی،هراتیانو کریمی به عنوان ناظر انتخابات انتخاب شدند. 



تاج: قرار شد حق پخش دوباره در مجلس پیگیری شود
به گزارش صبح قزوین ، مهدی تاج در نشست مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال گفت: قبل از هر چیز پیشاپیش آغاز سال نو را خدمت همه عزیزان تبریک می‌گویم. همچنین از اعضای مجمع و جناب داورزنی بابت حضور در این مراسم تشکر می‌کنم. ما امسال متاسفانه برخی از بزرگان فوتبال همچون منصور پورحیدری، عباس نواضرزاده، سبکتکین و بهمن بهلولی را از دست دادیم.در سالی که گذشت انتخابات هیات فوتبال چند استان را برگزار کردیم که این موضوع باعث شد تغییراتی را شاهد باشیم.البته باید موضوعی را هم در این ارتباط بگویم و آن این است که یک نفر مثل فریدون اصفهانیان از زمان احمدشاه در هیات فوتبال زنجان بوده است!

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: با کلیپی که امروز پخش شد عمده حرف‌های ما زده شد. بحث نقدینگی ما را به صورت جدی آزار می‌دهد و بسیاری از مشکلات به خاطر همین مسائل است. اگر یک تاکسی ۷۰ درصد مسافرانش را رایگان سوار کند بالاخره یک روز می‌ایستد. ما هم الان ۷۰ درصد حق فوتبال را نمی‌گیریم. با این همه ما ۴۰ میلیارد تومان بودجه می‌گیری اما افتخارات زیادی هم کسب کرده‌ایم. با این عدد ما با رقبایی بازی می‌کنیم که اعداد آنها با ما قابل مقایسه نیست.به طور مثال در قطر همایشی برگزار شد که پول هتل آن اندازه بودجه یک سال ما بود.

وی تصریح کرد: با این همه با صدا و سیما صحبت‌هایی انجام شده که به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم. در این بخش مشکلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتیم که حدود ۱۰،۱۲ جلسه در این خصوص برگزار کردیم و کار کارشناسی انجام شد. بعد از این جلسات بود که دست از رای خود برداشتند و پذیرفتند که حق پخش فوتبال دوباره در مجلس پیگیری شود.

تاج تصریح کرد: در مجلس بندی تصویب شده که از بودجه هم بهتر است. در مجموع مقرر شده که صدا و سیما برای آغاز لیگ سال آینده درآمد ما را از قبل، حین و بعد از هر مسابقه مشخص کند. همچنین بحث‌های ارزش افزوده هم وجود دارد که پول آن غیر مستقیم به فوتبال می‌آید. بحث مالیات هم در این مورد وجود دارد که حرکات خوبی در آن در حال انجام شدن است.این را هم بگویم که قرار بود وزیر ورزش و جوانان امروز به مجمع بیاید اما از آن جایی که او باید چهارشنبه‌ها در هیات دولت باشد به همین دلیل محمدرضا داورزنی به این مجمع آمده است.

داورزنی: موفقیت‌هایی که امسال به دست آمده نیازی به تعریف من ندارد

به گزارش صبح قزوین ، محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مجمع فدراسیون فوتبال گفت: از هیات‌های استانی و اعضای مجمع فدراسیون فوتبال که در جهت توسعه فوتبال کار می‌کنند تشکر می‌کنم. موفقیت‌هایی که امسال به دست آمده آنقدر واضح است که نیازی به تعریف من ندارد.از همه شما تشکر می‌کنم که در این راه اثرگذار بوده‌اید. وقتی حال فوتبال ما خوب باشد حال ورزش کشور خوب است.

وی تصریح کرد: آن چیزی که در این بین می‌تواند همه موفقیت‌ها را نشان دهد و بیش از پیش آن را به منصه ظهور بگذارد، تیم‌ملی بزرگسالان است که این تیم برای همه مهم است. حساسیت آن برای همه است اما ما باید در همه رده‌ها خوب باشیم هرچند که باید پذیرفت ویترین فوتبال ما تیم‌ملی بزرگسالان است. ما نیازمند آرامش و تعامل بین همه سازمان‌ها هستیم چون فوتبال و سایر رشته‌های گروهی را نمی‌توان جزیره‌ای اداره و مدیریت کرد. به هر حال این عوامل بیرونی اثر مستقیم دارند که در حواشی به وجود آمده هم تأثیرگذارند.

معاون حرفه‌ای و ورزش قهرمانی وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: شرایط در ورزش کشور به گونه‌ای است که با تدبیر دولت در تلاش هستیم تا تعامل خوبی را بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و همچنین سایر ارگان‌ها برقرار کنیم تا این شرایط ما را به موفقیت رهنمون کند. این که الان می‌گویند فوتبال جزیره‌ای اداره می‌شود حرف غلطی است چون امکان این کار وجود ندارد و در نهایت باید با دستگاه‌های ذی‌ربط همسو بود. این وظیفه فدراسیون فوتبال و تمام ارگان‌هاست که همدیگر را حمایت کنند چون این مسائل اثر مستقیم روی شادی اجتماعی مردم دارد. در سخت‌ترین شرایط کشور، موفقیت‌های فوتبال مثل پمپاژ شادی در جامعه است و هر چیزی که به این کار لطمه بزند باید با آن برخورد شود. باید فوتبال به دور از حواشی، موفقیت‌های خود را کامل کند همچنین باید فدراسیون فوتبال را هم کمک کرد تا بتواند به وظیفه خود که ایستادن در قله است دست پیدا کند.

داورزنی ادامه داد: همچنین در همه رشته‌ها وقتی بحث مقایسه می‌شود، می‌گویند فوتبال جداست آن هم به عنوان یک آئین نه یک رشته ورزشی چون همه کشورها و مردم در سراسر دنیا به نتایج تیم‌های خود حساس‌اند. همه این فراز و نشیب‌ها روی اخلاق و رفتار مردم اثرگذار است و می‌تواند فرهنگ‌ساز هم باشد. البته این موضوع برمی‌گردد به این که چگونه فوتبال را ارائه کنیم.البته منظورم به همه دست‌اندرکاران فوتبال است. بچه‌های مردم دست مربیان و عوامل فوتبال هستند و فوتبال می‌تواند در تربیت جامعه نقش مهمی داشته باشد. امکان ندارد تیمی بین بهترین‌ها باشد اما بقیه عوامل به وظایف‌شان خوب عمل نکنند. در این شرایط باید در نظم و انسجام و همچنین تعامل موفق بود و نمی‌شود با جنگ و دعوا به موفقیت رسید. همه ما در یک کشتی هستیم و باید برای رساندن این کشتی به ساحل نجات کمک کنیم. همه بخش‌ها در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و همچنین صدا و سیما برای خودشان کار نمی‌کنند بلکه همه برای نظام کار می‌کنند و همه برای کشوری که امن‌ترین کشور جهان است، کار می‌کنند.

وی افزود: بیشترین آسیب‌ها در این سالها، به ویژه در دیپلماسی بین‌المللی از سوی خودمان بوده و این مسائل می‌تواند در کرسی‌های بیرونی نیز اثرگذار باشد. موفقیت‌های فوتبال حاصل کار ۶ ماه نیست و چندین سال طول کشیده و امیدوارم تیم‌ملی فوتبال نیز این موفقیت‌ها را تکمیل کند و باعث ایجاد شادی شود. خوشبختانه تعامل خوبی بین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برقرار است و تلاش کردیم تمام‌قد از مصوبات فدراسیون حمایت کنیم که البته این حمایت‌ها در حد حرف و شعار نیست. در این مدت که در وزارت ورزش و جوانان بودم تلاش‌مان در راستای هم‌افزایی بوده و طبیعتاً باید به گونه‌ای کار کنیم که شرمنده شهدا نشویم.وضعیت کشورمان در منطقه شوخی نیست اما ما خوشبختانه در یک ماه اخیر از ۵۰ کشور در رشته‌های مختلف در ایران میزبانی کردیم؛ از کشتی تا فوتبال ساحلی تا حتی والیبال ساحلی آن هم در حالی که کشور ما را متهم به ناامنی می‌کنند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند تیم‌های ما در مسابقات قدرتمندانه ظاهر شوند و این یک امر فطری است که موجب غرور می‌شود. قطعاً برای مردم رشته ورزشی مهم نیست بلکه به اهتزاز در آمدن پرچم کشورمان مهم است. هرچند که فوتبال ما از همه اثرگذارتر است و ما هم در وزارت ورزش حساس‌تر هستیم و از برنامه‌های این فدراسیون حمایت می‌کنیم. تصمیمات را دوستان می‌گیرند و در سایر موارد وزارت ورزش کمک می‌کند.

داورزنی افزود: درباره صحبت‌های مهدی تاج و گره‌هایی که وجود دارد باید بگویم ما تلاش می‌کنیم تا مسیر حرکت را تسهیل کنیم. همچنین قوانینی وجود دارد که کار را مشکل کرده و باید دولت در این زمینه کمک کند که یکی از آنها نظام جامع باشگاهداری است و باید این موضوع حل شود تا انگیزه‌های لازم به وجود بیاید که در این بین باید برخی قوانین دست و پاگیر را نیز لحاظ کرد. یکی از جدی‌ترین منابع درآمدزایی، حق پخش است و حالا هر اسمی که باشد باید بگوییم که امروزه ۷۰ درصد منابع مالی ورزش از این مسیر دنبال می‌شود. در دنیا غیر از تلویزیون دولتی، شبکه‌های کابلی هم هستند اما در کشور ما چون این بخش انحصاری است، تا الان ورزش کشور کمترین بهره را از آن برده است این در حالی است که صدا و سیما به لحاظ جایگاه در حوزه دیگری است که باید تعامل به وجود بیاید. در این راه بحث‌هایی بین وزیر ورزش و مدیران رسانه انجام شده که خروجی‌ها منجر به مباحثی شده است.

وی ادامه داد: البته قوانین الان کلی و نامشخص است اما دوستان در فدراسیون فوتبال قرار شده تا مجموعه عوامل را جمع‌بندی کرده تا بتوانیم از این رهگذر، ورزش و فوتبال سهم خود را دریافت کنند. این موضوع حداکثر تا دو، سه ماه آینده نهایی می‌شود و به تفاهم خواهیم رسید. ما در این راه به دنبال توافق برد برد هستیم چون الان هر دو طرف ضرر می‌کنند. مسیری که در این راه طی می‌شود، مسیری است که به ورزش و فوتبال کمک جدی می‌کند چون دوستان با نظر مثبت کار را دنبال می‌کنند امیدواریم به نتیجه برسیم تا این مشکلات را برطرف کنند. الان مجموعه دوستان به دنبال تفاهم هستند و دنبال تهدید و تقابل نیستیم چون هر دو ضرر می‌کنند. سلطانی‌فر و علی‌عسگری به این نتیجه رسیده‌اند که با تفاهم بهتر می‌توان مشکلات را حل کرد ما هم در کنار دوستان هستیم تا فوتبال مسیر بهتری را پیش ببرد.

-------------------------------

* قرارداد جدید برای ساختمان‌های استقلال و پرسپولیس

* پخش فیلم اتفاقات سال 95 و صحبت‌های داورزنی وقت زیادی را گرفت. در این فیلم مجری گفت همه موفقیت‌ها را کسب کردیم اما در بین بهترین‌های آسیا جایی نداشتیم.

* برای انتخاب ناظران تاج برای همه نامزدها دستش را بالا برد که موجب خنده اعضا شد.

* در حال حاضر گزارش حسابرسی سال 94 و 95 در حال ارایه از سوی حسابرس مستقل فدراسیون است.

* قرار شد برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای ساختمان هایشان قرارداد منعقد شود.

* همچنین مقرر شد در قرارداد با ایران نوین 46 میلیارد به عنوان خسارت کسر شده و مابقی آن پرداخت شود.

* ساختمان استقلال و پرسپولیس در اختیار و مالکیت فدراسیون فوتبال است. مدارک نحوه استفاده از آنها هنوز مشخص نیست و در مجمع قبلی واگذاری آن به استقلال و پرسپولیس قطعی نشد.

* همچنین جیووا همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال قطع شده اما با آنکه با این شرکت قرارداد 3 ساله داشتیم اما ارتباطی دیگر وجود ندارد با این همه هنوز در سایت این شرکت تبلیغاتش را درباره تیم ملی انجام می‌دهد و موضوع دیگر این است که قیمت ساختمان‌های سازمان فوتسال به حسابرسی ارائه نشده است و قیمت آن هنوز مشخص نیست.قیمت ساختمان‌های خریداری شده برای سازمان فوتسال هنوز ارائه نشده است.

* در پاسخ و ابهامات مالی فدراسیون تاج اعلام کرد که باشگاه ها و فدراسیون فوتبال هیچکدام سودده نیستند و زیان ده هستند. بیشترین ضربه در این بخش هم به دلیل نداشتن شناسه مالی است که باشگاه ها هنوز زیر بار داشتن شناسه مالی نرفته اند.

*تاج درباره اختلاف با جیووا گفت: هر دوطرف فدراسیون فوتبال و جیووا مدعی هستند و زیر بار نرفته اند و این موضوع در دادگاه مطرح شده است.

---------------------

* بهاروند و صوفی زاده برای نواب رییس فدراسیون فوتبال از سوی تاج مشخص شدند.

تاج در این زمینه گفت: هر روز مشکلاتی داریم اما هیات رییسه‌ای  همراه می خواهیم که خوشبختانه اعضا همراه هستند و تصمیم گیری های خوبی شده است.من بهاروند را به عنوان نایب رییس دوم و صوفی زاده را به عنوان نایب رییس بانوان معرفی می کنم.
 اصلا ‌آدم تحمیلی نیستم که کسی تحمیل شود. بهاروند ‌آدم موثری بوده و تقاضای رای مثبت برای او و صوفی زاده دارم.

*در حال حاضر ۵۸ نفر حصور دارند.

* از زحمات عرب عامری عضو سابق هیات رییسه فدراسیون فوتبال در مجمع تقدیر شد.تاج در مورد عرب‌عامری، گفت: قول گرفتیم مثل سابق از مشاوره های ایشان در فدراسیون فوتبال استفاده کنیم.

* مهدی تاج در ادامه مجمع طی صحبتی خطاب به هیأت‌های فوتبال گفت: از هیات‌ها می خواهم به صورت جدی مباحث قومیتی و جانبی را از لحاظ امنیتی دنبال کنند. برای بازی های حساس کاری کنند که فضا امنیتی نشود و شورای تامین را نیز در جریان برگزاری دیدارهای حساس قرار دهند.

وی افزود: در خارج از از کشور برخی دنبال فضاسازی هستند و باید کار جدی صورت بگیرد. باید به صورت جدی روی این مسئله حساس بود. برخی بازی ها تنش زا می شود که در برخی موارد این مسئله بی مورد است.

* با انجام رای گیری از سوی اعضای مجمع صوفی زاده و بهاروند با ۵۴ رای از ۵۸ رای ماخوذه به عنوان رئیس کمیته بانوان و رئیس سازمان لیگ انتخاب شدند. 

نکته جالب در این رای گیری بحث سر این بود که چه تعداد رای لازم است. ابتدا اسدی گفت ۳۸ رای بعد اعلام شد ۳۱ رای و از آنجایی که تاج اطمینان داشت این دو رای می اورند گفت به همان ۳۱ رای اکتفا شود که در نهایت هر دو نفر هر کدام ۵۴ رای اوردند. 

انتهای پیام/ا

 

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان