۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مقابله با «تحرکات منطقه‌ای ایران»؛ محور گفتگوی محمد بن سلمان و ترامپ در کاخ سفید
کد خبر: ۲۳۶۳۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

خصومت آشکار؛

مقابله با «تحرکات منطقه‌ای ایران»؛ محور گفتگوی محمد بن سلمان و ترامپ در کاخ سفید

جانشین ولیعهد عربستان و رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار خود، با فرافکنی درباره نقش ایران در منطقه، بر لزوم «مقابله» با تحرکات این کشور تاکید کردند.

مقابله با «تحرکات منطقه‌ای ایران»؛ محور گفتگوی محمد بن سلمان و ترامپ در کاخ سفید
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، شبکه العربیه گزارش داد جانشین ولیعهد عربستان سعودی و رئیس جمهور آمریکا در دیدار خود در واشنگتن بر لزوم «مقابله» با تحرکات ایران در منطقه تاکید کردند. 

مقابله با «تحرکات منطقه‌ای ایران»؛ محور گفتگوی محمد بن سلمان و ترامپ در کاخ سفید


بر اساس اعلام این شبکه، مشاور محمد بن سلمان، دیدار جانشین ولیعهد سعودی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را نقطه تحول تاریخی در روابط بین دو کشور توصیف کرد. مشاور محمد بن سلمان تاکید کرد عربستان تصمیم آمریکا برای جلوگیری از ورود اتباع شش کشور به آمریکا را اقدامی  بر ضد کشورهای اسلامی یا ضداسلام نمی‌داند.  

مشاور محمد بن سلمان افزود: «جانشین ولیعهد سعودی و ترامپ درباره ایجاد فرصت‌های گسترده و استثنایی برای شرکت‌های آمریکایی به منظور ورود به بازار عربستان گفتگو کردند. محمد بن سلمان در این دیدار تاکید کرد توافق هسته‌ای ایران «بد» و برای منطقه «بسیار خطرناک» است.»
 
مشاور جانشین ولیعهد سعودی در ادامه با فرافکنی درباره نقش ایران در منطقه گفت: محمد بن سلمان و ترامپ دیدگاه‌های کاملا یکسانی درباره «خطر تحرکات توسعه‌طلبانه ایران» در منطقه دارند. 

«نادیا البلبیسی» خبرنگار شبکه العربیه در واشنگتن گفت: کاخ سفید مجبور شد جدول کاری دونالد ترامپ را تغییر دهد تا میزبان محمد بن سلمان به جای آنگلا مرکل صدراعظم آلمان باشد. سفر مرکل به واشنگتن به علت کولاک به روز جمعه موکول شد. محمد بن سلمان نخستین مقام عربی و مسلمان است که با رئیس جمهور جدید آمریکا در کاخ سفید دیدار می کند. 

محمد بن سلمان در ضیافت شام دونالد ترامپ -که عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان، هم در آن شرکت کرد- حامل پرونده‌های متعددی بود. دستیاران بلندپایه دونالد ترامپ هم در این ضیافت شام حضور داشتند. دو طرف درباره آنچه دخالت‌های ایران در منطقه خوانده‌اند و همچنین تلاش‌ها برای یافتن راهکاری در مورد بحران سوریه گفتگو کردند. تلاش برای بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن و راه‌های از بین بردن گروه داعش نیز در این ضیافت شام مطرح شد. دو طرف همچنین طرح‌های سرمایه‌گذاری و چشم‌انداز 2030 عربستان را که محمد بن سلمان آن را اعلام کرد، بررسی کردند. 

خبرنگار العربیه خاطر نشان کرد: «پیش‌بینی می‌شود محمد بن سلمان همچنین با شماری از مسئولان دولت آمریکا از جمله ژنرال جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور، دیدار کند. دولت ترامپ بر اساس منافع راهبردی مشترک، تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و مقابله با برنامه‌های ایران در منطقه، به دنبال بازنگری در روابط با کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و به طور مشخص عربستان است.» 



انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان