۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین وضعیت مصدومان قزوین در چهارشنبه آخر سال
کد خبر: ۲۳۶۲۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۹:۴۴ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

وضعیت مصدومان قزوین در چهارشنبه آخر سال

طی سالیان گذشته سنت زیبای چهارشنبه آخرسال در کشورمان دچار تحریف شده است و با نزدیکی به چهارشنبه آخر سال قاچاق مواد محترقه و خرید و فروش مواد آتش زا افزایش می‌یابد.

 وضعیت مصدومان قزوین در چهارشنبه آخر سال
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سنت چهارشنبه سوری در چهارشنبه آخر سال سنتی دیرینه در بین ایرانیان است که از گذشته‌های بسیار دور در کشورمان رواج داشته است و به عنوان یکی از عناوین نوروزی مردم در گذشته با گذراندن آن به پیشواز نوروز می‌رفتند.

اما طی سالیان گذشته این سنت زیبای تاریخی در کشورمان دچار تحریف شده است و با نزدیکی به چهارشنبه آخر سال قاچاق مواد محترقه و خرید و فروش مواد آتش زا افزایش می‌یابد و ما هرسال شاهد افزایش مصدومان و فوتی‌ها در چهارشنبه آخرسال هستیم.

محسن ادهمی مدیر بیمارستان شهید رجایی قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین، مرکز تروپا و حوادث قزوین و تنها مرکز سوختگی استان است همه بیماران به جز آسیب دیدگان چشم به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی افزود: سال گذشته از ۹۲ تن آسیب‌دیده حوادث چهارشنبه سوری، ۶۴ نفر به بیمارستان شهید رجایی مراجعه کردند که ۱۷ نفر از آنها بستری شده و مابقی به صورت سرپایی در اورژانس اقدامات لازم را دریافت کردند.

همچنین در شهرستان البرز و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا در حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته متاسفانه شاهد فوت سه تن از هموطنان خود بودیم.

در این گزارش نیز سایت خبری صبح قزوین آمار لحظه به لحظه از حوادث این شب ارائه می‌دهد:

ساعت 11:30 دقیقه سه شنبه(24 اسفندماه)
پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: پیش از ظهر امروز(سه شنبه) ساعت 11 و سی دقیقه، موتورسواری در منطقه تهران قدیم قزوین با پرتاب مواد محترقه عامل مجرومیت چند نوجوان شد.

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان افزود: در این حادثه دو نوجوان 16 ساله از ناحیه چشم و یک نوجوان 14 ساله دچار سوختگی صورت شدند.

وی ابراز کرد: با حضور همکاران اورژانس در محل حادثه، دو نوجوانی که از ناحیه چشم دچار آسیب شده بودند به بیمارستان ولایت و نوجوان 14 ساله به بیمارستان شهید رجایی منتقل شد.

آمار اعلام شده علوم پزشکی قزوین از مصدومان چهارشنبه سوری تا ساعت ۱۵:

کل مصدومان: ۷ نفر که همگی مرد هستند

مصدومیت از ناحیه چشم: ۴ نفر که ۲ نفر از ناحیه دست و ۱ نفر از ناحیه دست مصدوم شدند

مصدوم 13 ساله در بیمارستان شهید رجایی
مصدوم نوجوان ۱۳ ساله روز چهارشنبه سوری، در مرکز آموزشی-درمانی شهید رجایی که این پسر از ناحیه صورت و پا آسیب دیده بود در این مرکز درمان شد. 

انفجار مواد محترقه در آبیک، بالگرد اورژانس هوایی به پرواز درآمد

ساعت ۱۵:۴۰ ماموریتی مبنی بر انفجار مواد محترقه در منزل مسکونی در خیابان بیاضیان در آبیک اعلام شد.

در این حادثه دو مصدوم مرد ۲۵ ساله و ۲۳ ساله دچار ۴۰ درصد سوختگی درجه ۲ شدند.

برای انتقال سریعتر مصدومان به مراکز درمانی، بالگرد اورژانس هوایی به منطقه اعزام شد و مصدومین به مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین منتقل شدند.

ساعت 18:30 دقیقه
مصدومیت مرد 24 ساله

آتش سوزی منزل مسکونی این حادثه در ابتدای بلوار نخبگان رخ داد و مصدومیت جوانی 24 ساله از نواحی دست و صورت و پا بود، این مصدوم برای درمان توسط فوریت های پزشکی به بیمارستان شهید رجایی منتقل شد. 

ساعت 19:30
روابط عمومی اورژانس قزوین اعلام کرد:

آمار مصدومان چهارشنبه سوری در قزوین به 8 نفر رسید

حسینی گفت: آمار این مصدومان مربوط به همشهریانی است که توسط اورژانس قزوین به بیمارستان منتقل شده اند و مصدومان 7 نفر آقا و یک نفر خانم بود. 

وی ادامه داد: 6 نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل شدند و 2 نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند و بیشتر آسیب دیدگی مصدومان از نواحی سوختگی دست و صورت و چشم بود.

ساعت 20:20 دقیقه
منفجر شدن مواد محترقه در شهرک مهدیه قزوین عامل سوختگی صورت مردی 27 ساله شد.

وی هم اکنون برای درمان توسط فوریت های پزشکی بیمارستان شهید رجایی منتقل شده است.

ساعت 20 و 30 دقیقه:

آمار مصدومان چهارشنبه سوری در قزوین طبق اعلام علوم پزشکی قزوین امشب 14 نفر است

از این تعداد 13 نفر مرد و یک نفر زن هستند

طبق گفته مسئولان علوم پزشکی بیشتر مصدومیت‌ها سوختگی دست و صورت بوده و خوشبختانه هیچ مورد سوختگی بالای 40 درصد گزارش نشده است.

ساعت 21:
ارداقیان مسئول روابط عمومی علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: آمار مصدومان تا ساعت 21 امشب(سه شنبه) کل مصدومان ۲۷ نفرهستند که ۲۰ نفر سرپایی درمان شدند و ۷ نفر بستری شدند.این آمار کل استان است.

ساعت 22:

مصدومان امشب در قزوین:

جوانی 29 ساله در خیام شمالی به علت سوختگی دست چپ با آمبولانس به بیمارستان شهید رجایی منتقل و بستری شد.

جوانی 18 ساله در خیابان سپه به علت سوختگی سینه و گردن با آمبولانس به بیمارستان منتقل و بستری شد.

مردی 20 ساله در منطقه ملک آباد و آمنه خاتون به علت سوختگی اندام ها به بیمارستان منتقل شد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان