۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها از ۳۰ اسفندماه/ کارکنان دولت در امر انتخابات بی‌طرف باشند
کد خبر: ۲۳۵۹۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ ساعت: ۱۵:۴۴ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی استانداری قزوین مطرح کرد

شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها از ۳۰ اسفندماه/ کارکنان دولت در امر انتخابات بی‌طرف باشند

معاون سیاسی استانداری قزوین با تاکید بر اینکه کارکنان دولت در امر انتخابات بی‌طرف باشند، بیان کرد: شروع ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراها از ۳۰ اسفندماه تا ششم فروردین ماه سال آینده به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

 شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها از ۳۰ اسفندماه/ کارکنان دولت در امر انتخابات بی‌طرف باشند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ سید سعید شاهرخی معاون سیاسی استانداری قزوین و رئیس ستاد انتخابات استان قزوین عصر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن مدیریت بحران استانداری اظهار کرد: هدف ما در انتخابات ایجاد فضایی بانشاط و برابر برای حضور تمام گروه‌های سیاسی با سلایق مختلف است.

وی با بیان اینکه با سازوکار موجود در کشور انتخابات‌های در نهایت سلامت برگزار می‌شود، اذعان کرد: بی‌طرفی کارکنان دولت باید در امر انتخابات به خوبی نمایان باشد و نباید مدیری با انجام رفتار شائبه برانگیز از نامزدی طرفداری کنند.

رییس ستاد انتخابات قزوین ادامه داد: در استان قزوین همزمان با سراسر کشور 29 اردیبهشت ماه انتخابات دوازهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شروع برنامه‌های انتخابات توسط وزیر کشور در 25 اسفندماه خواهد بود؛ عنوان کرد: آگهی ثبت نام داوطلبان شورای شهر و روستا در 25 اسفندماه منتشر می‌شود و تشکیل هیأت‌های اجرایی براساس قانون از 25 تا 29 اسفندماه خواهد بود.

این مسئول ابراز کرد: شروع ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراها از 30 اسفندماه تا ششم فروردین ماه سال آینده به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت که داوطلبان نیازمند داشتن گواهی عدم سوءپیشینه هستند.

وی اضافه کرد: رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای شورای شهر و روستا به مدت 7 روز از تاریخ 17 فروردین ماه سال 96 تا 23 ادامه دارد و دوم اردیبهشت ماه نیز ابلاغ تائید یا رد صلاحیت این افزراد توسط بخشداری‌ها اعلام می‌شود.

شاهرخی ادامه داد: لیست نهایی نامزدهای شورای شهر و روستا در تاریخ 20 اردیبهشت ماه سال آینده انجام می‌گیرد و و تبلیغات از 21 اردیبشهت ماه شروع شده و تا هفت روز آینده ادامه دارد و در 28 اردیبهشت ماه تبلیغات ممنوع خواهد بود.

شروع انتخابات ریاست جمهوری از 22 فروردین سال آینده
وی اذعان کرد: در شهرهای تا 50 هزار جمعیت 5 نفر عضو اصلی و 3 نفر عضو علی البدل، در شهرهای بین 50 هزار تا 200 هزار نفر جمعیت 7 نفر عضو اصلی و 5 عضو علی البدل، شهرهای بیش از 200 هزار نفر جمیعت 9 نفر عضو اصلی و 6 عضو علی البدل هستند.

معاون سیاسی استانداری قزوین افزود: در روستاها جمعیت تا 1500 نفر تا سه نفر اعضای شورا و در روستاهای بالای 1500 نفر دارای 5 عضو شورای شهر انتخاب خواهند شد.

وی درباره شرایط نامزدهای شورای شهر و روستا ابراز کرد: شرایط تحصیلی حداقل فوق دیپلم یا معادل آن برای جمعیت تا 200 هزار نفبر و لیسانس یا معادل آن برای شهرهای بالای 200 هزار نفر است و در روستاهای نیز سواد خواندن و نوشتن برای 200 خانوار و دیپلم برای بالای 200 خانوار است.

این مسئول افزود: داشتن سن 25 سال، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه، ابراز وفاداری به جمهوری اسلامی و سواد خواندن و نوشتن از دیگر شرایط نامزدهای شهر و روستاست.

وی تاکید کرد: همه مدیران، مدیران کل، مشاوران مدیران کل، دادستان‌ها، شهرداران، بخشداران و سرپرستان اداره کل و دادیاران باید قبل از ثبت نام برای نامزدی شورا استعفا دهند.

دبیر ستاد انتخابات قزوین درباره شرایط انتخابات ریاست جمهوری گفت: دستور رسمی از وزارت کشور برای انتخابات ریاست جمهوری از تاریخ 22 فروردین ماه سال آینده شروع می‌شود و هیأت‌های اجرایی از 21 تا 24 فروردین ماه تشکیل می‌شود.

وی افزود: ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور صورت می‌گیرد و اسامی نهایی نامزدها در تاریخ 7 اردیبهشت ماه اعلام و تبلیغات انتخاباتی از 8 تا 27 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان