۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران باید برطرف شود
کد خبر: ۲۳۵۹۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران باید برطرف شود

استاندار قزوین با اشاره به پرداخت یک هزار سهمیه وام مسکن در سال جاری گفت: باید پیگیری‌های لازم صورت بگیرد تا این میزان وام به جامعه ایثارگران پرداخت شود و دغدغه‌ی مسکن آنها برطرف شود.

مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران باید برطرف شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ فریدون همتی استاندار قزوین عصر روز گذشته(یکشنبه) در دیدار با اعضای بنیاد شهید قزوین گفت: باید این مناسبت به عنوان روز ملی و دینی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه برجسته شود.

وی با بیان اینکه خدمت کردن به جامعه ایثارگران افتخار بزرگی است، گفت: مسئولان و کارکنان بنیاد باید به خود ببالند که تکریم و خدمت کردن به عزیزترین بندگان خدا نصیب‌شان شده است، به همین دلیل قدر جایگاه شغلی خود را بدانند و در خدمات رسانی به جامعه ایثارگران کوشا باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه کار در بنیاد با روحیه‌ کارمندی نمی‌تواند موثر باشد، افزود: به طور یقین کارمندان این نهاد باید عشقی از جنس ایثارگری داشته باشند تا بتوانند در خدمت به خانواده‌های شاهد و ایثارگر موفق باشند.

همتی با بیان اینکه اقداماتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در خدمت کردن به خانواده‌های شاهد و ایثارگر ارایه کرده، مطلوب بوده است، گفت: دولت تدبیر و امید نیز با جدیت به دنبال این است که در حد توان و امکاناتش خدمات موثری را به جامعه ایثارگران ارایه بدهد.

وی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ترویج این فرهنگ از ضروریات جامعه است و به آن نیاز داریم تا روحیه‌ شهادت‌طلبی در دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی حفظ شود و با تحقق این مهم همیشه در برابر دشمنان آماده باشیم.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه سال‌ها از دفاع مقدس می‌گذرد ولی روحیه‌ ایثار و شهادت تمام نشده است، افزود: این روحیه در کشور نیاز به مراقبت، صیانت و پاسداری دارد زیرا ایران همواره دشمن داشته و آنها نیز تحمل دیدن ارزش‌های انقلابی را ندارند.

وی با بیان اینکه اقتدار امروز نظام ما در سطح بین‌المللی مرهون ایثارگری‌های شهداست، گفت: اگر امروز کشور ما در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند و سربلند و در امنیت است به برکت حرمت خون شهیدان است.
در بررسی مشکلات ایثارگران غفلت نکنیم.
 
این مسئول با اشاره به اینکه توقعات خانواده‌های شاهد و ایثارگر پایین است، گفت: بسیاری از آنها به بنیاد مراجعه نمی‌کنند و همیشه نیز عنوان می‌کنند که فرزندانشان را با عشق تقدیم امام و رهبری کرده‌اند و بی‌ادعا هستند.

وی با بیان اینکه نباید در پیگیری و بررسی مشکلات جامعه ایثارگرانی که هیچ توقعی از بنیاد ندارند، غفلت کنیم، افزود: کارکنان بنیاد باید بدون منت خدمت‌‌رسانی کنند و همچنین سرعت و کیفیت خدمت کردن به آنها را ارتقا بدهند تا بتوانند به هدف مطلوب دست یابند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: بررسی و پیگیری مشکلات آنها در حد توان و امکانات دولت باید در دستور کار باشد.

باید ایثارگران مورد تکریم دولت و مردم باشند
این مسئول با بیان اینکه باید آحاد جامعه با روحیه ایثار و فداکاری شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های آنها آشنا شوند، گفت: بایستی خانواده‌های شاهد و ایثارگر مورد احترام و تکریم دولت و مردم باشند و همچنین انتقال روحیه‌ آنان به نسل امروز مداوم و مستمر در جامعه موج بزند.

وی با اشاره به اینکه امکانات و منابع مالی محدود است، افزود: در کنار این امکانات باید از ظرفیت‌های مطلوب محلی که وجود دارد بهره‌گیری شود تا بتوانیم با سرعت و تنوع خوبی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر خدمات‌رسانی کنیم، تحقق این مهم بستگی به پیگیری مداوم و روحیه‌ی خستگی‌ناپذیر کارکنان بنیاد دارد.

استاندار قزوین افزود: باید مسئولان و کارکنان بنیاد، ذهن مسوولان دستگاه‌های اجرایی را درگیر اهمیت جایگاه شهدا کرده و این کار را مستمر پیگیری کنند تا به نتیجه موثری دست یابند.

وی گفت: کارکنان بنیاد از آغاز سال جدید به صورت جدی و به موقع، وظایف و ماموریت‌های تعریف شده خود را انجام بدهند تا سیاست‌گذاری‌هایی که مشخص شده عملیاتی کنند.

همتی به اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد اشاره کرد و گفت: این قشر معظم جامعه به اندازه کافی سختی و مشکلات را در زندگی خود تحمل کردند و نباید بیکاری نیز به مشکلات‌شان اضافه شود.

این مسئول افزود: استان قزوین ظرفیت‌های بی‌شماری دارد و مرتب در این استان شغل ایجاد می‌شود باید از این فرصت‌ها استفاده شود و فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد وارد بازار کار شوند.

استاندار قزوین با اشاره به پرداخت یک هزار سهمیه وام مسکن در سال جاری گفت: باید پیگیری‌های لازم صورت بگیرد تا این میزان وام به جامعه ایثارگران پرداخت شود و دغدغه‌ی مسکن آنها برطرف شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان