۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها
کد خبر: ۲۳۵۸۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۴:۱۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: معادل ۲۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه و ۵۴ میلیون از اعتبارات وزارت برای تجهیزات هنرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در همایش تجلیل از برترین‌ها و عوامل اجرایی مسابقات هنرستان‌های استان که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره)قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مهارت‌آموزی گامی در جهت رفع بیکاری جوانان است، توازن و یکپارچگی را در ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین داریم، کارآفرینی به عنوان یکی از ویژگی مدارس در افق ۱۴۰۴ می‌باشد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش، توانمند سازی مدیران و هنرآموزان مدارس کاردانش و هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای است، هر چه اطلاعات خود را بیشتر کنیم در نتیجه آسیب‌ها کمتر خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید به وظایف و اختیارات خود آشنا باشیم تا به اولیاء بتوانیم اطلاعات درست و صحیح بدهیم، سیاست آموزش و پرورش مدرسه محوری است.

جذب ۵۴ درصد دانش‌آموزان در هنرستان ها تا پایان برنامه ششم
آذرکیش تصریح کرد: معادل ۲۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه و ۵۴ میلیون از اعتبارات وزارت برای تجهیزات هنرستان‌ها در نظر گرفته شده است، باید به سند تحول بنیادین و آیین‌نامه آموزش متوسطه آگاهی کامل داشته باشیم، هر چه اطلاعات مدیر هنرستان بیشتر باشد جذب دانش‌آموزان نیز بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا پایان برنامه ششم باید ۵۴ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها جذب شوند، موفق‌ترین مدل آموزش مهارتی در دنیا هنرستان‌های کاردانش است، باید با برنامه‌ریزی دقیق و با توجه به سیاست مدرسه محوری پیش برویم، هوشمندانه کار کنیم، آموزش همراه با تولید از اهداف دفتر کاردانش و فنی و حرفه‌ای کشور است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: اراده دولت بر تقویت آموزش‌های مهارتی است، با اطلاعات زیاد و مفید به خانواده‌ها در جذب فرزندانشان تلاش کنیم و بخش عمده به عملکرد مدیران هنرستان‌ها برمی‌گردد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان