۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قرار گرفتن مدیران ناکارآمد در مسئولیت‌ها، مصداق بارز دنیاگرایی است
کد خبر: ۲۳۵۷۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۳:۲۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

قرار گرفتن مدیران ناکارآمد در مسئولیت‌ها، مصداق بارز دنیاگرایی است

امام جمعه قزوین گفت: قرار گرفتن مدیران ناکارآمد در مسئولیت‌ها، مصداق بارز دنیاگرایی است و این اقدام در نهایت فرصت‌های رشد و توسعه کشور را از میان می‌برد و به کشور خسارت وارد می‌کند.

قرار گرفتن مدیران ناکارآمد در مسئولیت‌ها، مصداق بارز دنیاگرایی است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در مجمع سالیانه بسیج اقشار که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در سالن شهید حسن‌پور سپاه برگزار شد، با تأکید بر اینکه حل مشکلات اقتصادی مستلزم توجه به اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: دنیاگرایی تحقق اقتصاد مقاومتی را با مشکل مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن مدیران ناکارآمد در مسئولیت‌ها، مصداق بارز دنیاگرایی است و این اقدام در نهایت فرصت‌های رشد و توسعه کشور را از میان می‌برد و به کشور خسارت وارد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین علل بروز بحران بیکاری، گرانی، رکود و تولید جنس نامرغوب در کشور، دنیاگرایی و علاقه به ثروت‌اندوزی است.

امام جمعه قزوین زهد را نقطه مقابل دنیاگرایی معرفی کرد و افزود: جذاب نشان دادن دنیا برای انسان، یکی از اهداف شیطان است و باید مراقب این حیله و نیرنگ شیطان باشیم تا فریفته دنیا نشویم.

وی اضافه کرد: قرآن، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) تلاش می‌کنند تا خطرات دنیا را به ما گوش زد کنند و پیامبر (ص) فرموده دنیا مانند آب دریاست و تشنگی ما با آب دریا مرتفع نمی‌شود.

عابدینی یادآور شد: امام علی (ع) دنیا را به مار زیبا تشبیه می‌کند که زهر خطرناکی دارد و نزدیک شدن به آن برای انسان خطرات بسیاری را به همراه می‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: خداوند می‌فرماید شیطان اشتهای به دنیا را در شما تشدید می‌کند و دلبستگی به پول، پست، صندلی، مقام، طلا، ثروت، خانه و ماشین لوکس مصادیق دنیاپرستی است.

وی عنوان کرد: اگر به جای ثروت‌پرستی، ثروت را وسیله‌ای برای افزایش رفاه اقشار مختلف جامعه قرار دهیم، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: تاکنون هر خدمتی در این مملکت صورت گرفته است از سوی مدیرانی بوده که زهد و پارسایی داشته و نسبت به جاذبه‌های دنیا بی‌رغبت بوده‌اند.

عابدینی تصریح کرد: زهد این نیست که انسان چیزی نداشته باشد، بلکه آن چیزی است که انسان را به مالکیت خود در نیاورد؛ یعنی انسان‌ برده صندلی، پول و ثروت نباشد بلکه تنها به خداوند تعلق داشته باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان