۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین آیا واقعا باید میان iOS و اندروید یکی را انتخاب کنیم؟
کد خبر: ۲۳۵۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آیا واقعا باید میان iOS و اندروید یکی را انتخاب کنیم؟

دو سیستم عامل iOS و اندروید پس از چندین سال هریک طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌اند که حاضرند در هر بحث و هر محفلی با تمام وجود از برتری سیستم عامل مورد علاقه‌شان دفاع کنند. همواره بحث در مورد اینکه کدام‍یک برتر است نقل هر محفلی است و مشخصا هرگز هم جواب قطعی و درستی حاصل نخواهد شد. اما در هنگام انتخاب یکی از آنها کدام را برگزینیم؟ جواب این است: اصلا اهمیتی ندارد!

آیا واقعا باید میان iOS و اندروید یکی را انتخاب کنیم؟
آیا من باید یک تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی انتخاب کنم یا یک محصول شرکت اپل با سیستم عامل iOS؟ این دقیقا مانند مقایسه میان ویندوز و مک و یا ویندوز و لینوکس است، تنها با بازیگرانی متفاوت.
تفاوت میان ویندوز، مک و لینوکس واقعا قابل ملاحظه و بحث برانگیز است.
اما مطرح کردن چنین مقایسه هایی برای سیستم عامل های موبایل و چنین تلاشی برای برتر نشان دادن یکی از آنها چندان به واقعیت نزدیک نیست.
پس کدامیک از آنها بهتر است؟ در پاسخ و مختصرا باید گفت که: اهمیتی ندارد! اما جواب بلندتر و دقیق‌تر آن است که: این امر فقط در برخی موارد اهمیت پیدا می‌کند.
در واقع انتخاب شما تنها به یک چیز بستگی دارد: آیا شما تا کنون از یکی از این اکوسیستم‌ها استفاده کرده و یا به آن وفادار هستید یا خیر؟ اگر در حال حاضر شما هیچ ابزارکی با یکی از دو سیستم عامل اندروید یا iOS در اختیار ندارید، پس شما به هیچ یک از آن دو اکوسیستم وابستگی یا وفاداری ندارید و هر تصمیمی که بگیرید تنها وابسته به اولویت‌ها و مزایایی خواهد بود که مدنظر دارید.
پیشنهاد من به شما این است که نظر افراد گوناگون درباره هریک را جویا شوید، با چند ابزارک با سیستم‌ عامل‌های مختلف کار کنید و با توجه به اطلاعات و تجاربی که بدست آورده‌اید تصمیم بگیرید.
از همان زمانی که دو پلتفرم شروع به‌کار کردند، هریک نقاط قوت و ضعف خودشان را داشته‌اند، اما در حقیقت تفاوت میان آنها بسیار اندک و جزئی است.
من ابتدا با یک آیپد با سیستم عامل iOS شروع کردم اما چند روز پیش یک تبلت Nexus 7 به دستم رسید و وقتی که آنرا برای انجام چند کار واقعی آماده می‌کردم فهمیدم که چه در هنگام کار و چه از نظر ظاهری شبیه به آیپد خودم است! اما در مورد تجربه کاربری چطور؟ باید گفت که باز هم تفاوت چندانی میان دو سیستم عامل وجود ندارد.
اگر شما به دنبال آن هستید که در سیستم عامل دستگاه خود به دنبال گزینه‌ها و موارد جالب گوناگون بگردید پس هردو پلتفرم برای شما مناسب خواهند بود.
هرچند که گفتنش سخت است، اما به نظر می‌رسد که استفاده از iOS برای شروع کار یک مبتدی آسان‌تر باشد.
اگر شما یک کاربر آیتیونز هستید، مخصوصا اگر تعداد زیادی آهنگ یا سایر محتوای دیجیتال خریداری کرده‌اید، یا اینکه از سرویس‌های گوگل زیاد استفاده می‌کنید و یکپارچه‌سازی کامل با گوگل برایتان مهم است، ممکن است که استفاده از پلتفرم دیگر باعث سردرگمی و مشکلاتی برای شما شود.
اما فقط شما هستید که می‌دانید این موضوع چقدر برایتان مهم است.
ممکن است که برخی افراد به این موضوع اهمیت زیادی بدهند.
و یا شاید برخی آیتیونز را در پشت سر رها کرده و یا معتقد باشد که یکپارچه‌سازی کامل با گوگل در یک اکوسیستم چندان چیز مهمی نیست.
به هرحال، اگر شما به یکی از این دو اکوسیستم علاقه دارید، پس احتمالا همین الان صاحب یک آیفون یا آیپد یا یک تبلت یا تلفن هوشمند اندرویدی هستید.
پیشنهاد من به شما این است که همین دستگاه فعلی‌تان را حفظ کنید.
چرا که شما با این پلتفرم آشنایید، و احتمالا تعدادی نرم‌افزار کاربردی نیز خریداری کرده‌اید، که می‌توانید در تمامی ابزارهایتان با سیستم عامل مشابه استفاده کنید.
البته گزینه دیگر آن است که کاری را بکنید که من کرده‌ام: یک ابزار اندرویدی و یک ابزار iOS بخرید.
در حقیقت هیچ مشکلی نخواهید داشت مگر چند تفاوت کوچک در هنگام استفاده که به مرور با تمرین و یادگیری برطرف می‌شود.
در واقع من فکر می‌کنم این برای ذهنتان هم خوب باشد اما پیش از آن بهتر است به نکات زیر توجه کنید:
  • با انتخاب یک اکوسیستم شما دیگر از خرید دوباره اپ‌هایی که بر روی پلتفرم خودتان دارید و آن مبالغ 0.
    99 دلاری راحت می‌شوید.
  • جا به جایی مداوم میان دو پلتفرم احتمالا شما را گیج (یا شاید هم نا‌امید) خواهد کرد.
    حداقل در ابتدای کار این اتفاق رخ خواهد داد.
  • تفاوت در ویژگی‌های دو پلتفرم احتمالا شما را آزار خواهد داد.
    برای مثال، من واقعا دوست داشتم که اپ SwiftKey را بر روی iOS داشتم.
    چرا که این اپ واقعا باعث افزایش بهره‌وری دستگاه می‌شود.
  • و چیز دیگری که شما را گیج خواهد کرد، تفاوت‌های این دو پلتفرم خواهد بود.
    مثلا تفاوت دو اپ مشابه در دو پلتفرم متفاوت.
    برای مثال، من از اپ SplashID برای مدیریت رمزهای عبورم در دو سیستم عامل اندروید و iOS استفاده می‌کنم.
    اما متاسفانه نسخه مخصوص اندروید ویژگی‌های کم‌تری دارد.
اما در پایان می‌شود گفت که تصمیم نهایی ما تا حد زیادی به بودجه‌مان بستگی دارد.
هر انتخابی که بکنید، مطمئنم که از آن لذت خواهید برد و پس از کمی یادگیری و تمرین قادر خواهید بود که با تلفن هوشمند یا تبلت‌تان هر کاری را تصور کنید، انجام دهید.
 منبع :‌ zoomit

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان