۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین امروز کشور درگیر مشکلات اقتصادی، تورم و اشتغال است/حضور زنان در جامعه تهدید نیست
کد خبر: ۲۳۵۶۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ساعت: ۸:۲ ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس:

امروز کشور درگیر مشکلات اقتصادی، تورم و اشتغال است/حضور زنان در جامعه تهدید نیست

نایب رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس دهم ابراز کرد: امروز کشور درگیر مشکلات اقتصادی، تورم و اشتغال است و در حال حاضر اشتغال مردان هم با مشکل روبروست و برای این مشکلات باید تدابیری اندیشه شود.

امروز کشور درگیر مشکلات اقتصادی، تورم و اشتغال است/حضور زنان در جامعه تهدید نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، همایش آئینه داران آفتاب به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن روز گذشته(شنبه) در سالن همایش‌های دانشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

طیبه سیاوشی شاه عنایتی، نایب رییس فراکسیون زنان و خانواده و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نقش برجسته حضرت زهرا(س) در اسلام یاد کرد و ایشان را والاترین شخصیت زن نامید.

وی در ادامه ابراز کرد: با وجود تمام تلاشی که تا کنون برای ارتقای جایگاه زنان صورت گرفته اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

سیاوشی عنوان کرد: آسیب پذیری زنان در برابر بی‌قانونی، فقر و تبعیض نسبت به مردان بیشتر است و باید از نقش و ظرفیت‌های زنان برای ارتقا جامعه استفاده بهینه کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای از بین بردن موانع برای فعالیت‌های زنان، اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و حضور چشمگیر زنان در عرصه دانشگاه‌ها، مجلس و بخش خصوصی و مدیریت‌ها امیدوار کننده است؛ اما در کشور ما تفریط و افراط در بحث زنان از موانع رشد و توسعه زنان است.

وی در ادامه بیان کرد: امروز کشور درگیر مشکلات اقتصادی، تورم و اشتغال است و در حال حاضر اشتغال مردان هم با مشکل روبروست و برای این مشکلات باید تدابیری اندیشه شود.

سیاوشی خاطرنشان کرد: به دلیل ناهنجاری‌های اجتماعی و مشکلات اشتغال مردان، تعداد زنان سرپرست خانوار در حال افزایش است؛ برای تحقق حقوق اجتماعی زنان باید برنامه‌ریزی بیشتری کرد.

نایب رئیس کمیسیون زنان مجلس دهم، اعلام کرد: در حل مسائل مربوط به زنان، در بعد قانون‌گذاری مشکل وجود ندارد؛ بلکه مشکل اصلی در اجرای قوانین است.

وی تاکید کرد: همه بخش‌های کشور باید یاری کنند تا انسان‌ها براساس استعداد در جایگاه شایسته قرار بگیرند و فرصت‌های اجتماعی بر اساس جنسیت محود نشود.

سیاوشی در ادامه افزود: باید در این راستا شایسته سالاری را در جامعه حاکم کرد و زنان فقط یک روز مورد تکریم نباشد؛ بلکه کرامت انسانی سرلوحه کار قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در پایان گفت: حضور زنان در جامعه تهدید نیست بلکه فرصت است و توسعه جامعه بدون حضور زنان امکانپذیر نیست.

زنان با جایگاه والای خود نرسیده اند

در ادامه این همایش، مریم بیدخام، مشاور امور بانوان استاندار قروین در این مراسم ابراز کرد: امروزه نگرش‌های متعددی درباره حوزه زنان وجود دارد.

وی افزود: برخی از نگرش‌ها معتقد به زن سالاری، برخی معتقد به مرد سالاری و برخی نیز به تساوی حقوق زن و مرد اعتقاد دارند که در ایران باید بر اساس آموزه‌های دینی و شرایط جامعه یک دیدگاه واقع نگرانه نسبت به زنان داشته باشیم.

بیدخام یادآور شد: قرآن کتابی است که برای هدایت بشریت، یعنی هم مرد و هم زن نازل شده و در قرآن زن و مرد در موارد بسیار زیادی مانند، اعتقادات و ایمان یا سزای جرایم یکسان اعلام شده‌اند.

وی تاکید کرد: خداوند مرد و زن را آفرید که با وجود تفاوت‌ها مایه امنیت و آرامش یکدیگر باشند و نمی‌توان هیچ کدام را از دیگری برتر دانست.

سرپرست اداره کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری درباره روز بزرگداشت زن، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران و در جامعه دینی ما جایگاه زنان به قدری والا است که یک روز به نام مادر و یک هفته برای پاسداشت مقام زن نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: هفته پاسداشت مقام زن فرصت مناسبی است تا زنان جامعه خواسته‌ها و مطالبات خود را با مسئولین مطرح کنند؛ زیرا در این هفته صدای زنان رساتر شنیده می‌شود.

بیدخام عنوان کرد: اگر چه در سال‌های اخیر زنان در عرصه‌های مختلف ارتقا پیدا کرده‌اند اما هنوز به جایگاه ایده‌آل خود نرسیده‌اند.

وی یادآور شد: زنان ایرانی به دنبال تساوی با مردان به هرقیمتی نیستند، بلکه به دنبال عدالت جنسیتی و شایسته سالاری هستند تا به جایگاه واقعی خود در جامعه دست یابند.

مشاور امور زنان استانداری قزوین تاکید کرد: پیشرفت زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران باید در چهارچوب قوانین و آموزه‌های دینی باشد.
انتهای پیام/7006


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان