۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سوختگی شدید، بالاترین آمار حوادث چهارشنبه آخر سال
کد خبر: ۲۳۵۶۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ ساعت: ۱۶:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر مرکز عملیات بحران علوم پزشکی قزوین مطرح کرد

سوختگی شدید، بالاترین آمار حوادث چهارشنبه آخر سال

مدیر مرکز هدایت و عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: بیشترین آسیبی که در حوادث چهارشنبه آخر سال با آن مواجه هستیم مربوط به افرادی است که دچار سوختگی شدید شده‌اند.

سوختگی شدید، بالاترین آمار حوادث چهارشنبه آخر سال
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، علی فخار سلیمانی مدیر مرکز هدایت و عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(شنبه) در سالن جلسات دانشکده پرستاری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سالهاست که وزارت بهداشت برنامه خاصی برای بحث چهارشنبه آخر سال دارد اما متاسفانه هر ساله شاهد افزایش پیچیدگی حوادث چهارشنبه سوری هستیم که نیاز به مدیریت خاصی دارد.

وی افزود: در زمینه کاهش حوادث چهارشنبه سوری شاید ما کمترین نقش را داشته باشیم لذا در این جلسه تلاش داریم تا با ارائه گزارش پیرامون تعداد افراد حادثه دیده، هشداری به مردم و خانواده‌ها داشته باشیم که اطلاع رسانی در این حوزه می‌تواند به نوبه خود جنبه پیشگیرانه داشته باشد.

مدیر مرکز هدایت و عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر حادثه دیدگان در گروه سنی نوجوانی و جوانی هستند بنابراین اقدامات آموزش و پرورش در راستای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری می‌تواند بسیار موثر باشد.

سال ۹۴ آمار آسیب‌دیدگان، ۴۳ درصد نسبت به سال ۹۳ افزایش داشت
وی عنوان کرد: سال گذشته از ظهر روز سه‌شنبه تا ظهر روز چهارشنبه ۹۲ نفر آسیب‌ دیدند که ۸۳ تن آقا و ۹ تن خانم بودند که متاسفانه ۳ نفر نیز فوت کردند.

سلیمانی بیان کرد: از آمار مذکور ۶۵ مورد در بیمارستان به صورت سرپایی درمان شدند و ۲۶ مورد نیز بستری شده و بسیاری از آنها مراسم عید نوروز را از دست دادند که بیشتر این افراد بین ۱۵ تا ۲۵ سال بودند.

این مسئول با اشاره به اینکه حوادث شدید بیشتر در مناطق حاشیه‌ای مراکز شهری رخ می‌دهد، عنوان کرد: بیشترین آسیبی که در حوادث چهارشنبه آخر سال با آن مواجه هستیم، سوختگی است به طوریکه ۴۰ مورد از ۹۲ حادثه دیده، دچار سوختگی شدید شدند و ۱۶ مورد دیگر نیز دچار بریدگی و پارگی ناشی از موج انفجار شده بودند.

مدیر مرکز هدایت و عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: طی سال‌های گذشته بیشترین عضوی که در حوادث چهارشنبه سوری دچار آسیب شده، مربوط به دست است سال گذشته نیز ۴۴ مورد از ۹۲ مورد آسیب دیدگی مربوط به دست بوده و دیگر عضوی که بیشترین آسیب متوجه آن بوده، چشم است که جزو حیاتی‌ترین اعضای بدن می‌باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ مورد آسیب‌دیدگی مربوط به چشم اتفاق افتاد، گفت: سال ۹۴ آمار آسیب‌دیدگان در حدود ۴۳ درصد نسبت به سال ۹۳ افزایش داشت که در موارد فوتی نیز با افزایش ۳۰۰ درصدی مواجه بودیم زیرا در سال ۹۳ هیچ آمار فوتی در استان نداشتیم.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان