۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آماده باش ۱۶۰ آتش‌نشان در چهارشنبه سوری
کد خبر: ۲۳۵۶۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ ساعت: ۱۵:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل آتش‌نشانی قزوین خبر داد:

آماده باش ۱۶۰ آتش‌نشان در چهارشنبه سوری

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در روز چهارشنبه آخر سال همه پرسنل آتش‌نشانی که متشکل از ۱۶۰ نیروی عملیاتی است در ایستگاه‌های محل کار خود حاضر خواهند بود.

آماده باش ۱۶۰ آتش‌نشان در چهارشنبه سوری
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، ابوالفضل ذوالقدر مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(شنبه) به منظور اطلاع رسانی و تشریح برنامه‌های چهارشنبه آخر سال در سالن جلسات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل اساسی و دغدغه‌های مردم در روزهای پایانی سال، مربوط به حوادث و اتفاقات چهارشنبه سوری است.

وی افزود: جای تشکر ویژه دارد که مردم شریف و عزیز شهرمان به حرمت شهدای آنشنشان حادثه پلاسکو، کمپین‌های متعددی را تشکیل دادند که در نتیجه آن امسال نسبت به سال گذشته سروصدای کمتری را می‌شنویم که امیدواریم این همکاری تا پایان سال ادامه داشته باشد و حادثه ناگواری رخ ندهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: امروز صبح متاسفانه براساس انفجار مواد محترقه، 7 تن از هموطنان اردبیلی ما جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی هم زخمی شدند که شنیدن این حوادث دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

وی تصریح کرد: سال93 در چهارشنبه آخر سال، 37 مورد عملیات داشتیم که 7 مورد آن مربوط به آتش‌سوزی و 30 مورد دیگر مربوط به ضایعات بود که سطل‌های زباله را آتش زده بودند.

ذوالقدر با اشاره به افزایش آمار حوادث چهارشنبه سوری در سال 94 عنوان کرد: سال گذشته 6 مورد آتش‌سوزی، 6 مورد حادثه ناشی از چهارشنبه سوری و 43 مورد نیز آتش‌سوزی ضایعات رخ داد که با هماهنگی مدیرعامل سازمان پسماند قزوین، پیش‌بینی شده که در صبح همان روز کلیه مخزن‌های زباله چندین مرتبه تخلیه شوند.

وی اضافه کرد: در برخی موارد شاهد کاهش عملیات آتشنشانی هستیم اما متاسفانه صدمات ناشی از حوادث آتش سوزی افزایش یافته است چراکه نوع ترقه‌ها و مواد محترقه‌ای که استفاده می‌شود، متفاوت و خطرناک شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین بیان کرد: خساراتی که معمولا در این حوادث پیش می‌آید شامل ناراحتی اعصاب، سوختگی‌های شدید، قطع عضو، نابینا شدن و مرگ است.

51 درصد آسیب‌های چشمی مربوط به ترقه‌های سیگاری است

وی ادامه داد: بر اساس آمارها در دوره‌های قبل، 44 درصد از آسیب‌هایی که منجر به نابینایی شده در چشم راست، 37 درصد در چشم چپ و 19 درصد نیز در هر دو چشم اتفاق افتاده است.

ذوالقدر اضافه کرد: 26 درصد این آمارها مربوط به نارنجک، 51 درصد مربوط به ترقه‌های سیگاری و 6 درصد نیز مربوط به استفاده از فشفشه بوده که به چشم‌ها آسیب وارد کرده است.

این مسئول تصریح کرد: در روز چهارشنبه آخر سال همه پرسنل آتشنشانی که متشکل از ۱۶۰ نیروی عملیاتی است در ایستگاه‌های محل کار خود حضور خواهند داشت همچنین در ۵ نقطه پرتردد شهر، ماشین‌های آتشنشانی مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: ۲۵۰ گرم مواد اولیه ساخت ترقه، برای تخریب ساختمان ۷۰ تا ۸۰ متری کافی است ازاین‌رو توصیه می‌شود که والدین بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند.

ذوالقدر بیان کرد: عدم نگهداری مواد محترقه در ظروف شیشه‌ای، اجتناب از پرتاب کپسول گاز داخل آتش، پرهیز از روشن کردن آتش در نزدیکی پست‌های برق و گاز از جمله مواردی است که جهت پیشگیری از حوادث ناشی از آتش‌بازی باید رعایت شود.

وی در پایان گفت: در صورت وقوع حادثه، خانواده‌ها باید خونسردی خود را حفظ کرده و با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند و همچنین آدرس محل حادثه را به طور کامل همراه با نشانه‌ها بیان کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان