۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کتاب "اتاق ۲۴" به همت اداره کل حفظ آثار قزوین رونمایی شد
کد خبر: ۲۳۵۲۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۴:۵۲ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان و خانواده‌های شهدا؛

کتاب "اتاق ۲۴" به همت اداره کل حفظ آثار قزوین رونمایی شد

با حضور مسئولان و خانواده‌های شهدای قزوینی کتاب "اتاق ۲۴" به همت اداره کل حفظ آثار قزوین رونمایی شد.

کتاب "اتاق ۲۴" به همت اداره کل حفظ آثار قزوین رونمایی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ چهارمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت و رونمایی از کتاب "اتاق 24" در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) با حضور سرهنگ طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار، فاطمه اشدری رئیس بسیج جامعه زنان قزوین، فاطمه محمدبیگی دبیر کارگروه عفاف و حجاب قزوین و خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم قزوین در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم روح الله شریفی مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس حفظ آثار قزوین اظهار کرد: کتاب "اتاق 24" جزو بهترین آثار در حوزه دفاع مقدس است و به یقین میتوان گفت از کتاب‌های "دا" و "من زنده ام" چیزی کم ندارد.

وی با بیان اینکه کتاب "اتاق 24" روایتگر مهاجران دوران دفاع مقدس است، ابراز کرد: در این کتاب خانم فلاح حسینی به زیبایی روایتگر اتفاقات زمان جنگ در منطقه خود بود و حتی پس از مهاجرات به قزوین به زیبایی تاریخی از دوران جنگ را به خوبی روایت کرده است.

این مسئول افزود: ما در اداره کل حفظ آثار وظیفه سازمانی داریم و باید به شهدا ادای دین داشته باشیم و فرهنگ مکتوب دفاع مقدس را به یک وضعیت مطلوب برسانیم تا در حق شهدا کوتاهی نکرده باشیم.

وی بیان کرد: امروز بسیاری از مطالب در سینه خانواده‌های شهدا باقی مانده است و خاطرات جمع آوری نشده زیادی وجود دارد که ما باید در این حوزه تلاش بیشتری کنیم تا این خاطرات برای نسل‌های بعدی جمع آوری شود.

از عمری که در راه حفظ آرمان‌های خود گذاشته‌ام پشیمان نیستم
در ادامه این مراسم صبریه فلاح حسینی نویسنده کتاب "اتاق 24" اذعان کرد: این کتاب روایتگر خاطرات من از اتفاقات دوران جنگ در قصر شیرین و سپس مهاجرت به کرمانشاه و قزوین است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی یکی از مناطقی که مورد هجمه دشمن قرار گرفت قصرشیرین بود که مردم این منطقه مظلومانه به شهادت رسیدند و بسیاری از آنها نیز با از دست دادن خانه و زندگی خود آواره شهرهای دیگر شدند.

این نویسنده دفاع مقدس تاکید کرد: کتاب "اتاق 24" از مظلومیت مردم مهاجر سخن می‌گوید و من امروز با نگارش این کتاب به جوانان کشورم می‌گویم که هیچ وقت از عمری که در راه حفظ آرمان‌های خود گذاشته‌ام پشیمان نیستم.

گفتنی است؛ این کتاب با حمایت شورا و شهرداری قزوین به چاپ رسیده است.
انتهای پیام/2002



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان