۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۶ جلد کتاب در حوزه زنان ایثارگر قزوین رونمایی می‌شود
کد خبر: ۲۳۵۲۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۱:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مرکز حفظ آثار دفاع مقدس استان:

۶ جلد کتاب در حوزه زنان ایثارگر قزوین رونمایی می‌شود

مدیرکل مرکز حفظ آثار دفاع مقدس اعلام کرد: سال آینده ۶ جلد کتاب در حوزه زنان ایثارگر در استان قزوین رونمایی می‌شود.

۶ جلد کتاب در حوزه زنان ایثارگر قزوین رونمایی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، چهارمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت و رونمایی از کتاب اتاق 24 با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و مسئولین در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس برگزار شد.

سرهنگ مهدی طاهرخانی مدیرکل مرکز حفظ آثار دفاع مقدس در این جشنواره ضمن قدردانی از ایثار و فداکاری‌های همسران و مادران شهدا گفت: شماری از همسران شهدا با تحمل رنج و سختی سال‌های زیادی را بر بالین همسران جانبازشان ایثار می کنند.

وی افزود: وظیفه ما به عنوان بازماندگان عرصه دفاع مقدس و انقلاب گردآوری، نگهداری و انتشار از خود گذشتگی‌های شهدا و جامعه ایثارگری است.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته 20 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شده و تا پایان جاری نیز 30 جلد کتاب در همین حوزه منتشر می‌شود.

طاهرخانی با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان طی سال‌های انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، اضافه کرد: سال آینده 6 جلد کتاب در حوزه زنان ایثارگر رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری با این مضمون که "خاطرات فراوان، پرمغز و گویای دفاع مقدس ثروت عظیم و ارزشمند ملی است"، بیان کرد: اگر دشمنان ما انصاف داشته باشند باید خاطرات و ارزش‌های این شهیدان را در دانشگاه‌های خود تدریس کنند چراکه ایثار و جانفشانی این بزرگوان در راه هدف و اعتقادشان بی مثال است.

این مسئول تصریح کرد: ارزش‌هایی که شهدا برای آن جانفشانی کردند باید در مدارس و دانشگاه ها بیان شود تا آیندگان ما بتوانند به درستی با چنین گنجینه‌هایی آشنا شوند.

طاهرخانی ادامه داد: سال گذشته حدود 6 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس برای کودکان رونمایی شد.

وی اظهار کرد: حفظ گنجینه‌های دفاع مقدس بر دوش همه ما است، هنرمندان، نویسندگان و مسئولین در جهت حمایت باید همه تلاش خود را انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: کلنگ مرکز فرهنگی دفاع مقدس به زمین زده شده و در صورت حمایت مسئولین این مرکز ساخته می‌شود.

طاهرخانی اظهار کرد: در سال‌های دفاع مقدس ایستادگی در مقابل دشمنان باعث شد تا بر دشمن غلبه کنیم و هم اکنون نیز در عرصه اقتصادی کشور نیازمند چنین ایثا‌هایی هستیم تا به موفقیت برسیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان قزوین 200 خانواده شهدای مفقودالاثر داریم و تاکنون پیکر 62 شهید گمنام را در استان تشییع شده‌اند.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان