۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین طرح آرامش بهاری در ۹۰ امامزاده شاخص قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۳۵۰۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اوقاف استان:

طرح آرامش بهاری در ۹۰ امامزاده شاخص قزوین برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: همزمان با ایام نوروز طرح آرامش بهاری در ۹۰ بقعه متبرکه استان قزوین اجرا می شود.

طرح آرامش بهاری در ۹۰  امامزاده شاخص قزوین برگزار می‌شود
سعید رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره برنامه‌های اداره اوقاف در ایام نوروز اظهار کرد: به منظور تقویت باورهای دینی و مذهبی و نيز بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبركه، طرح نوروزی آرامش بهاری در قزوین برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف استان در ادامه افزود: هدف از برگزاری طرح آرامش بهاری تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات عید نوروز است.

وی ادامه داد: در این طرح تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی میان هموطنان در عيد نوروز، خدمت‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در میان زائران بقاع و اماکن متبرکه مدنظر است.

این مسئول بیان کرد: طرح آرامش بهاری از 26 اسفند لغایت 15 فروردین ماه در بقاع متبرکه استان با مجموعه برنامه‌های خدماتی، رفاهی، فرهنگی و مذهبی برای مسافران نوروزی بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی یادآورشد: این طرح شامل برنامه ویژه تحویل سال نو در اماکن متبرکه با اجرای برنامه‌های مختلف است که قرائت قرآن و دعای تحویل سال با حضور قاریان شاخص و مداحان برجسته و پذیرایی از زائران و مسافران انجام می‌شود.

برپایی خیمه‌های معرفت

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان در ادامه از برپایی خیمه‌های معرفت خبر داد و گفت: به منظور بهره گیری از روش‌های تبلیغی نوین و استفاده از تکنولوژی و ابزار جدید، جهت ارتقاء سطح دینی و معرفتی زائران و مجاوران امامزادگان شاخص و انس هرچه بیشتر جوانان، نوجوانان و حتی کودکان با روحانیت این خیمه‌ها بر پا می‌شود.

وی یادآورشد: هدف از برپایی خیمه‌های معرفت آشنایی اقشار مختلف مردم با سیره زندگانی، اجتماعی و فردی امامان معصوم و امامزادگان و ابعاد مختلف دین اسلام در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج وقف است.

رحیمی تصریح کرد: در خیمه‌های معرفت، غرفه‌های پاسخ گویی به مسائل شرعی، گفتمان‌های دینی، مشاوره برای خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان، کودکان با عنوان "قرآن بخوان، جایزه بگیر"، "همه واقف باشیم" و نمایشگاه آرامش بهاری با ارائه محصولات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در ایام نوروز تمامی بقاع متبرکه استان به صورت شبانه روزی دایر و آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی خواهد بود.

رحیمی در ادامه از طراحی نقشه زیارتی امامزادگان خبر داد و گفت: در این نقشه‌ها موقعیت مکانی تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه پیش بینی شده است و زائران می‌توانند در بدو ورود با تهیه آن اطلاعات لازم را در خصوص اماکن متبرکه مورد نظر خود کسب کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان