۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آغاز هفته با یک دربی آبی-نارنجی؛ بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع
کد خبر: ۲۳۴۹۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ ساعت: ۸:۳۹ ↗ لینک کوتاه

هفته بیست و چهارم لیگ برتر؛

آغاز هفته با یک دربی آبی-نارنجی؛ بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع

آبی پوشان و نارنجی پوشان تهران آغازگر هفته بیست و چهارم لیگ برتر هستند؛ تقابل دو تیم تهرانی که البته به هیچ وجه رنگ و بوی دربی اصلی پایتخت را نمی‌دهد.

آغاز هفته با یک دربی آبی-نارنجی؛ بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، هفته بیست و چهارم لیگ برتر با انجام یک تک بازی در ورزشگاه آزادی آغاز می شود. دیداری که هرچند واقعا «دربی» است، اما رنگ و بویی از دربی ندارد. آبی پوشان تهران و نارنجی پوشان همین شهر که رده‌های سوم و دوازدهم جدول قرار دارند برگزار کننده این دیدار هستند.
دیدار تیم های استقلال تهران و سایپای تهران

* مساوی ۲-۲ قبل از بازی

دو تیم در حالی امروز با هم دیدار می‌کنند که در داشتن محروم ۲-۲ مساوی هستند. عیلرضا منصوریان حق استفاده از مهدی رحمتی و یعقوب کریمی را ندارد و حسین فرکی هم قادر به استفاده از حامد لک و محمدرضا خلعتبری نیست.

* دروازه بان‌های اول

از نکات جالب در محرومیت‌های بازیکنان دو تیم این است که یکی از دو محروم هر یک از این دو تیم، دروازه‌بان‌های اول آنها هستند و فرکی و منصوریان چاره‌ای جز این ندارند که از دروازه‌بان‌های دوم شان در این بازی استفاده کنند. به این ترتیب حضور حامد فلاح زاده و سید حسین حسینی از هم اینک در دروازه این دو تیم قابل پیش بینی است.

* بازگشت سایپا به نیم فصل نخست

خیلی‌ها بر این عقیده هستند که از جمله اصلی ترین عوامل اوج گیری تیم سایپا در نیم فصل دوم، اضافه شدن محمدرضا خلعتبری و حامد لک به این تیم هستند. دو بازیکنی که تاثیر فراوانی بر روند نارنجی پوشان در نیم فصل دوم گذاشتند. با توجه به محرومیت هم زمان این دو بازیکن، این سئوال پیش می‌آید که آیا سایپا در این بازی خاص به شرایط نیم فصل نخستش باز خواهد گشت یا خیر.

* مساوی‌های نا برابر

شرایط دو تیم استقلال و سایپا قبل از این مسابقه یکسان است. هر دو تیم با حریفان هفته گذشته شان مساوی کردند. اما شرایط مساوی دو تیم با هم کاملا متفاوت بود. در حالی که سایپا از یک بازی سخت در تبریز و مقابل ترکتورسازی مدعی نتیجه مساوی صفر-صفر گرفت تا این نتیجه برای این تیم ارزشمند باشد، استقلالی‌ها در خانه خود و مقابل سیاه جامگان پایین جدولی با مساوی یک-یک متوقف شدند و ناچار به تقسیم امتیاز با این تیم شدند.

* نتیجه بازی رفت

بازی رفت دو تیم با حساب دو بر صفر به سود استقلال خاتمه یافت. برای استقلال در آن بازی کاوه رضایی و جابر انصاری گل زنی کردند. احتمال حضور این دو بازیکن در بازی امروز دو تیم نیز بسیار زیاد است.

* بهترین خط دفاعی و بهترین خط حمله

استقلال نه تنها بهترین خط حمله لیگ را با زدن ۳۵ گل در اختیار دارد، بلکه این تیم در نیم فصل دوم هم با زدن ۱۷ گل بهترین عملکرد تهاجمی را در بین همه تیم ها دارد. اما بد نیست بدانید که سایپا در ۸ بازی که در نیم فصل دوم پشت سر گذاشته، تنها ۳ گل خورده تا این تیم دارای بهترین خط دفاعی در بین همه تیم‌ها در نیم فصل دوم باشد. قطعا تقابل خط حمله پر قدرت استقلال که محور آن را بازیکنانی مثل کاوه رضایی و علی قربانی تشکیل می دهند با خط دفاعی مستحکم سایپا با محوریت سیامک کوروشی و روزبه شاه علیدوست می تواند از جذابیت های این بازی باشد.

* تحول در نیم فصل دوم

دو تیم استقلال و سایپا در نیم فصل دوم عملکردی به مراتب بهتر از نیم فصل اول خود داشته اند. استقلالی‌ها در نیم فصل دوم از ۸ بازی صاحب ۶ پیروزی، یک مساوی و یک شکست هستند و با ۱۸ گل زده و ۷ گل خورده و کسب ۱۹ امتیاز از نظر عملکردی بعد از پرسپولیس دومین تیم نیم فصل دوم هستند.

نارنجی پوشان نیز از ۸ بازی که در نیم فصل دوم انجام داده اند با ۳ پیروزی، ۳ مساوی و ۲ شکست، خوردن تنها ۳ گل و زدن ۴ گل و کسب ۱۲ امتیاز در جدول فرضی نیم فصل دوم جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده اند. این آمار نشان می دهد که این بازی می تواند از بازی های خوب هفته بیست و چهارم باشد. 

* بهترین گل زنان

در تیم استقلال کاوه رضایی با 7 گل زده بهترین گل زن این تیم است و بعد از وی نیز علی قربانی با 6 گل دومین گل زن برتر این تیم محسوب می شود. در تیم سایپا نیز حامد شیری با 5 گل زده بهترین گل زن این تیم در این فصل است و بعد از وی نیز مهدی ترابی با 4 گل زده دومین گل زن خوب نارنجی پوشان می‌باشد. بازیکن جوان و ملی پوشی که به احتمال زیاد بعد از 9 هفته دوری از ترکیب نارنجی پوشان در این بازی به میدان خواهد رفت.




انتهای پیام/1404

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان