۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۳۳۰۰ تن ماهی در استخرهای پرورش ماهی قزوین تولید شد
کد خبر: ۲۳۴۹۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ ساعت: ۸:۴ ↗ لینک کوتاه

مدیر شیلات استان:

۳۳۰۰ تن ماهی در استخرهای پرورش ماهی قزوین تولید شد

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در سال جاری ۳ هزار و ۳۲۷ تن انواع ماهی در استخرهای پرورش ماهی استان تولید شده است.

۳۳۰۰ تن ماهی در استخرهای پرورش ماهی قزوین تولید شد
ایرج رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: 2 هزار و 564 تن ماهی سردآبی در 145 واحد فعال پرورش ماهی، 743 تن ماهی گرمابی در 98 واحد فعال پرورش ماهیان گرمابی تولید شده است.

مدیر شیلات استان قزوین افزود: همچنین 20 تن ماهی خاویاری نیز در 4 واحد فعال پرورش ماهی خاوریاری تولید شده است.

وی ادامه داد: این میزان ماهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.

به گفته مسئول؛ در سال جاری 25800000 قطعه انواع ماهیان زینتی شامل گلدفیش، سوروم، آنجل، گوپی در 80 کارگاه پرورش ماهی زینتی در استان تولید شده که از میزان تولید پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه بیشتر است.

وی با بیان اینکه امروزه افزایش جمعیت و نیاز به غذا در کنار اهمیت حفاظت از آبزیان در منابع آب‌های طبیعی، آبزی پروری مکانیزه و مدرن گفت: با توجه به محدودیت در تامین آب و همچنین نیاز به اقتصادی کردن تولید ماهی و بهره برداری بهینه از آب موجود در استخرها افزایش تولید در واحد سطح ضروری است.

رحمانی خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در آب‌های داخلی راهی مناسب جهت تولید پروتئین مرغوب و ایجاد اشتغال است که با توجه به تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف استان موقعیت مناسبی جهت پرورش ماهیان سردابی، گرمابی، خاویاری و سایر گونه‌ها فراهم شده است.

وی تصریح کرد: توسعه پرورش ماهی در آب‌های داخلی علاوه بر تولید پروتئین مرغوب می‌تواند با ایجاد اشتغال و درآمددر توسعه اقتصادی منطقه نقش موثری داشته باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان