۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین برپایی بیش از ۲۱۰۰ پایگاه جشن نیکوکاری در استان
کد خبر: ۲۳۴۷۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۷ ساعت: ۸:۴۱ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام کمیته امداد قزوین خبرداد:

برپایی بیش از ۲۱۰۰ پایگاه جشن نیکوکاری در استان

قائم مقام کمیته امداد قزوین بیان کرد: بیش از دو هزار و ۱۰۰ پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در جشن نیکوکاری در سراسر استان قزوین برپا می‌شود.

برپایی بیش از ۲۱۰۰ پایگاه جشن نیکوکاری در استان
امیر خوش نیت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ با اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در فرهنگ شکوهمند اسلام، انفاق در راه خداوند سبحان، از مصادیق احسان شمرده شده و روایات و آیات بسیاری در تأکید آن آمده است به طوری که قرآن مجید اجر و مزد انفاق در راه خدا را هفتصد برابر بیشتر می‌داند.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین تأسیس کمیته امداد را ریشه در باورهای دینی و ارزش‌های الهی دانست و اضافه کرد: سابقه کمیته امداد امام خمینی (ره) به سال‌های قبل از پیروزی انقلاب (حدود سال های 43 ـ 1342) باز می‌گردد که تعدادی از انقلابیون که در زمره یاران امام (ره) بودند، مأموریت پیدا کردند که به خانواده های زندانیان، نیازمندان و مبارزان رسیدگی کنند.

خوش نیت با اعلام اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های تخصصی کمیته امداد بسیار گسترده بوده و نیازمند اطلاع‌رسانی توسط اصحاب رسانه است، تصریح کرد: دغدغه مسئولان این نهاد ایجاد شرایط مناسب برای محرومان در آستانه نوروز است.

وی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری اظهار کرد: برنامه‌های جشن نیکوکاری امسال با شعار بهار همدلی، شکوه مهربانی برگزار می شود تا لبخند را به محرومان هدیه کنیم .

این مسئول ابراز کرد: البته در برگزاری این جشن شناسایی خیران، خلاءها و نارسایی‌های سازمانی و اعتباراتی، نیازسنجی از خانواده‌ها، مکان‌ها و محلات با محرومیت بیشتر اعم از مددجو و غیرمددجو، اشتغال، مسکن، ازدواج، تبلیغات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی، تقویت گام‌های حرکتی و تجلیل از نیکوکاران به عنوان گام‌های 9 گانه پیگیری می‌شود.

کمتر از 10درصد هدایا از طریق الکترونیکی واریز شده است
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: بدین منظور برپایی دو هزار و 105پایگاه ثابت برای جمع آوری مشارکت‌های مردمی در جشن نیکوکاری پیش بینی شده است که 760 پایگاه‌ در قزوین، 269 پایگاه در بوئین زهرا، 420 پایگاه در تاکستان، 208 پایگاه در ابیک، 322 پایگاه در البرز و 126 پایگاه در آوج قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: جشن نیکوکاری در سه حوزه مدارس، معابر عمومی و مصلی‌های نماز جمعه طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ اسفند برگزار که در هر یک از روزهای مشخص شده مساعدت های مردمی جمع آوری می‌شود.

خوش نیت بیان کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده مردمی بین نیازمندان سطح استان توزیع می‌شود که حمایت‌ها به صورت نقدی و نیز در قالب پوشاک، سبدکالای معیشتی، جهیزیه، مسکن و اموردرمانی است.

وی به شیوه‌های نوین برای دریافت مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و افزود: از مجموع هدایای دریافت شده کمتر از 10درصد آن از طریق خدمات الکترونیکی و اینترنتی واریز شده که این عدد بسیار پایین است، در صورتی که مشارکت در کار خیر با شیوه‌ها نوین الکترونیکی سبب سرعت بخشی به توزیع هدایا به نیازمندان و عدم سوء استفاده سودجویان می‌شود.

این مسئول یادآورشد: خدمات کمیته امداد در حوزه‌های مختلف به شکلی گسترده به مددجویان تحت پوشش این نهاد ارائه می‌شود، از این رو امیدواریم که بتوانیم دیدگاه‌های امام راحل(ره) در بحث محرومان را به ‌خوبی تبیین کرده و در عمل این دیدگاه‌های ناب را محقق کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان