۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دومین جشنواره ملی عکس قزوین در نوروز برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۳۴۷۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۷ ساعت: ۷:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری:

دومین جشنواره ملی عکس قزوین در نوروز برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری دومین جشنواره ملی عکس قزوین در نوروز خبر داد.

دومین جشنواره ملی عکس قزوین در نوروز برگزار می‌شود
سعید وزیری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره ملی عکس قزوین اظهار کرد: این جشنواره در راستای معرفی قزوین در سطح ملی در ایام نوروز برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین افزود: تاکنون 440 عکاس از 23 استان کشور برای شرکت در جشنواره ملی عکس قزوین در سایت ثبت‌نام کرده‌اند که در نهایت 60 عکاس برگزیده که دارای رزومه پربارتری هستند برای حضور در قزوین انتخاب خواهند شد.

وی با اشاره به محورهای جشنواره اضافه کرد: این عکاسان در روزهای 6، 7 و 8 فروردین به مدت سه روز مهمان استان قزوین بوده و در سه محور قزوین دیروز، قزوین امروز و به ویژه جشنواره بازی و اسباب‌بازی به عکاسی خواهند پرداخت.

وزیری‌نژاد تصریح کرد: این جشنواره با همکاری انجمن سینمای جوان استان قزوین به عنوان مجری کار برگزار خواهد شد یکی از اهداف برگزاری جشنواره عکاسی از شهر قزوین در فصول بهار، تابستان، پاییز و زمستان است تا صاحب مجموعه نفیسی از عکس‌های هنرمندان طراز اول کشور از 4 فصل سال قزوین باشیم.

تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای با عنوان "هفت اثر و هفت هنرمند"
وی ادامه داد: امسال اولین دوره جشنواره ملی عکس قزوین در تابستان برگزار شد و در دومین دوره جشنواره نیز عکاسان با ارائه آثار خود، حال و هوای بهاری قزوین را به نمایش خواهند گذاشت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: تجربه برگزاری دوره نخست جشنواره به ما کمک کرد تا محورهای مشخصی برای بخش "قزوین دیروز" تعیین شود به طوریکه 10 محور و آثار تاریخی شهر مشخص شده است.

وی ادامه داد: در بخش "قزوین امروز" نیز به نشانه‌های رشد و توسعه شهری و نورپردازی‌های شهر توجه ویژه‌ای خواهد شد و در نهایت مجموع آثار عکاسان در دو دوره برگزاری جشنواره ملی عکس در یک کتاب منتشر می‌شود.

وزیری‌نژاد خاطرنشان کرد: این کتاب می‌تواند معرف قزوین در سطح ملی باشد چراکه این کار در راستای تبدیل قزوین به مقصد گردشگری انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته برای نوروز گفت: دو قطعه ویدئو کلیپ 5 دقیقه‌ای برای اولین بار توسط دو تن از اساتید برجسته موسیقی کشور، استاد شهرداد روحانی و استاد علیرضا قربانی در دست ساخت است که بر روی این قطعات موسیقی، تصاویر آثار و ابنیه تاریخی شهر قزوین به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی عنوان کرد: تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای با عنوان "هفت اثر و هفت هنرمند" یکی دیگر از کارهای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین است که در آنها هفت بنای تاریخی قزوین، توسط هنرمندان برجسته کشوری همچون استاد مشایخی، پرویز پرستویی، جعفر دهقان و داریوش ارجمند معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان