۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین وجود ۶۱ واحد مشکل‌دار در استان/ روزانه ۸ نفر به دلیل حوادث کاری در کشور فوت می‌کنند
کد خبر: ۲۳۴۶۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ ساعت: ۱۴:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی قزوین اعلام کرد:

وجود ۶۱ واحد مشکل‌دار در استان/ روزانه ۸ نفر به دلیل حوادث کاری در کشور فوت می‌کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: ۶۱ واحد مشکل دار در استان وجود دارد که ۵۶۵۲ کارگر در این واحدها مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۱۷ واحد در گروه فولاد و ساختمان با ۱۳۶۳ کارگراست.

وجود ۶۱ واحد مشکل‌دار در استان/ روزانه ۸ نفر به دلیل حوادث کاری در کشور فوت می‌کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، نشست خبری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

مسعور بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: دغدغه و چالش اصلی امروز مسئولان کشور و استان، اشتغال و بیکاری است که به دلیل گسترده بودن این حوزه، متاثر از عوامل مختلفی بوده و بر بسیاری از مسائل نیز تاثیر می‌گذارد.

17974 فرصت شغلی در سامانه رصد، ثبت شده است
وی افزود: رتبه کشورها در فضای کسب و کار هر ساله اعلام می‌شود که رتبه ایران در این حوزه 57.26 است و در شکاف جنسیتی که یکی از مولفه‌های فضای کسب و کار می‌باشد نرخ مشارکت اقتصادی کشور ما، 2 برابر جهان است و در حوزه بیکاری در بعد شکاف اقتصادی 2.4 برابر دنیا فاصله طبقاتی داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: مرکز آمار ایران هر سه ماه یکبار نرخ بیکاری فصلی را اعلام می‌کند که بر این اساس نرخ بیکاری استان در پایان فصل بهار 11.9 بود که تا پایان تابستان به 11.6 رسید و اگر مشکل خاصی پیش نیاید پیش‌بینی می‌کنیم در سه ماهه سوم سال به کمتر از 11.6 برسد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده اگر امسال 20 هزار فرصت شغلی در استان قزوین ایجاد شود نرخ بیکاری به حدود عدد 10 می‌رسد که در صورت تحقق این امر تا پایان سال جاری، شتاب حرکت استان از میانگین کشوری سریعتر خواهد بود.

بابایی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها، 17974 فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است، عنوان کرد: از این تعداد 10070 نفر تا پایان دی ماه، بیمه شده جدید تامین اجتماعی هستند همچنین از مجموع آمارها، 13797 نفر مرد و 4177 نفر زن هستند به عبارتی 76 درصد افراد، خانم و 24 درصد آقا هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: از 17974 فرصت شغلی ایجاد شده، 9534 نفر در قالب خوداشتغالی و 8440 نفر در قالب مزدبگیری هستند.

این مسئول اضافه کرد: بیش از 2300 شغل از سوی بعضی دستگاه‌ها نظیر بسیج سازندگی و شهرداری اعلام شده که قابلیت ثبت در سامانه رصد را نداشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: امسال 733 هزار مترمربع مجوز ساخت و ساز در استان قزوین صادر شده است که بر اساس استعلام مکتوب مدیرکل امور شهری، بیش از 70 درصد آنها منجر به ساخت و ساز در استان شده است.

امسال 19 هزار نفر در 14 کاریابی غیردولتی استان ثبت‌نام کردند

وی ادامه داد: استاندارد دیگری در حوزه ساختمانی تعریف شده که هر 51 مترمربع بنا، معادل یک فرصت شغلی است.

بابایی با اشاره به اینکه امسال بالغ بر 19 هزار نفر در 14 کاریابی غیردولتی استان ثبت‌نام کردند، گفت: ما منکر وجود بیکاری در استان نیستیم اما باید تلاش کنیم تا آهنگ رشد بیکاری را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: 61 واحد مشکل دار در استان وجود دارد که 5652 کارگر در این واحدها مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 17 واحد در گروه فولاد و ساختمان با 1363 کارگر، 5 واحد در حوزه قطعات خودرویی با 503 کارگر و 6 واحد مشکل دار نساجی و فرش با 1042 کارگر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به وجود 319 تشکل کارگری و کارفرمایی فعال در استان بیان کرد: در 11 ماه ابتدای امسال 10511 مورد بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار انجام شده است.

وی در پایان گفت: طی 11 ماهه نخست امسال 535 حادثه ناشی از کار بررسی شده که متاسفانه 20 مورد آنها منجر به فوت شده است و آمار فوتی‌ها در کشور بسیار نگران کننده است زیرا روزانه 8 نفر به دلیل حوادث ناشی از کار فوت می‌کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان