۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پرداخت بیش از ۳ هزار فقره وام ضروری به مددجویان
کد خبر: ۲۳۴۵۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ ساعت: ۷:۳۳ ↗ لینک کوتاه

معاون حمایت کمیته امداد استان قزوین خبرداد:

پرداخت بیش از ۳ هزار فقره وام ضروری به مددجویان

معاون حمایت کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: در سال جاری تاکنون سه هزار و ۳۱۹ فقره وام ضروری و یک هزار و ۶۷ جهیزیه به خانواده‌های تحت حمایت مساعدت شده است.

پرداخت بیش از ۳ هزار فقره وام ضروری به مددجویان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ هم اکنون سه هزار و 400 دانش آموز و 568 دانشجو از حمایت‌های کمیته امداد استان بهره مند و تامین لوازم التحریر، پوشاک و پرداخت کمک هزینه شهریه از کمک‌های انجام شده به این دانش آموزان بوده است.

جشن نیکوکاری، جشن ملی است که در تقویم ایرانی‌ها گنجانده شده، این جشن نمادی از هم نوعی و هم دوستی است.

کارگر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین جشن نیکوکاری تالار فرهنگ نیکوکاری خواند و گفت: همه ساله از چهاردهم تا بیست و یكم اسفندماه به نام هفته نیكوكاری نامگذاری شده است، برگزاری هفته نیکوکاری به منظور جذب كمك ها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند است كه جمع آوری و توزیع آن توسط كمیته امداد صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: از سال 1369 هر سال در اسفند ماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار کشور ما همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری در 14 اسفند در همایشی عظیم که تبلور نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی آنان است دست‌های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده های نیازمند و کودکانشان می‌کشند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: جشن نیکوکاری صرف نظر از هدایایی که طی آن جمع آوری می‌شود به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکرد های ویژه ای است که از جمله آنها می توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ابعاد مختلف این جشن عظیم گویای این واقعیت است که جشن نیکوکاری، جشن ملی است که در تقویم ایرانی‌ها گنجانده شده، این جشن نمادی از هم نوعی و هم دوستی است.

کارگر عنوان کرد: هر توانمندی می‌تواند با به عهده گرفتن امری از امور جامعه و کمک به نیازمندان، در اداره و تأمین اجتماع سهیم باشد، هفته احسان و نیکوکاری، فرصتی مناسب برای آراسته شدن به این صفات والای اخلاقی و دینی است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری هرچه بهتر جشن نیکوکاری نشست‌های متعددی با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی، انجمن داروسازان، دندان پزشک‌ها و ریاست دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است، اظهارکرد: این نشست‌ها با هدف جلب مشارکت‌های مردمی جامعه پزشکی برای کمک به نیازمندان برگزار شده است.

3400دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های واحد حمایت و سلامت، تأکید کرد: در سال جاری تاکنون سه هزار و 319 فقره وام ضروری و یک هزار و 67 جهیزیه به خانواده های تحت حمایت مساعدت شده است.

وی افزود: هم اکنون سه هزار و 400 دانش آموز و 568 دانشجو از حمایت‌های کمیته امداد استان بهره مند و تأمین لوازم التحریر، پوشاک و پرداخت کمک هزینه شهریه از کمک های انجام شده به این دانش آموزان بوده است.

کارگر خاطرنشان کرد: طی مکاتباتی که با شهرستان‌های استان انجام شده به شکل محرمانه نیازهای دانش‌آموزان محروم دسته ‌بندی و در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد تا بتوانیم به منظور رفع محرومیت این دانش‌آموزان کمک‌هایی که در مدارس جمع می‌شود برای آنها هزینه کنیم.

وی توضیح داد: 60 مددکار در حوزه حمایت و سلامت خانواده مشغول به کار هستند و هر کدام از این مددکاران به طور میانگین 400 پرونده را در اختیار دارند؛ از یک ماه گذشته فعالیت‌ها جهت بررسی پرونده‌ها آغاز شده تا بر اساس نیازهای خانواده‌ها، کمک‌های مردمی به صورت هدفمند هزینه شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: طی سال جاری تاکنون پنج میلیارد و 858 میلیون ریال به یک هزار کودک کمتر از پنج سال دچار سوء تغذیه و 285 بیمار دارای بیماری خاص از حمایت‌های تغذیه ای و رژیم‌های غذایی متنوع بهره‌مند شده‌اند؛ البته برای این بیماران خاص بیش از 285 میلیون ریال هزینه شده است.
انتهای پیام/ 1395.12.16

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان