۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۱۶ رابط متخصص، داوطلب سلامت در سطح ادارات هستند
کد خبر: ۲۳۴۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

قلیزاده خبر داد:

۲۱۶ رابط متخصص، داوطلب سلامت در سطح ادارات هستند

قلیزاده گفت: ۲۱۶ رابط از سطح ادارات که داوطلبین سلامتدر خصوص کلیه بیماری ها از جمله دیابت، فشار خون بیماری های قلبی و عروقی، بهداشت فردی، تنظیم خانواده و از این قبیل تخصص کامل را دارند.

۲۱۶ رابط متخصص، داوطلب سلامت در سطح ادارات  هستند

به گزارش صبح قزوین، همایش جهانی زن و تجلیل از داوطلبان سلامت در کانون شهید خجسته روز در شهرستان آبیک برگزار شد.

عظم قلیزاده کارشناس مسئول آموزش بهداشت و سلامت، در مصاحبه ای که خبر نگار صبح قزوین، گفت: روز داوطلبان سلامت 15 آذر ماه می باشد که ما امسال به خاطر مقارن شدن این تاریخ با ماه محرم و بعد صفر تاریخ این همایش جا بجا کردیم.

قلی زاده در ادامه افزود: اسم این تشکل در حقیقت واحد مشارکت های مردمی و هدف ما از اجرای طرح داوطلب سلامت این بوده که چون ما نمیتوانیم مستقیم با همه ی مردم در ارتباط باشیم به همین خاطر داوطلبان سلامت  که متخصص هستند در خدمت افراد جامعه قرار دادیم.

وی خاطر نشان کرد: ما از خود مردم برای آموزش استفاده کردیم و همچنین محیط هایی وجود دارد که از این داوطلبین حمایت میکنند مثل ، پایگاه های بسیج  و CLC ها، سربازان که به جامعه خدمت میکنند و همینطور روحانیون ، این محیط ها که گفته شد محیط های حامیان سلامت هستند.

 وی خاطرنشان کرد: 237 رابط عادی و خود جوش در این حوزه فعالیت دارند که 216 رابط متخصص از سطح ادارات هستند.
  این رابطین در خصوص کلیه بیماری ها از جمله دیابت، فشار خون بیماری های قلبی و عروقی،بهداشت فردی، تنظیم خانواده و از این قبیل تخصص کامل را دارند.

قلیزاده اظهار داشت: در طی سال مناسبت هایی را داریم که دراین مناسبت ها فعالیت این داوطلبین بیشتر میشود.
مثل 18 فروردین که هفته سلامت و اوج کار این عزیزان می باشد، عمدتا آموزش ها به صورت چهره به چهره درب منازل، مساجد و پارکها  می باشد.

و درپایان مراسم  از 28 نفر از داوطلبان سلامت  تجلیل به عمل آمد و جوایزی  به آنهااهدا شد همینطور به 5 نفر هم که در مسابقه آشپزی شرکت کرده بودند هدایایی اهدا شد.
پایان پیام/9003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان