۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بخشودگی مالیاتی تا ۲۵ اسفندماه/ از محل مالیات ۱۷۹ میلیاردتومان به شهرداری پرداخت شد
کد خبر: ۲۳۴۴۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۵:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خبرداد:

بخشودگی مالیاتی تا ۲۵ اسفندماه/ از محل مالیات ۱۷۹ میلیاردتومان به شهرداری پرداخت شد

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: از محل دریافتی‌های مالیات ارزش افزوده ۱۷۹ میلیارد تومان به شهرداری و ۵۶ میلیارد تومان به بهداشت و سلامت پرداخت شده است.

بخشودگی مالیاتی تا ۲۵ اسفندماه/ از محل مالیات ۱۷۹ میلیاردتومان به شهرداری پرداخت شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ نشست خبری مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

مصطفی پورامیدی در این جلسه به عملکرد یکساله اداره کل امور مالیاتی اشاره کرد و گفت: طی یازده ماه سال 95 در حوزه وصول مطالبات نسبت به سال‌های گذشته 24 درصد رشد داشته‌ایم که 93 درصد آن نسبت به درآمدهای مصوب تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های سازمان، تحقق صد در صدی مطالبات وصولی است، افزود: در حوزه مالیات‌های مستقیم 21 درصد رشد، 101 درصد تحقق وصول و در بخش مالیات‌های غیر مستقیم 26 درصد و 86 درصد تحقق وصولی داشته‌ایم.

این مسئول ادامه داد: 994 میلیارد تومان طی 11 ماهه گذشته مطالبات وصولی این اداره کل بوده که از این میزان 30 درصد سهم اشخاص حقوقی و شرکت‌ها، 13 درصد سهم مالیات بر حقوق، 4 درصد مالیات مشاغل، 1 درصد مالیات مستقلات، 2 درصد مالیات بر ثروت و 50 درصد مالیات بر کالا و خدمات است.

طی سال جاری بیش از 98 درصد از پرونده‌ها به توافق رسیده است
پورامیدی با بیان اینکه سال جاری هیچ گونه افزایش نرخ مالیات نداشته‌ایم، بیان کرد: سازمان 5 سال پرونده معوقه تشخیص نشده داشت که یکی از اتفاقات مهم در حوزه مالیاتی تشخیص اینگونه پرونده‌ها بود و با همت همکاران در حال حاضر تا پایان سال 93 ذخیره مالیاتی نداریم.

وی با بیان اینکه طی سال جاری بیش از 98 درصد از پرونده‌ها به توافق رسیده و فقط 2 درصد از پرونده‌ها به هیأت‌ها ارجاع شده است، ادامه داد: کیفیت رسیدگی‌ها در حوزه مالیاتی افزایش یافته که قرارگیری دو هزار پروند کلان و تاثیرگذار در روند پیگیری و رسیدگی گویای این مطلب است.

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین اضافه کرد: طی سال گذشته همکاران ما 25 هزار و 397 دوره پرونده را مورد رسیدگی قرار داده‌اند.

پورامیدی تصریح کرد: 43 هزار عملکرد اشخاص حقوقی و 88 هزار عملکرد اشخاص حقیقی مورد بررسی قرار گرفته و تا پایان سال 90 معوقه‌ای نداریم و این موضوع به معنای به روز شدن و رسیدن به درآمد پاک مالیاتی است.

وی با بیان اینکه میانگین نوبت‌دهی از 4 ماه به 25 روز کاهش یافته است، گفت: سازمان در حوزه هیأت‌های حل اختلاف عملکرد شفافی داشته و رتبه اول در این بخش به اداره کل مالیاتی استان قزوین تعلق دارد.

این مسئول با اشاره به محل استفاده مالیات‌های دریافتی در جهت رفاه مردم، اظهار کرد: مالیات‌هایی که از محل ارزش افزوده دریافت می‌شود در 2 بخش شهرداری و بهداشت و سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اداره مالیات دوبرابر کل اعتبارات استان به شهرداری عوارض پرداخت کرده است
پورامیدی با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات، ادامه داد: از محل مالیات ارزش افزوده طی 11 ماهه سال جاری در حدود 179 میلیارد تومان عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده است و این مبلغ تقریبا دو برابر کل اعتبارات تملک عمرانی استان که حدود 85 میلیارد تومان تعیین شده، است.

وی اضافه کرد: در سال 95 در حدود 56 میلیارد تومان از محل دریافتی‌های ارزش افزوده به حساب بهداشت و سلامت واریز کرده‌ایم که این مبلغ صرف یارانه درمان و سلامت در استان قزوین می‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: بر اساس ماده 132 افرادی که در مناطق توسعه یافته اقدام به راه‌اندازی شرکت کنند 5 سال و افرادی که در شهرک‌های کمتر توسعه یافته شرکت احداث کنند 10 سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

پورامیدی ادامه داد: چنانچه این بنگاه‌های اقتصادی 50 کارگر را مشغول به کار کنند معافیت مالیاتی آن‌ها از 5 سال به 7 سال و از 10 سال به 13 سال افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به شرایط ویژه‌ در نظر گرفته شده برای مؤدیان مالیاتی، خاطرنشان کرد: چنانچه مؤدیان مالیاتی در همه منابع تا 25 اسفندماه اقدام به پرداخت اصل مالیات خود کنند سازمان نیز نسبت به بخشودگی 100 درصد جرایم قابل بخشودگی اقدام می‌کند.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان