۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کریمی; برانکو و کی روش باید در تکواندو برای ما الگو باشند/ بازیکنان سرکش را باید کنار بگذارند
کد خبر: ۲۳۴۴۰۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کریمی; برانکو و کی روش باید در تکواندو برای ما الگو باشند/ بازیکنان سرکش را باید کنار بگذارند

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: مسئولان فدراسیون باید این جسارت را به خرج بدهند تا بازیکنانی که در قالب تیم ملی قرار نمی‌گیرند و سرکشی می‌کنند کنار بگذارند.

کریمی; برانکو و کی روش باید در تکواندو برای ما الگو باشند/ بازیکنان سرکش را باید کنار بگذارند

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، مسابقات ورود به اردوی تیم‌ ملی مردان برای حضور در دو رویداد بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی جهان 20177، روز (چهارشنبه هفته گذشته) با مبارزات 110 تکواندوکار در 8 وزن (54-، 58-، 63-، 68-، 74-، 80-، 87- و 87+ کیلوگرم) در خانه تکواندو برگزار و در نهایت 24 هوگوپوش توانستند به اردوی تیم‌ملی راه پیدا کنند. در بین اسامی دعوت شده نام مهدی خدابخشی نابودگر تکواندو نیز به چشم می‌خورد. خدابخشی پس از شکست در المپیک برزیل حاضر نشده بود که در تمرینات تیم ملی شرکت کند، اما این روزها گویا با حضور مهدی بی باک در راس تیم ملی تصمیمات وی تغییر کرده است.

مرتضی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، در مورد اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی تکواندو، گفت: وقتی در کارمان مقررات و قوانین نداریم مجبوریم هر کسی هر جایی هر چه گفت را انجام دهیم. من همیشه معتقدم قانون بد بهتر از نبود قانون است. به هر حال قانون غلط را می‌توانیم اصلاح کنیم، اما نبود قانون را نمی‌توانیم با حرف و حدیث پیش ببریم و یک قانون برای خودمان درست کنیم.

وی در ادامه افزود: از برخی دوستان شنیده‌ام که سرمربی تیم ملی به پیشنهاد بازیکنان شاخص انتخاب شده است. این نشان دهنده بی‌ثباتی در امر مربیگری تیم‌های ملی و ارکان فدراسیون است که هر کسی در هر جایگاهی است می‌تواند برای تیم ملی تصمیم بگیرد. متأسفانه ما در المپیک برزیل در بخش بانوان شاهد این اتفاق بودیم که بازیکن اعلام کرد که من با این مربی نمی‌توانم کار کنم و فدراسیون هم در مقابل خواسته او سر تعظیم فرود آورد. به هر حال وقتی ما قواعد و مقررات را کنار می‌گذاریم باید منتظر واکنش از سوی هر کسی باشیم. این اتفاقات خیلی بد است و قطعا مشکل‌ساز خواهد شد. 

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو، گفت:‌ ما باید مربیان بزرگی مثل برانکو و کی‌روش را در نظر بگیریم، آنها وقتی بازیکنی در اوج است و حتی به او نیاز دارند را به دلیل نقص مقررات و بی‌انضباطی کنار می‌گذارند. این‌ تصمیمات باید برای ما الگو باشد اگر ما بخواهیم موفق باشیم و به توانایی بازیکنان و مربیان اعتقاد داریم، نباید در چنین مواقعی کوتاه بیاییم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: انتخابی تیم ملی طی چند روز گذشته برگزار شد و واقعا برگزاری این انتخابی‌ها خنده‌دار بود. برایم  ما نفرات خوب در هر اوزان را به اردوی تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی دعوت کرده‌ایم و نفرات ضعیف را به کشورهای اسلامی دعوت کردیم. حالا شما نگاه کنید اگر تکواندوکاری که نفر دوم وزن حاضر در اردوی تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی باشد و خط بخورد، دیگر خط خورده است. از آن سو نفر چهارم به مسابقات کشورهای اسلامی اعزام می‌شود که این اتفاق عجیبی است و در واقع دوگانگی به وجود آمده است. اعتقاد من این است که شاید می‌خواهند با این تفکرات مربی تیم اعزامی به کشورهای اسلامی را خراب کنند. به هر حال تکواندو پتانسیل زیادی دارد و جوان‌های با استعداد تا دل‌مان بخواهد داریم. اگر معتقدیم که جوان‌های خوب داریم پس احتیاجی نیست در هیچ زمینه‌ای باج بدهیم. 

کریمی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: من به فدراسیون تکواندو تبریک می‌گویم که این جسارت را به خرج داد و تعدادی از مربیان جوان را در تیم‌های ملی به کار گرفته است. خوشحالم که این همه مربی جوان داریم و در کادر فنی از آنها استفاده می‌شود. در حال حاضر باید این جسارت را به خرج بدهند و بازیکنانی که هر چند عالی هستند اما در قالب تیم ملی قرار نمی‌گیرند و سرکشی می‌کنند را باید کنار بگذارند. اصلا نباید به گذشته آنها کار داشته باشند چرا که ما جوان‌های پراستعداد زیاد داریم. از جامعه تکواندو می‌خواهم از تیم ملی نتیجه نخواهند و به مربیان جوان فرصت بدهند و آنها و بازیکنان جوان ان شاءالله آینده خوبی داشته باشند. این نکته را نباید فراموش کنیم اگر بخواهیم کولی بدهیم راه را اشتباه می‌رویم.

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان