۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت خودرو و منزل
کد خبر: ۲۳۴۳۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۱:۲۱ ↗ لینک کوتاه

در مصاحبه با معاون اجتماعی انتظامی استان مطرح شد؛

توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت خودرو و منزل

با توجه به تعطیلات ایام نوروز و خریدهای پایان سال معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین به همشهریان درباره یشگیری از سرقت خودرو و منزل توصیه‌هایی را مطرح کرد.

توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت خودرو و منزل
سرهنگ رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ درباره توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت خودرو و منزل اظهار کرد: همشهریان مانع نصب سیستم دزدگیر توسط افراد متفرقه و ناشناس بر روی اتومبیل خود شوند.
 
معاون اجتماعی انتظامی استان در ادامه افزود: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز کنید؛ در مواقع خلوت( صبح یا شب ) از سوار کردن مسافران جوانی که کرایه‌های بالاتری پیشنهاد می‌دهند و مقصدهایی فرعی و دور افتاده دارند، پرهیز کنید.

وی ادامه داد: از سوار کردن مسافران مشکوک به اخاذی و سرقت خودداری و مراتب مشکوک را سریعا به پلیس اطلاع دهید؛ حتی المکان از انتقال مسافرین به مسیرهایی که اصلا آشنایی ندارید، پرهیز کنید.

این مسئول اذعان کرد: از پذیرفتن هرگونه خوراکی، نوشیدنی و خوشبوکننده‌ها از مسافرین ناشناس امتناع کنید و در صورت بروز هرگونه نقص فنی ممکن است سارقان ظاهرا برای کمک به شما قصد عملی کردن نیت مجرمانه خود را داشته باشند، اعتماد نکنید.

وی ابراز کرد: به هنگام تصادف یا نزاع ساختگی اشخاص با شما، مراقب باشید اتومبیل خود را رها نکنید؛ همچنین پلیس آگاهی نیروی انتظامی با ارائه هشدارهای انتظامی و اجتماعی از شهروندان خواست مراقبت‌های لازم از منازل خود را در دستور کار قرار دهید.

نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های مشکوک محتاط باشید
رضایی یادآور شد: در صورت خروج از منزل تنها به قفل درب خروجی اکتفا نکرده و تمام درهای داخلی را نیز قفل کنید؛ حتی برای یک بار هم کلید خود را روی قفل درب جای نگذارند و از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری کنید.

وی بیان کرد: کلید منزل خود را در دسترس افراد غیر مطمئن قرار نداده و از خالی گذاشتن منزل خودداری کنید؛ برای اطمینان بیشتر، بر روی دیوارها، تمام پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر، پاسیو، حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.

این مسئول عنوان کرد: در پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده ای و قفل آویز مطمئن مجهز کنید و هنگام خروج از منزل تنها به قفل کردن در خروجی اکتفا نکرده، تمام درهای داخلی ساختمان اعم از در پشت بام، هال، اتاق‌ها، آشپزخانه، حمام، حیاط خلوت را قفل کنید.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه در همسطح کرده و در صورت عدم امکان لوله ای فلزی به دور آن جوش دهید؛ حتی الامکان درهای ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز و از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل جلوگیری کنید.

معاون اجتماعی انتظامی استان اضافه کرد: نزد افراد ناشناس و افرادی که اعتماد کافی به آنها ندارید از میزان اموال و دارائی موجود خود در منزل صحبت نکرده و در مواقعی که به مسافرت می‌روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید که از منزلتان مراقبت کنند.

وی افزود: نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در اطراف منزل خود بی تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آنها را یادداشت و سریعا به مراکز 110 پلیس اطلاع دهید.

رضایی در پایان گفت: شماره سریال یا مشخصات کامل اجناس و لوازم خانگی منزل خود از جمله لوازم صوتی و تصویری، لوازم برقی و سایر لوازم با ارزش را در دفتری مخصوص ثبت کرده و برای اطمینان بیشتر از آنها عکس تهیه کنید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان