۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۶۵ درصد جمعیت روستایی قزوین عضو صندوق بیمه اجتماعی نیستند
کد خبر: ۲۳۴۲۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۷:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور روستایی استانداری:

۶۵ درصد جمعیت روستایی قزوین عضو صندوق بیمه اجتماعی نیستند

مدیرکل امور روستایی قزوین بیان کرد: از ۷۰ هزار خانواده مشمول روستایی و عشایری در استان قزوین فقط در حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد عضو صندوق بیمه اجتماعی هستند و۶۵ درصد بقیه عضو نیستند.

۶۵ درصد جمعیت روستایی قزوین عضو صندوق بیمه اجتماعی نیستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حبیبی انبوهی مدیرکل امور شوراها و روستاهای استانداری قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در طی سال جاری دهیاران استان 730 پروژه با اعتباری بالغ بر 920 میلیارد ریال به انجام رسانده اند.

وی در ادامه افزود: دولت‌ها در هر دوره‌ای وظیفه تامین آتیه را از طریق بیمه اجتماعی برعهده دارند و در این زمینه آسیب پذیرترین قشر مردم روستایی و عشایری هستند که سقف خدماتی نداشته و تا پایان عمر مشغول به خدمت هستند.

این مسئول با بیان اینکه بیمه اجتماعی روستایی و عشایری از یال 84 آغاز شد، گفت: این بیمه برای همه افرادی است که در روستاها یا در شهرهای زیر 20 هزار نفر زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: در بیمه روستایی برای افرادی که 15 سال سابقه بیمه داشته باشند و در سن 60 سالگی قرار دارند مستمری اعطا می‌شود.

حبیبی انبوهی با اشاره به اینکه حق بیمه روستائیان 15 درصد است، ابراز کرد: از این میزان 5 درصد حق روستائیان و 10 درصد پرداختی دولت است و کارفرمای بیمه روستایی مطمئن ترین نوع بیمه دارد چون دولت کارگزار آن می‌باشد.

روستاییان بیمه امکان می‌شوند
وی ادامه داد: سقف واریزی حق بیمه از 180 تا 420 هزار تومان است و روستاییان حتی با پرداخت یک سال حق بیمه بعد از فوت یا از کارافتادگی می‌توانند از حق مستمری سرپرست خود استفاده کنند؛ اما متاسفانه اغلب روستائیان از خدمات این بیمه اجتماعی بی اطلاع هستند.

مدیرکل امور شوراها و روستاهای استانداری قزوین گفت: از 70 هزار خانواده مشمول روستایی و عشایری در استان قزوین فقط در حدود 30 تا 35 درصد عضو این صندوق هستند و65 درصد بقیه عضو نیستند.

وی اضافه کرد: در تفاهم نامه جدیدی که استاندار قزوین با مدیرعامل صندوق بیمه تامین اجتماعی منعقد کرد هدفگذاری صورت گرفت که تا پایان دولت یازدهم حداقل 40 هزار خانوار عضو این صندوق شوند.

این مسئول تصریح کرد: با آسیب شناسی صورت گرفته مشخص شد که به علت عدم اطلاع رسانی ضعیف و فعال نبودن کارگزاری‌ها و تشکیک و تردید روستائیان طی یازده سال گذشته فقط تا 35 درصد عضو این صندوق شده اند.

وی یادآور شد: بیمه امکان برای روستائیان نیز در برابر حوادثی چون سیل، زلزله، رانش زمین و طوفان و آتش سوزی درنظر گرفته شده است که می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان