۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مسئولان کارخانه شیشه اجازه اخراج کارگران خود را ندارند
کد خبر: ۲۳۴۱۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

مسئولان کارخانه شیشه اجازه اخراج کارگران خود را ندارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: رئیس شرکت شیشه قزوین یک واحد تولیدی موفق دیگر نیز در استان دارد که باید تمام کارگران این شرکت را به آنجا منتقل کند و اجازه اخراج این کارگران ندارد.

مسئولان کارخانه شیشه اجازه اخراج کارگران خود را ندارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نشست خبری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز (شنبه) در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

علی پرزحمت در این جلسه با اشاره به ابطال برخی پروانه‌های بهره‌برداری گفت: 3300 فقره پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت به صنعت‌کاران داده شده و بیش از 400 پروانه غیرفعال نیز توسط سازمان حذف گریده است.

وی با اشاره به میزان صادرات در استان قزوین افزود: برابر با بخشنامه معاون اول رئیس جمهور 430 میلیون دلار سهم برای صادرات استان پیش‌بینی شده است که بخش عمده آن مربوط به صنعت، 17 درصد بخش کشاورزی و 3 درصد بخش خدمات فنی مهندسی است.

این مسئول ادامه داد: 550 میلیون دلار واردات، 250 میلیون دلار ثبت سفارش و 650 میلیون دلار صادرات در استان قزوین داشته‌ایم.

پرزحمت با اشاره به تسهیلات دولت در بخش صادرات، بیان کرد: دولت تصمیم دارد تا 6 درصد یارانه به بخش صادرات و 7 درصد به افرادی که قصد استفاده از تسهیلات صادرات را دارند اختصاص دهد که در این صورت سود پرداختی در بخش صادرات 11 درصد خواهد بود.

وی تصریح کرد: تاکنون 33 فقره شرکت دانش بنیان از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کرده‌اند که این تعداد فقط مربوط به این سازمان است و در بحث بازرگانی نیز 460 کارت بازرگانی صادر شده است.

57 واحد مشکل دار در استان قزوین وجود دارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، در رابطه با آزادسازی مراتع گفت: 50 الی 150 مرتع و منطقه در استان آزادسازی شده است.

پرزحمت اظهار کرد: 33 هزار صنف در استان قزوین مشغول فعالیت هستند که حدود 120 هزار نظارت از اصناف در کل شهرستان‌ها و استان صورت گرفته و 8 هزار پرونده تشکیل شده که بیش از 3 هزار حکم توسط سازمان تعزیرات ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: عمده این تخلفات مربوط به نانوایی‌ها، مواد غذایی و پوشاک است که اغلب از نظر تاریخ و قیمت تخلفاتی صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه استان در سایت بهین یاب رتبه پنج را داراست، تشریح کرد: در حوزه صنعت 300 میلیون دلار مصوبه اقتصاد دارایی در بخش سرمایه‌گذاری خارجی است.

پرزحمت به رتبه استان در حوزه معدن اشاره و اضافه کرد: قزوین در معادن کاشی و سرامیک رتبه چهارم و در معادن شیشه رتبه اول را در کل کشور داراست.

وی با اشاره به واحدهای مشکل‌دار استان، گفت: هم اکنون 57 واحد مشکل دار در استان قزوین وجود دارد که باید تعیین تکلیف شوند.

این مسئول با اشاره به شرکت شیشه قزوین به عنوان یکی از واحدهای مشکل دار، گفت: رئیس شرکت شیشه قزوین یک واحد تولیدی موفق دیگر نیز در استان دارد که باید تمام کارگران این شرکت را به آنجا منتقل کند و اجازه اخراج این کارگران ندارد.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان