۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سقف مزایا و اضافه‌کاری حقوق میلیونی مدیران مشخص نیست/ رسانه‌ها اسامی نمایندگان این مصوبه ناعادلانه را افشاء کنند
کد خبر: ۲۳۴۱۵۸ نویسنده: سید مرتضی حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۱:۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده سابق قزوین در مجلس:

سقف مزایا و اضافه‌کاری حقوق میلیونی مدیران مشخص نیست/ رسانه‌ها اسامی نمایندگان این مصوبه ناعادلانه را افشاء کنند

نماینده سابق قزوین در مجلس بیان کرد: هنوز مشخص نیست در کنار دریافت حقوق ۲۴ میلیونی مدیران قرار است چه مزایا و اضافه کاری هایی دریافت کنند؟ این مصوبه با عدالت اجتماعی در کشور سازگار نیست و زمینه تبعیض و بی عدالتی را فراهم می کند.

سقف مزایا و اضافه‌کاری حقوق میلیونی مدیران مشخص نیست/ رسانه‌ها اسامی نمایندگان این مصوبه ناعادلانه را افشاء کنند
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ با درباره تعیین سقف حقوق 24 میلیونی مدیران اظهار کرد: این مصوبه تحت تاثیر و همگام با تفکر و اندیشه اشرافی گری نمایندگان مجلس دهم به تصویب رسید.

این کارشناس سیاسی در ادامه افزود: متاسفانه زمانی که زندگی اکثر مدیران و مسوولان ما به سمت اشرافی گری و فضای تجملاتی پیش رفته است؛ نباید توفع داشت که آنها درک درستی از سطح واقعی زندگی عامه مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه بحث حقوق‌های نجومی هنوز برای مردم دردآورد است، اذعان کرد: به طور یقین زندگی اشرافی خرج دارد به خصوص وقتی فرزندان اکثر این مدیران در خارج از کشور در حال تحصیل و زندگی هستند باید هزینه این سفرها تامین شود.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: مدیران اشرافی با حقوق‌های ناچیز توان اداره زندگی تجملاتی خود و خانواده‌هایشان را ندارند؛ بنابراین باید این هزینه‌ها از منبعی تامین شود، امروز شاهدیم که نمایندگان مجلس با تصویب سقف حقوق 24 میلیونی همگام با مدیران اشرافی حرکت کردند.

وی تصریح کرد: زمانی که خانم حسینی به عنوان نماینده مجلس دریافت حقوق کلان را حق پدر خود می‌داند یعنی زندگی اشرافی خرج دارد و باید این ریخت و پاش‌ها از منبعی تامین شود، امثال خانم حسینی قانع به 24 میلیون حقوق ماهیانه نیستند.

تعیین سقف 24 میلیونی حقوق مدیران شایسته نظام نبود
مشاور فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: هنوز مشخص نیست در کنار دریافت حقوق 24 میلیونی مدیران قرار است چه مزایا و اضافه کاری‌هایی دریافت کنند؟ این مصوبه با عدالت اجتماعی در کشور سازگار نیست و زمینه تبعیض و بی عدالتی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه مصوبه مجلس در تعیین سقف 24 میلیونی حقوق مدیران شایسته نظام نبود، گفت: مردم به این تعیین حقوق‌ها اعتراض دارند، مجلس با این مصوبه‌ها عامل گسترش فاصله طبقاتی در جامعه شده است و انتظار می‌رود شورای نگهبان مصوبه این قانون را تایید نکند.

حسینی عنوان کرد: باید رسانه‌ها اسامی نمایندگانی که مصوبه تعیین سقف حقوقی را امضا کرده اند، افشا کنند تا برای مردم مشخص شود چه کسانی زندگی اشرافی و چه نمایندگانی زندگی جهادی را قبول دارند.

وی با بیان اینکه یک مدیر انقلابی زندگی جهادی دارد، ابراز کرد: در زندگی جهادی یک مدیر با دریافت کمترین هزینه بیشترین عملکرد را دارد؛ اما در زندگی اشرافی مسئولان با دریافت بالاترین حقوق کمترین خروجی را دارند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: دریافت حقوق‌های نجومی عامل افزایش بی عدالتی در کشور است؛ زیرا مردمی که با حقوق کارگری و دریافت یارانه زندگی می‌گذراند قابل مقایسه با حقوق 24 میلیونی یک مدیر نیست.

وی در پایان گفت: یک مدیر چرا باید چندبرابر یک کارگر در کشور حقوق دریافت کند؟ دریافت 40برابری حقوق یک مدیر قابل پذیرش نیست؛ چرا باید عمق سختی و مشکلات اقتصادی را فقط مردم پذیرا باشند؛ در صورتی که پشتیبان و سرمایه اصلی نظام مردم هستند نه مدیران؛ نباید مردم را نسبت به مدیران و آینده کشور ناامید کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان