۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هر تیمی یک «آقا کریم» می خواهد
کد خبر: ۲۳۴۱۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۰:۵۵ ↗ لینک کوتاه

پرسپولیس قدر این مربی را بداند؛

هر تیمی یک «آقا کریم» می خواهد

کریم باقری در پرسپولیس بیش و پیش‌تر از دیگران در اتفاقات حاضر می شود و آن بحران‌ها را با اقتدار مدیریت می‌کند.

هر تیمی یک «آقا کریم» می خواهد
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، همه تیم ها یکی مثل کریم باقری را لازم دارند، کسی که دلسوز و بخشنده و البته قاطع باشد و اهل نمایش هم نباشد. کریم باقری طی این سال های اخیر نقش مهم و ویژه‌ای را در پرسپولیس ایفا کرده و اگر چه در سیبل رسانه ای قرار نگرفته اما واقعیت اینجاست که هر کجا پرسپولیس سرش درد می گیرد، کریم باقری خیلی سریع آن سر را با دستمال می بندد و مسکن را به تیم تزریق می کند.

تصویری ماندگار
شاید یکی از ماندگار ترین تصاویر که البته محدود هستند از کریم باقری در پست مربیگری همان تصویری باشد که دو سال قبل باقری وسط بازی با برانکو در حال گفتگو است و پیام صادقیان را با دست نشان می دهد، پسرک شیطان، با استعداد اما حرف گوش نکن آن روزهای پرسپولیس از روی نیمکت بلند شده بود و کنار تیر بغل آن ایستاده بود و مثلا داشت حرص و جوش می خورد. کریم باقری چند بار تذکر داد که او برود روی نیمکت بنشیند و دخالتی در امور فنی نداشته باشد و البته دید مربیان را هم کور نکند و نظم را بر هم نزند اما این بازیکن که چند هفته قبل به عنوان بازیکن ذخیره وارد معرکه دعوای پرسپولیسی ها و الهلالی ها شده بود و تقریبا هر روز یک حاشیه ایجاد می کرد بی توجه به حرف های کریم باقری، با بینی رو به بالا ایستاده بود و زمین را نگاه می کرد و هر از گاهی چیزی هم می گفت!

این پسر جوان قطعا کریم باقری را می شناخت، او حتما از بزرگی باقری حرف های زیادی شنیده بود و البته می دانست باقری برای خودش حرف نمی زند بلکه نظم و کار مربیگری را انجام می دهد. همانجا وسط بازی برانکو برای آقا کریم وقت گذاشت و حرف هایش را شنید تا صادقیان آخرین باری باشد که افتخار نشستن روی نیمکت تیم مرمی پرسپولیس را داشته باشد.

کریم می دانست که این بی نظمی شاکله تیم را به هم می ریزد. باقری البته این تنها باری نبود که مداخله کرد. او بارها و بارها به پرسپولیس در این زمینه برای رفع حاشیه یا حتی دفع حاشیه‌ساز کمک کرده است. باقری که امروز از سوی رضائیان شاهد گرفته شده همان کسی بود که در اردوی دبی پیش از بازی با الوحده جلوی درگیری فیزیکی علیپور و رضائیان دو بازیکن پرسپولیس را گرفت. در حالی که خوردبین و پزشکان تیم هم نتوانسته بودند این درگیری را به اتمام برسانند باقری ماجرا را جمع کرد تا وضع بدتر از آن نشود که شده است.

پیش از این هم در مورد درگیری های دیگری مثل در گیری رضائیان با مسلمان دوباره این باقری بود که سر بزنگاه رسید و ماجرا را جمع کرد. حتی دعوای علیپور با خانزاده را هم فصل قبل همین آقا کریم جمع کرد و اجازه نداد پرسپولیس وارد حاشیه شود.

پاسخ باقری
در واقع باقری آنقدر در این زمینه احساس مسئولیت می کند که برانکو این بخش را به او سپرده و نه روی حرف باقری حرفی می زند و نه دخالتی می کند. حالا رامین رضائیان همین کریم باقری را شاهد گرفته و باز هم باقری را می بینیم که از جایگاه یک بزرگتر که هم دلش برای بازیکن می سوزد و هم می داند پرسپولیس با بیست و یا سی میلیون هوادار چگونه باید جمع شود اینگونه جواب داده است:

«بنده باید عرض کنم در مورد اتفاقی که روی داده بود وقتی صحنه را دیدم برای جلوگیری از تنش و تمام شدن ماجرا مجبور به اخراج این دو بازیکن از تمرین آن لحظه شدم. اما تصمیم گیری نهایی درباره این موضوع بر عهده سر مربی تیم و کمیته انضباطی است. .همه ما اشتباه و جوانی میکنیم و انسان جایز الخطا است، امیدوارم کمیته انضباطی وسر مربی تیم به خوبی این قضیه رو مدیریت کنند. به طور حتم هیچ کسی بزرگتر از نام پرسپولیس نیست. ‌روزهای بسیار حساسی را سپری می کنیم ونباید اجازه بدهیم تمرکز تیم به هم بخورد. به امید جشن قهرمانی با هواداران پرسپولیس.»

حتی همین حرف های باقری هم بسیار دقیق تنظیم شده و در آن هم حساسیت برای قهرمانی پرسپولی متذکر شده و هم به جوانی بازیکن اشاره شده و هم نظم پرسپولیس را لازم دانسته است.

هر تیمی باید یک کریم باقری داشته باشد، مردی که نه اهل نمایش است و نه ضعیف در برابر بازیکنان و نه اهل زیرو رو کشیدن. او در مربیگری هم مصل دوران بازیگری خودش در حال میانداری است و کارگردانی آن هم بدون آنکه مربی اش را آزار بدهد. فراموش نکنید برخی دستیاران هستند که خودشان نیاز به مراقبت دارند اما باقری بی حاشیه فقط کارش را انجام می دهد.




انتهای پیام/1404
منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان