۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین درگیر شدن به حواشی و مشکلات اقتصادی عامل افول ورزش "کشتی" است
کد خبر: ۲۳۴۱۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ ساعت: ۷:۵۷ ↗ لینک کوتاه

سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان:

درگیر شدن به حواشی و مشکلات اقتصادی عامل افول ورزش "کشتی" است

سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان کشور با بیان اینکه قهرمانی یک روزه به وجود نمی‌آید، گفت: خیلی از مسائل در پیشرفت یا افول ورزش کشتی موثرند و یکی از این مسائل، درگیر شدن با حواشی و مشکلات اقتصادی است.

درگیر شدن به حواشی و مشکلات اقتصادی عامل افول ورزش "کشتی" است
به گزارش خبرنگار ورزشی  صبح قزوین ، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان، در نشست خبری کادر فنی تیم ملی نوجوانان ایران و رئیس هیئت کشتی استان قزوین که عصر روز گذشته(جمعه) با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات هتل ورزش قزوین برگزار شد، اظهار کرد: به سبب احساس نیاز شدید در رده پایه کشتی در بخش نونهالان و نوجوانان وارد این عرصه شدیم و امیدواریم به موفقیت‌های قابل توجهی در این عرصه برسیم.

وی با اشاره به اهمیت رده پایه از نگاه فدراسیون کشتی افزود: براین اساس تلاش شده تا در مناطق مختلف و شهرهایی که در کشتی صاحب سبک هستند به ویژه در قزوین حضور پیدا کرده و اردوهایی برگزار شود.

سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان تصریح کرد: هم‌اکنون این اردو با مساعدت مسئولان و میزبانی مطلوب قزوین برگزار شده است و هفته آتی از 15 تا 27 اسفند ماه این اردو در شهر مشهد برپا می‌شود.

وی یکی از اهداف فدراسیون کشتی را رشد و شکوفایی این رشته ورزشی در استان‌های باسابقه‌ای همچون قزوین دانست و گفت: تحقق این امر نیازمند همدلی مسئولان است چراکه با اجتناب از حواشی، همکاری متولیان امر و حضور پیشکسوتان، بدون شک این هدف محقق خواهد شد و کشتی به جایگاه اصلی خود می‌رسد و همه باید برای رسیدن به این اتفاق همدیگر را یاری کنند.

محمدی با اشاره به برنامه‌های آتی تیم ملی کشتی نوجوانان بیان کرد: 27 اسفند تا 3 فروردین اردو تعطیل است و پس از آن با برپایی اردو، نوجوانان برای مسابقات استونی که 12 و 13 فروردین برگزار می‌شود، آماده می‌شود ضمن اینکه اواخر فروردین ماه مسابقات جام یادگار برگزار می‌شود و نیمه اول اردیبهشت ماه بحث انتخابی تیم ملی کشتی نوجوانان است.

باید همه ورزشکاران و مسئولان ورزشی نگاه المپیکی داشته باشند
وی با بیان اینکه قهرمانی یک روزه به وجود نمی‌آید، گفت: خیلی از مسائل در پیشرفت یا افول ورزش کشتی موثرند و یکی از این مسائل، درگیر شدن با حواشی و مشکلات اقتصادی است که اکثر کشتی گیران با آن مواجه هستند.

سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان عنوان کرد: بیشتر کشتی‌گیران، قشر متوسط رو به پایین هستند برای همین منظور، مدیریت مناسبی برای سازماندهی و رشد و ارتقای ورزش نوجوانان کشتی در کشور نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: باید به مربیان بها داده شود و فدراسیون کشتی به ورزشکاران کمک کند تا نتایج مطلوبی به دست آید.

محمدی با اشاره به ظرفیت و امکانات استان قزوین گفت: قزوین هم‌اکنون چندین سالن کشتی دارد اما این ورزشگاه‌ها و خانه‌های کشتی باید پویاتر شده و به لحاظ امکانات تجهیز شوند همچنین از مربیان و کشتی‌گیران استان حمایت شود.

وی با تاکید بر کشف و شناسایی استعدادهای ورزشی تصریح کرد: بحث استعدادیابی در رشته ورزشی کشتی باید به شکل جدی و پررنگ‌تری انجام شود و با توجه به تفکر حاکم بر کشتی، امیدواریم که شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان تاکید کرد: باید همه ورزشکاران و مسئولان ورزشی کشور در رشته‌های مختلف، نگاه المپیکی داشته باشند تا بتوانیم به جایگاه اصلی خود در همه رشته‌ها برسیم و در میادین ورزشی پرافتخار ظاهر شویم.

وی در پایان گفت: امیدواریم با نگاه و چشم انداز بلندی که اکنون در ورزش کشتی وجود دارد به موفقیت و جایگاه مطلوب در المپیک برسیم و به شما این نوید را می‌دهم که در آینده، کشتی حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان