۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سازمان‌دهی "کشتی بانوان"در قزوین/ ورزش "کشتی" با گذشته درخشان خود فاصله زیادی دارد
کد خبر: ۲۳۴۱۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ ساعت: ۷:۴۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس هیأت کشتی استان اعلام کرد:

سازمان‌دهی "کشتی بانوان"در قزوین/ ورزش "کشتی" با گذشته درخشان خود فاصله زیادی دارد

رئیس هیأت کشتی استان از سازمان‌دهی کشتی بانوان در قزوین خبرداد و بیان کرد: در سال‌های اخیر کشتی افول پیدا کرده و‌ با گذشته درخشان خود فاصله دارد؛ لذا اصلاح این روند با استعدادیابی و فعال کردن مسابقات ورزشگاهی در دستور کار قرار دارد.

 سازمان‌دهی "کشتی بانوان"در قزوین/ ورزش "کشتی" با گذشته درخشان خود فاصله زیادی دارد
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ؛ محمود حیدری رئیس هیأت کشتی استان قزوین، عصر روز گذشته(جمعه) در نشست خبری کادر فنی تیم ملی نوجوانان ایران با اهالی رسانه در سالن اجتماعات هتل ورزش با بیان اینکه هم اکنون اردوی تیم ملی نوجوانان کشور در قزوین در حال برگزاری است، اظهار کرد: تلاش مسئولان استانی بر میزبانی شایسته از این ورزشکاران نوجوان در شهر قزوین است.

وی افزود: در سال‌های اخیر کشتی افول پیدا کرده و‌ با گذشته درخشان خود فاصله دارد؛ لذا اصلاح این روند با استعدادیابی و فعال کردن مسابقات ورزشگاهی در دستور کار قرار دارد.

حیدری با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش در راستای استعدادیابی در رشته‌های مختلف به امضاء رسیده است، گفت: مسابقات آموزشگاه‌ها بعد از ۱۰ سال با شرکت ۳۰۰ نفر از نونهالان و‌ نوجوانان برگزار شد که از میان آنها ۲۱ نفر نخبه و‌ مستعد ورزشی شناخته شد.

این مسئول ادامه داد: یکی از راه‌های رشد ورزش استان، انگیزه دادن به ورزشکاران است از این رو اردوهای تیم ملی و حضور مربیان برجسته در استان می‌‌تواند به انگیزه‌بخشی ورزشکاران کمک بسیار کند.

وی تصریح کرد: حضور تیم ملی کشتی نوجوانان و مربیان طراز اول در استان قزوین مایه مباهات است و تلاش شد در کنار تمرینات و اردو، برای مربیان استان هم بازآموزی آموخته‌های آنها در راستای اصلاح زیرساخت‌های ورزش کشتی انجام شود.

رئیس هیأت کشتی استان قزوین اضافه کرد: این امر می‌تواند موتور محرکی برای رسیدن به خاستگاه‌های اصلی کشتی و احیاء آن در استان باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید از گذشته درس گرفت، گفت: برای ساخت آینده باید برنامه‌ریزی مناسب صورت بگیرد و فضاهای کالبدی استان اصلاح شود که این امر مستلزم حمایت مسئولان استان است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود ورزشکاران بانو در رشته کشتی گفت: کشتی آلیش که ویژه بانوان است چندان مورد توجه نبود؛ اما هم اکنون استان قزوین در اولین حرکت‌های خود بعد از تشکیل هیأت کشتی در استان تلاش کرد تا این رشته را در استان سازمان‌دهی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون کشتی آلیش در استان تشکیل شده و‌ یکی از موفق‌ترین ورزشکاران بانوی این رشته یعنی خانم بابایی نیز به عنوان سرپرست تیم کشتی بانوان در اردو حاضر و به صورت جدی به این رشته ورزشی مشغول است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان