۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عدم تبعیت از ولایت عامل انحراف یاران پیامبر(ص) شد
کد خبر: ۲۳۳۹۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۴:۴۲ ↗ لینک کوتاه

کارشناس دینی:

عدم تبعیت از ولایت عامل انحراف یاران پیامبر(ص) شد

کارشناس دینی بیان کرد: عدم تبعیت از ولایت عامل انحراف یاران پیامبر(ص) شد، تصریح کرد: با ماجرای غدیرخم اتفاقی که نباید می‌افتاد به وقوع پیوست، منافقین هم به دلیل معامله با این افراد، سکوت کردند

عدم تبعیت از ولایت عامل انحراف یاران پیامبر(ص) شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام جواد بهشتی کارشناس دینی در جلسه عزاداری هیأت خادمان مهدی(ع) در مسجد ولایت قزوین اظهار کرد: سال‌هاست که شیعیان در ایام فاطمیه عزاداری می‌کنند و درباره امتی که قرار بود یک رسالت جهانی ایفا کنند و اسلام واقعی را به جهانیان برسانند، قضاوت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: این امت وقتی هنوز پیکر رسول اکرم دفن نشده بود، تصمیم گرفتند تا مسیر خود را عوض کنند؛ نمی‌توان گفت که ما از مردم زمان پیامبر بهتریم، مگر اینکه ویژگی‌هایی داشته باشیم تا مانند امت پیامبر اکرم گمراه نشویم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: چه عاملی موجب شد که جامعه پیامبر به منزل دخت رسول اکرم صلی الله علیه و آله حمله کردند و در ادامه آنقدر از صراط مستقیم دور شدند که در نهایت به به شهادت رساندن حضرت سیدالشهدا(ع) منجر شد؟ مردمی که در دوران رسول خدا تمام اموال خود را به ایشان و مهاجرین هدیه کردند و در راه خدا از مرگ هراسی نداشتند، این مردم مسجد، نماز، قرآن، ایثار و صبر داشتند و چیزی که نداشتند، ولایت بود.

وی تصریح کرد: در روایات آمده است که دین پنج پایه محکم دارد: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت و بر هیچ چیز همانند ولایت تاکید نشده است.

بهشتی با بیان اینکه جامعه پیامبر را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد، عنوان کرد: دسته اول افراد باسابقه در ایمان به اسلام بودند اما مصلحت اندیش و کوته فکر و ایمان ضعیفی داشتند؛ این افراد به پیامبر شک داشتند و در جنگ‌ها از ترس قریش(آمریکای امروز) آنها را نمی‌کشتند تا در آینده به آنها رحم شود.

وی اضافه کرد: در زمان امام خمینی(ره) نیز افرادی به ایشان نسبت به جنگ و دعوا با مستکبران ایراد می‌گرفتند که چرا با تمام دنیا سر جنگ داریم. درحالی که ایشان همچون رسول اکرم می‌گفتند:"اگر شما دشمن را رها کنید، او شما را رها نخواهد کرد."

این خطیب دینی افزود: دسته دوم افراد منافقین رسمی بودند؛ همچون ابوسفیان که هیچ کس اسلام آوردن این شخص را باور نکرد. این گروه، به دلیل قدرت یافتن اسلام و ترس از مسلمانان در اواخر عمر پیامبر زیاد شدند.

وی عنوان کرد: دسته سوم افرادی بودند که در صف اول جهاد و فداکاری در راه خدا بودند که امیرالمومنین بهترین آنها بود. ایشان در وظایف خود حتی ذره ای کوتاهی نمی‌کرد؛ به همین دلیل دسته اول به هیچ وجه نمی‌خواستند که ایشان به قدرت دست پیدا کند.

بهشتی با بیان اینکه عدم تبعیت از ولایت عامل انحراف یاران پیامبر(ص) شد، تصریح کرد: با ماجرای غدیرخم اتفاقی که نباید می‌افتاد به وقوع پیوست، منافقین هم به دلیل معامله با این افراد، سکوت کردند و در تاریخ دیگر اثری از آنها نبود که به مخالفت با حکومت بپردازند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان