۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین قزوین از پیشینه تاریخی، فرهنگی و مذهبی بسیار خوبی برخوردار است
کد خبر: ۲۳۳۹۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار آیت‌الله خاتمی:

قزوین از پیشینه تاریخی، فرهنگی و مذهبی بسیار خوبی برخوردار است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: قزوین از پیشینه تاریخی، فرهنگی و مذهبی بسیار خوبی برخوردار است و علمای بزرگ و مشهوری نظیر شیخ بهایی در قزوین زندگی کرده‌اند.

 قزوین از پیشینه تاریخی، فرهنگی و مذهبی بسیار خوبی برخوردار است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: قزوین از پیشینه تاریخی، فرهنگی و مذهبی بسیار خوبی برخوردار است و علمای بزرگ و مشهوری نظیر شیخ بهایی در قزوین زندگی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در دوران پایتختی صفویه در قزوین بناهای بسیار ارزشمندی در این شهر احداث شده که ریشه در فرهنگ دینی و تاریخی ایران دارد و نمونه پیشرفته‌تر این آثار در اصفهان که پس از قزوین به عنوان پایتخت صفویه انتخاب شد، احداث شد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی هم در این دیدار با اشاره به حضور علمای شهیری نظیر شیخ بهایی در قزوین، اظهار کرد: مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که مردم قزوین همواره حامی علما و دانشمندان بوده و هستند و علمایی چون شیخ بهایی از جایگاه بسیار خوبی در قزوین برخوردار بودند.

وی ادامه داد: علما و دانشمندان قزوینی سرمایه نظام و این شهر محسوب می‌شوند و باید در حفظ آثار و ترویج افکار آن بزرگواران بیش از پیش تلاش کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان