۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رشد ۲۱۰ درصدی زکات جمع آوری شده در تاکستان
کد خبر: ۲۳۳۸۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۲ ساعت: ۱۳:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر کمیته امداد تاکستان اعلام کرد:

رشد ۲۱۰ درصدی زکات جمع آوری شده در تاکستان

مدیر کمیته امداد تاکستان بیان کرد: زکات جمع آوری شده در تاکستان در ۱۱ ماهه سال جاری رشد ۲۱۰ درصدی داشته است.

رشد ۲۱۰ درصدی زکات جمع آوری شده در تاکستان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مدیر کمیته امداد شهرستان تاکستان و جمعی از بانوان مددکار عصر روز گذشته(چهارشنبه) با امام جمعه تاکستان دیدار کردند.

فرهاد کُرد مدیر کمیته امداد شهرستان تاکستان در دیدار با امام جمعه این شهر کار اساس کار امداد را فرهنگی دانست و گفت: موضوع فقر شاید ظاهر اقتصادی داشته باشد، اما باید با رویکردهای فرهنگی و ابزارهای اقتصادی به درمان آن پرداخت.

وی ادامه داد: اهمیت فرهنگ نیز موجب شده تا برنامه‌های فرهنگی در کمیته امداد از برجستگی خاصی برخوردار باشد و در زمینه های مختلف برنامه‌های فرهنگی داشته باشیم.

مدیر کمیته امداد شهرستان تاکستان اضافه کرد: برنامه مشاوره قبل از ازدواج، ارائه مشاوره‌های مختلف به مددجویان با توجه به نیازشان در قالب برنامه‌های این نهاد اجرا می‌شود و حتی برنامه‌های فرهنگی چون اردوها با توجه به رویکردهای اجتماعی و نیازهای فکری مخاطبان اجرا می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این شهرستان عنوان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد توجه به موضوع زکات است؛ چراکه این دستور الهی واجب شرعی است و نباید در خصوص آن غفلت و سهل انگاری شود.

کُرد تصریح کرد: موفقیت‌های حاصله در زمینه زکات یکی از دستاوردهای برنامه‌های فرهنگی است چراکه زکات در کشور ما شرایطی را داشت که چندان قابل توجه نبود؛ اما امروز با اقدامات فرهنگی و تبلیغی صورت گرفته همچون جلسات شبانه زکات، دیدار با عاملان زکات، حضور ائمه جمعه و جماعات در برنامه‌های مختلف تبلیغی و ترویجی و برنامه‌هایی از این دست موجب شده تا رشد زکات را شاهد باشیم.

وی اعلام کرد: میزان زکات جمع آوری شده در 11 ماهه سال جاری بیش از 9 میلیارد و 268 میلیون ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رقم بیش از دو میلیارد و 990 میلیون ریال رشد 210 درصدی داشته است.

اسلام دین فرهنگ و اخلاق است

در ادامه این جلسه آیت الله علی اسلامی امام جمعه تاکستان نیز ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهارکرد: اسلام دین فرهنگ و اخلاق است و باید با ابزار فرهنگی برای اجرای احکام اسلامی و دینی وارد شد.

اسلامی تصریح کرد: کاری که با بستر فرهنگی انجام شود، ماندگاری و اثرگذاری خوبی را به دنبال خواهد داشت از این رو می‌بینیم که سیره پیامبر اکرم(ص) سراسر اخلاقی و فرهنگی است.

وی یادآورشد: کمیته امداد با اقشاری از جامعه ارتباط دارد که به واسطه برخی مشکلات دچار محرومیت اقتصادی شده اند که لازم است کمک های شما مانع از فقر فرهنگی در میان آنها شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان