۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین لاشه رها شده پرندگان، عامل انتشار بیماری در قزوین
کد خبر: ۲۳۳۶۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۳:۵ ↗ لینک کوتاه

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان هشدار داد:

لاشه رها شده پرندگان، عامل انتشار بیماری در قزوین

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان درباره انتشار بیماری‌های پرندگان هشدار داد: لاشه رها شده پرندگان می‎تواند عامل انتشار بیماری در قزوین باشد.

لاشه رها شده پرندگان، عامل انتشار بیماری در قزوین
علیرضا اکبرشاهی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی قزوین در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره شیوع بیماری در پرندگان ابراز کرد: از تمامی مرغداران استان درخواست داریم که در صورت مشاهده مواردی از تلفات غیر متعارف در واحدهای خود نسبت به اطلاع رسانی این موضوع به اداره کل دامپزشکی استان و یا ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اقدام نمایند.
وی افزود: با اعلام موارد تلفات نا متعارف، کارشناسان اداره دامپزشکی نسبت به بازدید و اخذ نمونه‎های لازم اقدام می‌کنند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرد: تعداد قابل توجهی موارد ابتلای طیور صنعتی، روستایی و آزاد پرواز به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سایر استان‎ها گزارش و تأیید شده است بنابراین ضروریست برای کنترل دقیق این بیماری یا بیماری‌های دیگر از جمله نیوکاسل و برونشیت عفونی، همکاری لازم از سوی مرغداران با اداره کل دامپزشکی استان صورت گیرد.
اکبرشاهی هشدار داد: رها سازی لاشه پرندگان تلف شده توسط واحدهای صنعتی در حاشیه جاده‌ها_که احتمالاً به دلیل عدم وجود امکانات لازم برای امحاء لاشه در مرغداری‌ها_ صورت می گیرد؛ ممکن است سبب انتقال بیماری‌های متعدد در استان شود و در نهایت ضرر آن متوجه تمامی تولید کنندگان صنعت طیور استان خواهد بود.
این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: از تمامی هم استانی‌ها درخواست داریم چنانچه با مواردی از رها سازی تلفات در فضای آزاد مواجه گردیدند، در اسرع وقت از طریق شماره تلفن چهار رقمی 1512و یا سامانه پیامکی 50001512 اداره کل دامپزشکی استان را در جریان قرار دهند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان