۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی/ قاچاق درختان جنگلی در استان نداریم
کد خبر: ۲۳۳۵۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین اعلام کرد:

توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی/ قاچاق درختان جنگلی در استان نداریم

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین با اشاره به توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی بیان کرد: جنگل‌های استان حفاظت شده است و قاچاق چوب به معنای قطع درختان وجود ندارد.

توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی/ قاچاق درختان جنگلی در استان نداریم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، علی اکبر اسداللهی مدیرکل سازمان منابع طبیعی قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی اظهار کرد: هفته منابع طبیعی از روز یکشنبه 15 اسفندناه سال جاری شروع می‌شود و تا 21 اسفندماه ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: شعار امسال منابع طبیعی و آبخیزداری استان در هفته منابع طبیعی"همیار طبیعت باشیم" است و برنامه‌های ما با سخنرانی مسئولان منابع طبیعی در شهرستان‌های مختلف پیش از اجرای خطبه‌های نماز جمعه شروع می‌شود.

این مسئول ادامه داد: روز 15 اسفندماه سال جاری همزمان با روز درختکاری و اولین روز منابع طبیعی غرس نهال در مزار شهیده رقیه رضایی و غرس نهال با حضور مسئولین استانی در منزل برادر شهیده رضایی انجام می‌گیرد؛ همچنین برگزاری جشن درختکاری در پارک بانوان با همکاری شهرداری و غرس نهال با حضور مردم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی اذعان کرد: در شهرستان‌های قزوین، تاکستان، بویین زهرا، آبیک و البرز و آوج غرس نهال انجام خواهد گرفت و تا روز 21 اسفند برنامه‌های ویژه در شهرستان‌های بویین زهرا و البرز و آوج برگزار می‌شود.

اسداللهی اضافه کرد: در سال جاری 2هزار نفر روز برای مجریان و بهره ورداران دوره آموزشی در روستاها برگزار شد تا در حوزه اِحیای منابع و مقابله با حریق آموزش ببینند.

وی عنوان کرد: در راستای حمایت از روستاییان با در اختیار قرار دادن بذر به آنها 10 هزار نهال تولید شد و هدف ما حمایت از این حوزه است؛ در سال جاری برای اولین بار در استان توانستیم با در اختیار قرار دادن بذر مرتعی به روستاییان 820 هکتار را نهال کاری کنیم تا از تخریب روستاها جلوگیری شود.

کاهش تخریب ساخت و ساز غیرمجاز به کمتر از 200 هکتار
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین با بیان اینکه 300 هزار اصله توزیع نهال در این هفته صورت می‌گیرد، ابراز کرد: 10تعاونی منابع طبیعی و آبخیزداری در روستاها ایجاد شده و به دنبال تشکیل صندوق توسعه منابع طبیعی هستیم و هدف ما حرکت روستاها در مسیر درست است.

وی ادامه داد: در حوزه اختلافات اراضی در منابع طبیعی هدف ما کاهش زمان حضور مردم در مراجع قضايي است و در همین راستا با کمک امور اراضی به رفع تداخلات روی آوردیم و در همین زمینه در سال جاری 48 پرونده در مراجع قضایی منجر به مصالحه شد.

این مسئول تصریح کرد: رفع تداخلات در 13 روستا در حال انجام است و بررسی 8 روستا به اتمام رسیده و 5 هزار هکتار رفع تداخل صورت گرفته است.

وی افزود: سال گذشته پرونده‌های رفع تداخل به 1200 هکتار می‌رسید که در سال جاری این موضوع به 600 هکتار رسیده است؛ همچنین با بازرسی‌های انجام شده تخریب ساخت و ساز غیرمجاز به کمتر از 200 هکتار کاهش یافته است.

اسداللهی در پایان با اشاره به اینکه قاچاق چوب در استان قزوین نداریم، تصریح کرد: جنگل‌های استان حفاظت شده است و قاچاق چوب به معنای قطع درختان وجود ندارد؛ برخی ماشین‌های توقیفی در این حوزه حامل درختان غیرجنگلی بودند که به علت نبود مجوز برای حمل توقیف شده‌اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان