۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین امانتداری، رعایت حقوق مردم و اجرای احکام الهی در بازار ضروری است
کد خبر: ۲۳۳۵۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۰ ساعت: ۹:۱۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

امانتداری، رعایت حقوق مردم و اجرای احکام الهی در بازار ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امانتداری، رعایت حقوق مردم و اجرای احکام الهی در بازار امری ضروری است و اگر بر این اصول پایبند باشیم در مسیر تحقق اراده الهی قرار خواهیم گرفت و در نهایت جامعه صاحب پویایی و پیشرفت خواهد شد.

 امانتداری، رعایت حقوق مردم و اجرای احکام الهی در بازار ضروری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر روز گذشته(دوشنبه) در بازدید از میدان میوه، تره‌بار و خشکبار قزوین و در دیدار کسبه این بازار اظهار کرد: طبق آیات قرآن در می‌یابیم که دو اراده در عالم وجود دارد که یکی اراده کفر، شیطان، خباثت و زشتی است و حامیان آن به دنبال تحمیل خواسته‌های خود به انسان هستند.

وی افزود: اراده شیطانی از هر مسیری به دنبال تحمیل اراده کفر بر اراده ایمان است، همان عملی که امروز از سوی امریکا، اسرائیل، انگلیس و همه مستکبران عالم در حال انجام است.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: در مقابل اراده شیطانی، اراده ایمانی، اسلامی و الهی وجود دارد و پرداخت خمس، زکات، انفاق و حمایت از مظلوم در راستای تحقق اراده الهی و ایمانی قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که باید سردمداران و فرماندهان اراده خیر و شر را به خوبی بشناسیم و در مقابل آن‌ها ایستادگی کنیم، اضافه کرد: پیامبران و ائمه اطهار (ع) فرماندهان لشکر اراده الهی هستند و باید نشان دهیم که لیاقت قرار گرفتن در لشکر اراده الهی را داریم.

وی بیان کرد: امانتداری، رعایت حقوق مردم و اجرای احکام الهی در بازار امری ضروری است و اگر بر این اصول پایبند باشیم در مسیر تحقق اراده الهی قرار خواهیم گرفت و در نهایت جامعه صاحب پویایی و پیشرفت خواهد شد.

عابدینی با بیان این‌که زندگی بشر شبیه یک بازار است، گفت: باید با پایبندی به خطاب‌های الهی و قرآنی و داشتن زندگی ایمانی، بازار دنیا را محل سودآوری برای خود قرار دهیم؛ اگر پایبندی به این موارد وجود نداشته باشد با نفوذ فرهنگ غربی از طریق رسانه‌ها و فضاهای مجازی زندگی ما به آلودگی و تباهی کشیده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: حضرت زهرا (س) در حدیثی می‌فرمایند": الجار ثم الدار" یعنی اول همسایه بعد خودت؛ ما نیازمند صدور این فرهنگ هستیم یعنی در هر حوزه‌ای قرار داریم جوانمردی و توجه به همسایه و اطرافیان خود را باید مورد توجه قرار دهیم.

وی ابراز کرد: فرق ما مسلمانان با دیگر مذاهب این است که به فکر دیگران، به ویژه مستضعفان باشیم؛ نه این‌که همه چیز در زندگی ما براساس حساب و کتاب باشد و حق مظلومان و مستمندان را درنظر نگیریم.

امام‌جمعه قزوین گفت: در قرآن توصیه شده که با هدف جلب رضایت خداوند به یکدیگر وام قرض‌الحسنه دهید زیرا پروردگار چند برابر آن را به ما برمی‌گرداند و برکت آن را در زندگی خواهیم دید.

عابدینی در پایان تاکید کرد: همه ما نیازمند یک خانه تکانی اساسی هستیم تا کشورهای دیگر از ما الگو بگیرند نه این‌که ما عمل به سفارش‌های ائمه اطهار (ع) را در کشورهای دیگر ببینیم و اثری از سفارش آن بزرگواران و دستورات دینی در کشور ما دیده نشود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان