۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اختتامیه جشنواره سراسری "قصه گویی مهر" برگزار شد
کد خبر: ۲۳۳۴۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۹ ساعت: ۱۶:۱۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

اختتامیه جشنواره سراسری "قصه گویی مهر" برگزار شد

مراسم از برگزیدگان دومین جشنواره سراسری قصه گویی مهر که با شرکت مربیان کانون‌های غنچه هلال از ۲۱ استان کشور در این جشنواره شرکت کرده بودند، تجلیل شد.

اختتامیه جشنواره سراسری "قصه گویی مهر" برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حمید ره انجام رئیس سازمان جوانان هلال احمر استان قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در اختتامیه دومین جشنواره سراسری قصه گویی مهر که در تالار اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: طرح این جشنواره توسط هلال احمر قزوین به کشور ارائه و در تابستان سال جاری نیز اولین جشنواره در سطح استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه ما متولی کار فرهنگ هستیم، بیان کرد: در غنچه‌های هلال مربیان کارهای خوب و بشر دوستانه را به کودکان آموزش می‌دهند.

دبیر جشنواره قصه گویی مهر اضافه کرد:خدمات بشر دوستانه و کارهای خیر را از همین کانون غنچه‌های هلال باید نهادینه کنیم؛ ما در کشور قدری از بحث قصه دور شده ایم در حالی که نیاز امروز بشر همین "قصه" است.

وی در ادامه اضافه کرد: پیش زمینه کار تئاتر قصه‌ها بود، ما موضوع خوبی را انتخاب کرده ایم و دنبال می‌کنیم و امیدوار هستیم این کار به خارج از مرزهای کشور کشیده شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر قزوین تصریح کرد‌: ترویج این جشنوار کار بزرگی است و باید از این کار حمایت کرد چرا که این امر سرمایه گذاری در کار خیر است.

راهیابی 40 اثر به مرحله نهایی قصه گویی

در ادامه این مراسم نادر میرزایی، معاون جمعیت جوانان هلال احمر استان قزوین و مدیر اجرایی جشنواره سراسری قصه گویی مهر اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم صلح ایجاد شود سازمان جمعیت جوانان هلال احمر منادی صلح در جهان است.

وی افزود: ما باید در جهت گسترش فرهنگ صلح در جهان تلاش کنیم چرا که ما پیش قراول صلح و دوستی در دنیا هستیم.

مدیر اجرایی جشنواره قصه گویی مهر در ادامه اضافه کرد: هر چه سعی کنیم میزان مهربانی در جامعه بیشتر شود جامعه آرامتری خواهیم داشت.

میرزایی با بیان ابنکه باید به کودکانمان مهربانی را آموزش دهیم، تصریح کرد: اگر از ابتدای زندگی کودکانمان آموزه های نوع دوستانه را آموزش و ترویج دهیم در آینده نسل مهربانتر و دنیایب پر از صلح و آرامش خواهیم داشت.

گفتی است؛ در پایان مراسم از برگزیدگان دومین جشنواره سراسری قصه گویی مهر که با شرکت مربیان کانون‌های غنچه هلال از ۲۱ استان کشور در این جشنواره شرکت کرده بودند تجلیل شد.

از بین 207 اثر دریافت شده با موضوع اهداف بشردوستانه، دگر دوستی و فداکاری از سوی مربیان مهدهای کودک ۲۱ استان کشور به دبیرخانه جشنواره قصه گویی مهر در قزوین، ۴۰ اثر پس از داوری و ارزیابی به مرحله نهایی راه یافتند که در نهایت از بین آنها ۲ اثر با نظر هیات داوران به عنوان رتبه‌های دوم و سوم معرفی شدند.

هیات داوران جایزه رتبه‌های دوم و سوم را به ترتیب به مهری کرامت از خوزستان و مژگان عارف منش از قزوین اهدا کردند و کسی حائز رتبه اول نشد.

در بخش دیگری از این جشنواره رقیه حاج محمدی از مازندران برای استفاده به جا و کارآمد از تصاویر صحنه ای،زهره دهقان از خراسان شمالی برای بیان و اجرای مناسب و سارا ضامنی از اردبیل برای استفاده درست از زبان مادری تقدیر شدند.
انتهای پیام/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان