۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین خیاطی از مشاغل درآمدزاست/ در جشنواره مد و لباس اسلامی صاحب مقام شدم
کد خبر: ۲۳۳۳۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۹ ساعت: ۱۰:۳۴ ↗ لینک کوتاه

بانوی کارآفرین:

خیاطی از مشاغل درآمدزاست/ در جشنواره مد و لباس اسلامی صاحب مقام شدم

بانوی کارآفرین قزوینی با بیان اینکه خیاطی از مشاغل درآمدزاست، عنوان کرد: کیفیت جشنواره خوب بود و علاوه بر استان قزوین استان‌های دیگر نیز شرکت داشته اند و طرح من از بین ۵۸ مدل به عنوان طرح دوم انتخاب شد.

خیاطی از مشاغل درآمدزاست/ در جشنواره مد و لباس اسلامی صاحب مقام شدم
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ زهره ختمی بانوی هنرمند الوندی است که در جشنواره مد و لباس اسلامی که در استان قزوین برگزار شده بود مقام دوم را در این جشنواره به دست آورد.

این بانوی هنرمند ۳۷ ساله الوندی در مورد فعالیت هنری خود گفت: رشته تحصیلی من در دبیرستان علوم انسانی بود؛ اما به خیاطی علاقه بسیاری داشتم و برای فراگرفتن این رشته کلاس و دوره خاصی را نگذراندم بلکه از خواهر بزرگترم که خیاط بود اصول کار را یاد گرفتم.

وی ادامه داد: در ابتدا کارم را با سفارش‌های کوچک و کارهای ساده خیاطی شروع کردم و برای شروع از اتاق‌های منزل استفاده کردم تا هزینه اضافه به خانواده تحمیل نشود.

ختمی اذعان کرد: برای نمونه کاری که به عنوان طرح برای جشنواره ارسال کردم از پارچه ایرانی استفاده کردم و طرح و برش‌هایی که بر روی پارچه انجام داده بودم، طرح‌هایی ترکیبی با خلاقیت ذهنی خودم بود.

وی با اشاره به رنگ پارچه ای که برای جشنواره انتخاب کرده بود، گفت: رنگ لباسی که انتخاب کرده ام شاد بوده تا مورد پسند جوان‌ها باشد.

این بانوی کارآفرین ابراز کرد: طرحی که برای لباس جشنواره انتخاب کرده بودم براساس تجربه کاریم در دوخت و طراحی لباس‌های مجلسی بود که با ادغام چند طرح و به وجود آوردن یک طرح جدید توانستم رتبه دوم در جشنواره مد و لباس اسلامی را کسب کنم.

وی افزود: کیفیت جشنواره خوب بود و علاوه بر استان قزوین استان‌های دیگر نیز شرکت داشته اند و طرح من از بین ۵۸ مدل به عنوان طرح دوم انتخاب شد.

این بانوی الوندی با اشاره به اینکه خیاطی یکی از هنرهای اشتغالزاست، بیان کرد: اگر مسئولان بتوانند کسانی را در این رشته هنری مستعد هستند شناسایی کنند و امکانات اولیه و فضای کاری را برای آنها فراهم کنند، بیکاری کاهش خواهد یافت.

ختمی یادآور شد: من کار خود در خانه‌ام و با دوخت لباس‌های معمولی شروع کردم و امروز به جایی رسیده ام که بیشتر سفارش لباس‌های مجلسی و نامزدی را حتی از تهران قبول می‌کنم و از در آمد خوبی دارم.

این هنرمند الوندی گفت: برای خیاطی قبول می‌کنم که از طرح‌های پوشیده و اسلامی استفاده باشند و علاوه بر آن داشتن جلوه و زیبایی نیز مدنظرم است.
انتهای پیام/2002

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان