۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین عدم تدوین الگوی سالم و نشاط بخش از دلایل افزایش خودکشی است
کد خبر: ۲۳۳۱۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۸ ساعت: ۱۴:۱۴ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مرکز تخصصی نماز:

عدم تدوین الگوی سالم و نشاط بخش از دلایل افزایش خودکشی است

کارشناس مرکز تخصصی نماز بیان کرد: یکی از دلایل افزایش آمار خودکشی در میان جوانان و به ویژه دانش‌آموزان عدم تدوین الگوی سالم و نشاط بخش برای آنهاست.

عدم تدوین الگوی سالم و نشاط بخش از دلایل افزایش خودکشی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام محمدجواد محمودی مدرس حوزه علمیه قم و کارشناس مرکز تخصصی نماز ظهر امروز(یکشنبه) در همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با وجود همه تلاش‌های انجام شده اما فعالیت‌های پرورشی پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان و متناسب با ویژگی‌های نسل کنونی نیست.

وی افزود: با وجود پیشرفت‌های فراوانی که در دنیای امروز شاهد هستیم که گاه حیرت جهانیان را نیز بر می‌انگیزد؛ اما با این حال در برخی مواقع مسیر را اشتباه طی می‌کند به طوریکه حدود 19 میلیارد دلار برای شبکه‌های مجازی هزینه شده که بیشتر آن نیز برای آسیب وارد کردن به کودکان، نوجوانان و جوانان ایران اسلامی است.

مدرس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی عدم تحریم شبکه‌های مجازی همچون فیس بوک این است که دشمنان متوجه شدند دیگر با جنگ نظامی نمی‌توانند به اهداف خود برسند؛ لذا در صدد تغییر و از بین بردن ساختار فکری انسان‌ها برآمدند تا آنها را به سوی خود سوق دهند.

وی ادامه داد: برای واکسینه کردن نسل جوان باید تلاش کنیم و به هندسه تربیت دین و مهندسی که ارائه می‌دهد بیش از پیش توجه کنیم.

محمودی تصریح کرد: در آمریکا 217 قانون برای فضای مجازی وجود دارد و کاملا کنترل شده است اما در ایران اینگونه نیست و اینترنت و فضای مجازی به راحتی در دسترس نوجوانان و جوانان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دشمن به شدت قوی عمل کرده و توانسته در این مسیر موفقیت‌هایی را نیز بدست آورد و برای رسیدن به اهداف خود از مهندسی معکوس دین اسلام استفاده کرده‌ یعنی با شناسایی مفاهیم دین و شیعه، در حال حرکت در مسیر خلاف آن می‌باشد تا جوانان ما را با الگوسازی غلط به انحراف بکشاند در حالیکه ما الگوهای بسیاری قوی‌ای داریم اما آنها را نادیده می‌گیریم.

این مسئول بیان کرد: مدل عملیاتی که دشمن طراحی کرده مختص شیعه است تا با مهندسی معکوس به نیات شوم خود دست یابد؛ اما ما از سرمایه های ارزشی بسیاری که داریم، غافل هستیم.

دین اسلام بن بست ندارد

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تغییر سبک زندگی ما گفت: هم اکنون سن بلوغ به 7 تا 10 سال و سن ازدواج به بالای 25 سال رسیده که آسیب زیادی را به جامعه وارد می‌کند.

کارشناس مرکز تخصصی نماز در حوزه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: دشمن با الگوسازی غلط با طراحی زیبا از شخصیت‌های کاذب و انیمیشن برای نیل به اهداف خود استفاده می‌کند در حالیکه ما الگوهای عینی و واقعی داریم که بسیار راهگشاست اما نسبت به آنها بی‌توجه هستیم.

وی تاکید کرد: تفکر اشتباهی است که تصور کنیم به دلیل توانایی و قدرت بالای فضای مجازی نمی‌توان بر نسل جوان و کودکان و نوجوانان تاثیر گذار بود.

این کارشناس ادامه داد: کودکان و نوجوانان بسیار انعطاف پذیر بوده و خیلی سریع نقش می‌پذیرند که دشمن نیز با علم این موضوع در حال استفاده از این ترفند است و نقش‌های دلخواه خود را بر ضمیر دل‌های کودکان حک می‌کند.

محمودی یکی از دلایل افزایش آمار خودکشی در میان جوانان و به ویژه دانش‌آموزان را عدم تدوین الگوی سالم و نشاط بخش برای آنها برشمرد و گفت: سه راهکار برای تربیت دانش‌آموزان عشق ولایت، معرفی الگوهای قرآنی با زبانی مناسب با نسل جوان، نماز و ازدواج به موقع است.

وی در پایان تصریح کرد: این جهنمی که اکنون در جوامع مختلف در حال اتفاق است به دلیل دوری از مفاهیم اصلی اسلام است چراکه دین اسلام بن بست ندارد و برای همه چیز معیار و راهکار نشان می‌دهد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان