۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تکمیل اردوگاه "شهیدبابایی" تقویت‌کننده فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان است
کد خبر: ۲۳۳۱۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۸ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

تکمیل اردوگاه "شهیدبابایی" تقویت‌کننده فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین عنوان کرد: اردوگاه شهید بابایی یکی از پروژه‌هایی است که در صورت تکمیل آن بستر مناسبی برای فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان ایجاد خواهد شد.

تکمیل اردوگاه "شهیدبابایی" تقویت‌کننده فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی همزمان با ۸ اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئولین استانی و جمعی از مربیان و معاونین امور تربیتی و پرورشی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این همایش با تشکر از زحمات معاونان و مربیان پرورشی اظهار کرد: با همه مشکلات و مضایقی که در آموزش و پرورش وجود دارد اما با تلاش و کوشش مربیان و معاونان پرورشی اقدامات مطلوبی در حوزه پرورشی و تربیتی انجام شده است.

وی افزود: نگاه آموزش و پرورش استان همواره بر این اصل استوار بوده که با برنامه محور بودن توفیقات بی‌شماری حاصل می‌شود؛ از این رو یکی از اولین برنامه‌ها، تدوین و تبیین برنامه جامع پرورشی در استان براساس اسناد بالادستی و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش بوده است.

تشکیل انجمن پیشکسوتان امور تربیتی برای اولین بار در استان
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به تدوین دو کتاب تجارب تربیتی معاونان و مربیان پرورشی برای اولین بار در استان بیان کرد: امروز در این مراسم یکی از این کتب رونمایی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پرورشی عنوان کرد: انجمن پیشکسوتان امور تربیتی برای اولین بار به منظور بهره‌مندی از تجارب ارزشمند آنها در حوزه پرورشی و فرهنگی تشکیل شده است.

قاسمی اضافه کرد: کسب رتبه‌های برتر و تک رقمی در مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش‌های مختلف برای اولین بار، یکی از ثمرات ارزشمند فعالیت مربیان پرورشی استان قزوین است.

وی عنوان کرد: برگزاری همایش فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان، توانمندسازی مشاوران، بها دادن به تشکل‌های دانش‌آموزی و فراهم کردن بستری مناسب برای بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و انتقادات آنها در حضور مسئولان استانی، کاروان نماز، برگزاری گفتمان سیاسی و دینی در مدارس برای پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان از دیگر کارهای انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: اردوگاه شهید بابایی یکی از پروژه‌هایی است که در صورت تکمیل آن بستر مناسبی برای فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تربیت باید فطری باشد نه عاریه‌ای، تصریح کرد: باید نگاه معنوی و تربیتی در کلیه امور جریان داشته باشد چراکه اگر فعالیت‌ها رنگ و بوی خدایی نداشته و به دریای رحمت الهی وصل نشود اثر مثبت و سازنده‌ای بر روی دانش‌آموزان نخواهد داشت.

قاسمی در پایان با اشاره به اهمیت تربیت همه جانبه گفت: تربیت دانش‌آموزان باید در کنار توجه به امور تربیتی و پرورشی، طربناک و شادی بخش باشد؛ همچنین برای تربیت صحیح دانش‌آموزان باید احساس طلب و نیاز را در آنها ایجاد کرد تا بتوان دانش‌آموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کرد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان