۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ریل باس قزوین-تهران ظرفیت جدیدی برای جابجایی مسافران است
کد خبر: ۲۳۳۰۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۸ ساعت: ۹:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر جذب استانداری قزوین:

ریل باس قزوین-تهران ظرفیت جدیدی برای جابجایی مسافران است

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: ریل باس قزوین-تهران یک ظرفیت جدید برای جابه جایی مسافر و بهترین انتخاب برای سفر شهروندان به پایتخت و بالعکس است.

ریل باس قزوین-تهران ظرفیت جدیدی برای جابجایی مسافران است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ بهنام ملکی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین اظهار کرد: تاکنون به دلیل ضعف در اطلاع رسانی به شهروندان به شکل مطلوب از این ظرفیت استفاده نشده است.
 
وی اظهار کرد: مکاتبه‌هایی با مدیرکل راه آهن شمال غرب در خصوص افزایش تعداد حرکت قطارهای ریل باس به مقصد قزوین - تهران و بالعکس و همچنین تاسیس ایستگاه‌های راه آهن در محمدیه،شریف آباد،بیدستان و اقبالیه صورت گرفته است.
 
ملکی اضافه کرد: مدیرکل راه آهن شمال غرب کشور، ایجاد ایستگاه و افزایش ظرفیت بیشتر در این مسیر را منوط به بیشتر شدن مسافران دانسته است؛ چرا که در حال حاضر ضریب اشغال صندلی‌های قطار این مسیر کمتر از 25 درصد است و به لحاط اقتصادی به صرف نیست.

وی با بیان اینکه توسعه خدمات ریل باس کاهش آلودگی هوا، ضریب ایمنی بالاتر و کاهش چشمگیر هزینه و زمان را به دنبال دارد، افزود: معرفی خدمات ریلی و اطلاع رسانی به مردم به ویژه دانشجویان نقش بسیار پررنگی در افزایش ضریب اشغال صندلی ها و استفاده از فرصت های کم نظیر ریل باس دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: نباید در اطلاع رسانی و الگوسازی برای استفاده از قطار به جای خودرو به عنوان یک وسیله نقلیه امن و کم آلاینده کوتاهی کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ضرورت ترویج استفاده از قطار به جای خودرو شخصی مورد تاکید مدیریت ارشد استان نیز هست و امیدواریم با اطلاع رسانی در این زمینه شاهد رونق و شکوفایی تمام ظرفیت های ریلی استان قزوین باشیم.

قطار ریل باس مسیر قزوین-تهران روزانه ساعت‌های 5 و 15 دقیقه و 6 و 45 دقیقه صبح از قزوین به تهران و ساعت های 15 و 30 دقیقه بعدازظهر و 19 عصر از تهران به قزوین حرکت می کند و در ایستگاه‌های آبیک، هشتگرد، کرج و شهر قدس نیز توقف دارد و هزینه استفاده از قطار این مسیر برای هر نفر 30 هزار ریال است.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی راه و شهرسازی قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان