۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ساخت موزه ۱۷ هزار مترمربعی اصلی‌ترین پروژه‌ شهرداری در سال آینده
کد خبر: ۲۳۲۹۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۷ ساعت: ۱۴:۸ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین اعلام کرد:

ساخت موزه ۱۷ هزار مترمربعی اصلی‌ترین پروژه‌ شهرداری در سال آینده

شهردار قزوین بیان کرد: ساخت موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام در فاز اول با بازآفرینی محله‌های سردار و دیمج و ساخت موزه ۱۷ هزار مترمربعی اصلی ترین پروژه‌های خواهد بود که در آینده در شهر قزوین اجرایی خواهد شد.

ساخت موزه ۱۷ هزار مترمربعی اصلی‌ترین پروژه‌ شهرداری در سال آینده
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نشست خبری مسعود نصرتی شهرداری قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) با حضور اصحاب رسانه در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد.
مسعود نصرتی، شهردار قزوین در این نشست ضمن گرامیداشت هفته مهندس اظهار کرد: حوزه مهندسی نزدیکترین عنوان را به حوزه مدیریت شهری و مباحث اجتماعی دارد.
وی بیان کرد: هدف از برگزاری این نشست تشریح برنامه‌های شهرداری قزوین برای استقبال از بهار و ارائه گزارش عملکرد تخصصی برای اطلاع رسانی به شهروندان است.
شهردار قزوین در ادامه افزود: رسانه‌ها گزارش عملکرد و برنامه‌های مدیریت شهری در اختیار شهروندان و خانواده‌ها قرار دهند تا مورد بهره برداری قرار بگیرد.
نصرتی با اشاره به تشریح پروژه‌ها تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهر در بودجه سال ۹۵ با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور با سعی و تلاش همه مدیران پیشرفت خوبی داشت و کارها در همه حوزه‌ها به تناسب و متوازن انجام شد.
وی در ادامه افزود: برنامه ۵ ساله تهیه و به تصویب شورای شهر رسید، همچنین بودجه سال ۹۶ تهیه و در موعد مقرر توسط شورای شهر به تصویب رسید.
شهردار قزوین با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای سال نو عنوان کرد: تدارکات سال نو توسط سازمان‌های مربوطه جهت آمادگی شهر مهیا شده که تا آغاز سال این برنامهها به جمع بندی خواهد رسید.
وی افزود: زیرساخت‌های شهری آماده شده و شرایطی محیاست که ما شهروندان شهرهای دیگر به ویژه استان‌های تهران و البرز را به شهر دعوت کنیم.
نصرتی در ادامه توضیح داد: جهت معرفی پروژه‌های قابل بازدید شهر قزوین ۱۵ بیلبورد در تهران، کرج و اتوبان قزوین-تهران صورت گرفته که در حال آماده سازی است.
وی با بیان اینکه شیوه‌های مختلف جهت معرفی قزوین تدارک دیده شده، تشریح کرد: برنامه‌های مختلفی در صدا و سیمای ملی و استانی برنامه ریزی شده است و همچنین تبلیغات گسترده ای در شبکه‌ها و کانال‌های مجازی انجام شده است.
این مسئول بیان کرد: یکی از نقاط ضعف ما این است که شهر قزوین را با توجه به قابلیت و ظرفیت‌های که دارد در حد استاندارد معرفی نکرده‌ایم.
وی اظهار کرد: با مشارکت استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شورای شهر برای معرفی شهر قزوین قراردادی با شبکه یک سیما منعقد شده است که در روز عید برنامه زنده ای از قزوین پخش خواهد شد.

مناطق دیدنی و گردشگری قزوین آماده میزبانی از گردشگران
شهردار قزوین در ادامه افزود: از ساعت ۱۰ شب تا ۲:۳۰ بامداد شب عید و از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر روز عید برنامه زنده از سرای سعد السلطنه پخش خواهد شد.
نصرتی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های شهری برای میزبانی اعلام کرد: دولتخانه صفوی، پارک باراجین، موزه دکتر صالحی، آب انبارها، باغستان سنتی، سرای سعد السلطنه، دروازه‌ها و آبگرم‌ها آماده میزبانی از گردشگران هستند.
وی اضافه کرد: همچنین تمام آثار تاریخی، ملی، مذهبی و فرهنگی شهر قزوین آماده پاسخگویی به سلیقه‌های مختلف گردشگران آماده شده است.
این مسئول با اشاره به ورودی‌های شهر قزوین بیان کرد: خوشبختانه بلوارها و ورودی‌های شهر برای دسترسی آسان مسافران آماده شده و همچنین ورودی‌های شمال و جنوب، غرب و شرق براساس طرح جامع حمل و نقل ترافیک آماده شده است.

نصرتی ابراز کرد: طرحی با همکاری وزارت راه و شهرسازی با عنوان قزوین موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام در فاز اول با بازآفرینی محله‌های سردار و دیمج و ساخت موزه ۱۷ هزار مترمربعی اصلی ترین پروژه‌های خواهد بود که در آینده در شهر قزوین اجرایی خواهد شد.

وی گفت: با همکاری و همدلی خوبی بین مدیران شهری، استانی و اعضای شورای شهر و همچنین مردم زیر ساخت‌های لازم برای ورود گردشگر به شهر فراهم شده و در چند سال اخیر استان قزوین جایگاه ویژه ای در حوزه ملی و بین المللی پیدا کرده است.
این مسئول پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با ابزارهای گوناگون تبلیغاتی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان قزوین مشخص شود و شاهد رونق خوبی در حوزه صنعت گردشگری باشیم.
انتهای پیام/ ۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان