۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تصاویر لو رفته از اولین ایرباس A۳۳۰ تحویلی به ایران
کد خبر: ۲۳۲۹۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۷ ساعت: ۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

دومین ایرباس صفر کیلومتر چندروز دیگر به ایران میرسد؛

تصاویر لو رفته از اولین ایرباس A۳۳۰ تحویلی به ایران

تا چند روز دیگر قرار است دومین ایرباس نو یا به قول معروف صفر کیلومتر تحویل ایران شود. به تازگی تصاویری از این ایرباس که اولین هواپیمای A۳۳۰ تحویلی به ایران به حساب می‌آید در شهر تولوز فرانسه گرفته شده است.

تصاویر لو رفته از اولین ایرباس A۳۳۰ تحویلی به ایران
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، تا چند روز دیگر قرار است دومین ایرباس نو یا به قول معروف صفر کیلومتر تحویل ایران شود. به تازگی تصاویری از این ایرباس که اولین هواپیمای A۳۳۰ تحویلی به ایران به حساب می‌آید در شهر تولوز فرانسه گرفته شده است. 

فرهاد پرورش،مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر به تازگی از ورود اولین ایرباس 330 در دهه اول اسفند ماه خبر داده بود. اما عکاسان صنعت هوایی این ایرباس متعلق به ایران را که آخرین مراخل آزمایش و تست‌های فنی خود را در فرانسه پشت سر می‌گذارد شکار کرده‌اند.  ای ۳۳۰ از نوع هواپیماهای پهن‌پیکر بزرگ است که توانایی جابجایی تعداد زیادی مسافر دارد. کاربرد آن بیشتر در سفرهای بین‌المللی و مسافت‌های طولانی است.  این ایرباس تحویلی به ایران   مدل  A330-243  است  که موتوری از کارخانه رولز رویس به نام  Rolls-Royce Trent 772B/C-60 دارد.

تصاویر لو رفته از اولین ایرباس A۳۳۰ تحویلی به ایران

ساخت ایرباس آ-۳۳۰ از سال ۱۹۸۷ آغاز شد و نخستین بار در ۲ نوامبر ۱۹۹۲ به پرواز درآمد. طراحی و ساخت این هواپیما همزمان با ایرباس آ-۳۴۰ انجام شد و گمان می‌رود در آینده، هواپیمای ایرباس آ-۳۵۰ جای آن را بگیرد. ایرباس آ-۳۳۰ در دو مدل ۲۰۰ و ۳۰۰ ارائه می‌شود. مدل ۲۰۰ که کوتاهتر می‌باشد برای پرواز در بردهای کوتاه تا بلند طراحی شده است. این مدل قابلیت حمل ۲۵۳ نفر در ۲ کلاس را برای مسیرهای طولانی با کابین بسیار بی صدا و راحت فراهم کرده است. این مدل قابلیت صفحه نمایش برای هر صندلی و چک کردن ایمیل و تلفن همراه از طریق ماهواره را دارد. در مدل ۳۰۰ که مدل کشیده تر می‌باشد قابلیت حمل ۳۰۰ مسافر در ۲کلاس برای برد ۵۴۵۰ ناتیکال مایل (۱۰۰۹۳ کیلومتر) را در یک کابین بسیار مرفه دارد. همچنین هردو مدل ۲۰۰ و ۳۰۰ برای خدمه کابین محل استراحت بسیار راحت را دارد. لازم است ذکر شود خلبان‌های مدل آ۳۳۰ چه ۲۰۰ چه ۳۰۰ قادر به پرواز با ایرباس آ-۳۴۰ که ۴ موتوره است هستند.

تصاویر لو رفته از اولین ایرباس A۳۳۰ تحویلی به ایران

این خانواده ایرباس معمولا پهن پیکر هستند و به منظور جابجایی تعداد زیادی مسافر طراحی شده است. این نوع هواپیماهای ایرباس بیشتر در سفرهای طولانی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تصاویر لو رفته از اولین ایرباس A۳۳۰ تحویلی به ایران

ساخت اولین نسل ایرباس A۳۳۰ به سال ۱۹۸۷ میلادی بازمی‌گردد که در سال ۱۹۹۲ میلادی برای نخستین بار به پرواز درآمد. ایرباس این هواپیما را به عنوان "مدرن‌ترین، پردسودترین و قابل اعتمادترین" خانواده ایرباس برای سفرهای خانوادگی معرفی کرده است. "صرف اقتصادی" در هزینه‌های عملیاتی از دیگر ویژگی‌های هواپیماهای این خانواده است. خانواده A۳۳۰ پنج عضو اصلی و دو عضو فرعی دارد که مهمترین آنها A۳۳۰ -۲۰۰ ، A۳۳۰-۳۰۰ هستند. هواپیماهای این خانواده قابلیت حمل ۲۰۰ تا ۴۴۰ مسافر را دارند. از صد هواپیمایی که ایرباس به ایران تحویل می‌دهد، سی و هشت فروند از این خانواده است.




انتهای پیام/1404

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان