۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شهید "حجت اسدی" در تربیت نیروهای انقلابی و مؤمن نقش مؤثری داشت
کد خبر: ۲۳۲۷۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۵ ساعت: ۱۷:۲۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

شهید "حجت اسدی" در تربیت نیروهای انقلابی و مؤمن نقش مؤثری داشت

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که شهدا قبل از شهادت طعم حیات الهی را چشیده‌اند، گفت: شهید حجت اسدی در تربیت نیروهای انقلابی و مؤمن نقش مؤثری داشت.

 شهید "حجت اسدی" در تربیت نیروهای انقلابی و مؤمن نقش مؤثری داشت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین عصر امروز(پنج شنبه) در اولین سالگرد شهادت مدافع حریم اسلام، شهید حجت اسدی که در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم به ما اجازه نداده است که شهیدان را مرده بنامیم و تأکید می‌کند که آن‌ها زنده هستند و نزد خداوند روزی می‌خورند.

وی تصریح کرد: شهدا به خاطر این‌که سخن خداوند و رسول (ص) را شنیدند و آن را در زندگی خود به اجرا درآوردند، برای همیشه زنده می‌مانند و هیچ کسی نباید در گفتار و در خیال، آن‌ها را مرده بپندارد.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال برای زنده بودن شهیدان استدلال ارائه کرده است و می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خدا و رسول (ص) را اجابت کنید زیرا اجرای فرمان الهی شما را از مرگ دور نگه می‌دارد و به شما حیات معنوی می‌بخشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند آن‌هایی که دستورات الهی را اطاعت نمی‌کنند، مرده می‌نامد، ولو این‌که به ظاهر زنده باشند و در این عالم زندگی کنند.

عابدینی با بیان این‌که خداوند به پیامبر (ص) فرموده است که مردگان درکی از کلام تو ندارند، افزود: کسانی که خداوند آن‌ها را زنده نامیده است، تحت تأثیر قرآن قرار دارند و با شنیدن کلام الهی متحول می‌شوند.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: خداوند می‌فرماید هر کسی در تمام مراحل زندگی دعوت کننده به حق و خوبی‌ها است و از هر فرصتی استفاده می‌کند تا آمر به معروف باشد، زندگی معنوی را درک کرده و این ویژگی شاخصه زنده بودن است که شهدا از آن بهره‌مند هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: مردگان کسانی هستند که به جای دعوت به خیر، دعوت به شر و بدی می‌کنند و از هر فرصتی که به دست می‌آورند مردم را امر به منکر می‌کنند.

وی با تأکید بر این‌که در تمام مراحل زندگیِ شهدا، علامت زنده بودن به وضوح دیده می‌شود، یادآور شد: شهدای ما دعوت شده حق بودند و همواره در مسیر تحقق فرامین الهی، از جمله امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر دغدغه داشتند و این مهم ویژگی انسان‌های زنده محسوب می‌شود.

عابدینی اذعان کرد: مؤمن حقیقی و آدم زنده کسی است که وقتی نام خداوند را می‌شنود، شوق درونی می‌یابد و احساس دلبستگی بیشتری به خداوند پیدا می‌کند.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: انسان‌های زنده کسانی هستند که وقتی آیات الهی را می‌شنوند، ایمانشان شعله‌ور و محبتشان به خداوند بیشتر می‌شود اما مردگان در نقطه مقابل قرار دارند.

وی تصریح کرد: قرآن می‌فرماید آن کسانی که شعائر الهی و ارزش‌های دینی را بزرگ می‌شمارند و علاقه‌مند هستند که دین الهی با عظمت دیده شود، زنده هستند و خداوند شهدا را به خاطر تعظیم شعائرالله، زنده نامیده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که شهدا مجریان اراده الهی هستند اما در مقابل کسانی قرار دارند که مجریان اراده شیطانی هستند، بیان کرد: خدای متعال تأکید می‌کند کافران و مشرکان هیچ‌گاه نمی‌توانند نور الهی را خاموش کنند و روزی خواهد رسید که نور الهی عالم‌گیر خواهد شد و همه ما در مسیر تحقق اراده الهی مسئولیت داریم.

عابدینی با اشاره به نقش تاثیر گذار شهید حجت اسدی در تربیت نیروهای انقلابی و مؤمن در قزوین، یادآور شد: بسیاری از جوانان قزوین با نفس شهید حجت اسدی زندگی معنوی پیدا کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان