۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین یادواره فرماندهان و ۸۰ شهید عملیات خیبر در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۳۲۷۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۵ ساعت: ۱۶:۳۸ ↗ لینک کوتاه

دبیر یادواره "عملیات خیبر":

یادواره فرماندهان و ۸۰ شهید عملیات خیبر در قزوین برگزار می‌شود

دبیر یادواره "عملیات خیبر" بیان کرد: یادواره عملیات خیبر با هدف بررسی و تشریح نقش رزمندگان قزوین در این عملیات انجام می‌گیرد و در این عملیات ۸۰ شهید از استان قزوین حضور داشتند و ۷ فرمانده نیز جزو مسئولان این عملیات بودند.

یادواره فرماندهان و ۸۰ شهید عملیات خیبر در قزوین برگزار می‌شود
نجفعلی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره برگزاری عملیات خیبر در قزوین اظهار کرد: این مراسم اولین یادواره تخصصی با محوریت تشریح و بزرگداشت عملیات خیبر است.

وی در ادامه افزود: یادواره عملیات خیبر با هدف بررسی و تشریح نقش رزمندگان قزوین در این عملیات انجام می‌گیرد و در این عملیات 80 شهید از استان قزوین حضور داشتند و 7 فرمانده نیز جزو مسئولان این عملیات بودند.

این مسئول ادامه داد: شهید رضا حسن پور جانشین لشگر علی ابن ابی اطالب، سردار مهدی شالباف فرمانده گردان امام رضا، سردار سید محمود میرسجادی فرمانده گروهان گردان محمد رسول الله، سردار علی علوی فرمامده یکی از گروهان محمد رسول الله، سردار محمدهادی سلطان ابادی معاون گروهان امام رضا(ع) و شهید حسن تاتلری معاون گردان امام رضا جزو فرماندهان عملیات خیبر بودند.

وی اذعان کرد: در عملیات خیبر 5 گردان از قزوین حضور داشتند که سه گردان به صورت پشتیبانی و دو گردان خط شکن حضور داشتند.

مشهدی بیان کرد: عملیات خیبر در اسفند سال 63 انجام گرفت و اولین عملیات ابی خاکی ایران بود که رزمندگان اسلام 13 کیلومتر با قایق در آب حرکت کردند و کشور عراق در این عملیات تلفات زیادی داد و نیروهای ایرانی توانستند جزایر جنوبی و شمالی را تصزف کنند.

وی ابراز کرد: اولین یادواره عملیات خیبر جمعه 6 اسفندماه سال جاری پس از نماز مغرب و عشا در مسجد امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و سردار صنایعی راد مسئول معاونت سیاسی سپاه کل کشور است و روایتگری و برگزاری سرود درباره شهدا از دیگر برنامه‌های این یادواره است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان