۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین عملیات احداث "موزه تاریخ تمدن اسلامی" در قزوین آغاز شد
کد خبر: ۲۳۲۶۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۵ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

با حضور حجت الاسلام ابوترابی؛

عملیات احداث "موزه تاریخ تمدن اسلامی" در قزوین آغاز شد

با حضور حجت الاسلام ابوترابی، استاندار، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی سنگ بنای ایجاد موزه تاریخ تمدن اسلامی نهاده شد.

عملیات احداث "موزه تاریخ تمدن اسلامی" در قزوین آغاز شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ در مراسمی با حضور فریدون همتی استاندار، سید سعید ایزدی معاون راه و شهرسازی، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد رئیس هیئت امنای موزه تاریخ تمدن اسلام، مسعود نصرتی رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی، عصر روز گذشته(چهارشنبه) در محله دیمج با رونمایی از سنگ بنای موزه تاریخ تمدن اسلامی عملیات اجرایی طرح آغاز شد.

شایان ذکر است این طرح در دو فاز عملیاتی خواهد شد و با تکمیل آن دو محله سردار و دیمج احیا شده و آثار تاریخی آن نیز نوسازی و بازسازی و شکوفا می شود.

در این مجوعه موزه ای آب انبار سردار، مقبره سلطان سید محمد، مسجد مدرسه سردار، مسجد مدرسه حیدریه، خانه‌های تاریخی رضایی، میریان زاده، خطیبی، زینعلی و اسدی وجود دارد که مجموعه آنها موزه ای تاریخی از تمدن اسلامی را به نمایش خواهد گذاشت.

تفاهم نامه راه اندازی موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در قزوین منعقد شد

همچنین فریدون همتی در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه ایجاد موزه تاریخ تمدن اسلام اظهار داشت: مبادله این موافقت نامه موجب خواهد شد تا با یک عزم ملی برای ایجاد موزه ای ارزشمند در استان که به توسعه شهری و گردشگری کمک خواهد کرد، اقدام شود.

وی افزود: ایجاد موزه تاریخ تمدن اسلام یکی از پروژه‌های مهم توسعه ای در شهر قزوین است که امیدواریم بسرعت اجرایی شود.

استاندار بیان کرد: انتخاب قزوین به عنوان پایلوت توسعه پایدار شهری و اجرای طرحی بزرگ و مهم برای ایجاد موزه تاریخ تمدن اسلامی در محله دیمج و سردار اتفاق ارزشمندی است که می‌تواند به رونق گردشگری، افزایش کیفیت زندگی ساکنان منطقه و رضایت مندی مردم منجر شود.

همتی گفت: شهردار قزوین به عنوان رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی توانستند بخوبی از جایگاه تاریخی قزوین دفاع کنند و در رقابت با شهرهای مهم جهان نظر سازمان‌های جهانی را برای اجرای طرح‌های پایلوت در قزوین جلب کنند که این کار جای تقدیر دارد.

هم افزایی مدیران شهری در قزوین مطلوب است
استاندار یادآورشد: هم افزایی شهردار، شورای شهر و مدیران شهری بسیار خوب و مطلوب است و امیدواریم با پایلوت شدن قزوین بتوانیم پیام خود را در معرفی قزوین به گوش جهانیان برسانیم.

همتی بیان کرد: امیدواریم با این کار اصالت قزوین به عنوان یکی از شهرهای فاخر و برجسته کشور تبیین شده و گام‌های موثری در مسیر شکوفایی شهری متناسب با شایستگی مردم با فرهنگ قزوین برداشته شود.

در ادامه تفاهم نامه سه جانبه ما بین وزارت راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری قزوین برای ایجاد موزه تاریخ تمدن اسلامی در محله دیمج و سردار قزوین امضاء شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان